آنچه که با خوابیدن راس ساعت ۱۰ شب در بدن شما رخ می دهد

آنچه که با خوابیدن راس ساعت 10 شب در بدن شما رخ می دهد
امتیاز به این post

کیم کارداشیان، آنا وینتور و اُپرا وینفری یک نکته مشترک دارند: همه آن ها حدود ساعت ۱۰ شب می خوابند. به نظر می رسد این زنان از این که خواب به موقع می تواند تاثیرات مثبتی بر روی بدن و ذهن بگذارد، آگاه هستند. شاید تعجبی نداشته باشد که برخی از موفق ترین زنان امروز، روز خود را خیلی زود به پایان می رسانند تا برای روز بعدی آماده شوند.

بعد از کمی جستجو، در این مطلب می خواهیم به شما نشان بدهیم که چرا بعضی از مردم خیلی زود می خوابند و چرا شما نیز باید در دیر خوابیدن خود تجدید نظر کنید.

خواب بهتری خواهیم داشت

خواب ما به چرخه های ۹۰ دقیقه ای خواب سنگین و خواب سبک تقسیم می شود، خواب عمیق همراه با حرکات آرام چشم (non-REM) تا خواب همراه با حرکات سریع چشم (REM). عمیق ترین و آرام ترین بخش خواب ما بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح است. بنابراین برای استراحت کامل باید بین این ساعات بخوابید و هر چه زودتر بخوابید بهتر است.

همچنین، مطالعه ای نشان می دهد که خواب زودتر و طولانی تر به ما کمک می کند تا افکار منفی و نگران کننده ای را که ما را شب ها بیدار نگه می دارند، متوقف کنیم.

حتما بخوانید:   9 روش برای برخورد با افراد  قدرنشناس در زندگی

بدن ما خوش فرم می شود

وقتی که ما در چرخه خواب عمیق هستیم، بدن ما با تولید هورمون های رشد و ترمیم خود را درمان می کند. این فعالیت حیاتی به ما اطمینان می دهد که روز بعد در بهترین حالت خود قرار داریم، خصوصاً وقتی از ورزشکاران حرف می زنیم.

سطح استرس ما کاهش پیدا می کند

به دلیل سطح بالای هورمون استرس کورتیزول در بدن شما خواب ناکافی می تواند شما را تحت فشار قرار بدهد. کورتیزول زیاد می تواند ما را مضطرب کند و بر سلامتی ما تاثیر منفی بگذارد. اما با زود خوابیدن می توانید خواب عمیق تری را تجربه کرده و سطح کورتیزول خود را کنترل کنید.

ریسک ابتلا به بیماری ها کاهش پیدا می کند

چندین مطالعه نشان داده اند افرادی که زودتر می خوابند در مقایسه با افرادی که شب ها کار می کنند یا عادت به شب زنده داری دارند، سالم تر هستند. در افرادی که نمی توانند خواب عمیق و کافی داشته باشند، احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و فشار خون بیشتر است.

همچنین محققان دریافتند مرحله خواب عمیق که بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح است، برای سلول های ایمنی بدن ما بسیار مهم است. افرادی که خواب عمیقی ندارند، در برابر ویروس ها آنتی بادی کمتری تولید می کنند و راحت تر بیمار می شوند.

می توانیم احساسات خود را بهتر کنترل کنیم

مطالعات نشان می دهند افرادی که به میزان کافی می خوابند به طور کلی در زندگی شادتر هستند. وقتی خواب عمیق و کافی نداشته باشیم، احساسات ما ناپایدار می شوند زیرا کنترل آن ها سخت تر است. همچنین، وقتی زودتر می خوابیم، زودتر نیز از خواب بیدار می شویم، نور کافی دریافت می کنیم و سروتونین بیشتری در بدن ما ترشح می شود.

حتما بخوانید:   با رعایت این ۴ مورد طول عمر خود را افزایش بدهید

می توانیم احساسات دیگران را بهتر درک کنیم

مطالعه ای نشان می دهد نداشتن خواب خوب شبانه درک غم و شادی را دشوار می کند. طبق این مطالعه، بی توجهی به جزئیات احساسی تشخیص این که یک فرد با ما صادق است یا خیر را سخت می کند.

با این حال، احساسات دیگری مانند خشم و ترس قابل درک هستند، شاید به این دلیل که این احساسات غرایز اولیه ما برای بقا هستند و برای درک خطر ضروری می باشند.

معمولاً چه ساعتی می خوابید؟ به چند ساعت خواب نیاز دارید تا صبح سرحال باشید؟

 

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف