از کجا ظرف یکبارمصرف بخریم

عسل پلاست تولید کننده یکبارمصرف
4.5/5 - (2 امتیاز)

ظرف یکبارمصرف یکی از پر استفاده ترین وسایل روزمره تاریخ معاصر جهان و کشور ما است. تولید عمده راحت، قیمت مناسب، در دسترس بودن، استفاده راحت و … از جمله ویژگی های این محصول می باشد که توانسته جای خود را میان خانواده ها و کسب و کار ها باز کند. در این مقاله از سری مقالات مجله اینترنتی مبین قصد داریم تا به شما درباره این محصول پراستفاده اطلاعاتی کاربردی ارائه کنیم و در نهایت بهترین روش خرید ظرف یکبارمصرف را برای شما شرح دهیم.

 انواع ظرف یکبارمصرف

بعد از اینکه برای اولین بار ظرف یکبارمصرف در ایران تولید شد، تولید کنندگان به این فکر افتادند تا دیگر ظروف سرو غذا، نوشیدنی و … را به شکل یکبارمصرف تولید کنند. به نظر شما یکی از پر استفاده ترین ظروف موجود در خانه یا محل کار شما چیست ؟ بله لیوان ! لیوان یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی در هر خانه و اداره ای می باشد. در کشور ما اما به دلیل وجود مراسمات مختلفی از جمله ماه محرم، رمضان، نیمه شعبان و … که مردم شروع به ادای نذرشان میکنند، استفاده از لیوان بیشتر از جاهای دیگر می باشد.

برای همین لیوان یکبارمصرف برای اولین بار در ایران تولید شد. استفاده از این ظرف یکبارمصرف به سرعت در کشور رواج پیدا کرد. از مراسمات مذهبی گرفته تا مطب دکتر ها. حتما برای یکبار هم که شده در بیمارستان یا اداره ها دستگاه آب سرد کن را دیده اید که کنارش یک ردیف لیوان یکبارمصرف برای سرو آن قرار دارد. همین امر نشان دهنده این است که این ظرف یکبارمصرف به یکی از پراستفاده ترین و عمومی ترین ظرف یکبارمصرف تبدیل شده است.

به همین ترتیب دیگر ظروف نیز توسط کارخانه تولید ظرف یکبارمصرف ، به شکل یکبارمصرف تولید شد. بشقاب یکبارمصرف، پیش دستی یکبارمصرف، دیس یکبارمصرف، ظرف خورشتی یکبارمصرف، ظرف ماستی یکبارمصرف و … .

فرق ظرف یکبارمصرف PP با ظرف یکبارمصرف PS چیست ؟

ظروف یکبارمصرف PP یا پلی پروپیلنی به صورت شیشه ای و نیمه شفاف تولید میشوند و این قابلیت را دارند تا با هر رنگی تولید شوند. استحکام این ظروف کم می باشد اما در حد قابلی قبولی هست. از نظر شکنندگی باید بگوییم این نوع ظروف یکبارمصرف بسیار نرم بوده و در صورت مچاله کردن، بدون ترک به شکل اولیه خود بر میگردد. یکی از برترین ویژگی های این محصول عدم وجود ماده استایرن در مواد اولیه به کار رفته می باشد. استایرن یک ماده شیمیایی سرطان زا می باشد که در صورت برخورد با مواد گرم، قابلیت ترکیب شدن را دارد.

ظرف یکبارمصرف PP به دلیل عدم وجود استایرن در مواد اولیه، جزو تنها ظروفی میباشد که از نظر بهداشتی و سلامت مشکلی ندارد. از مواد پلی پروپیلنی در صنعت تزریق پلاستیک و تولید ظروف درب دار اشپزخانه ای که قابلیت قرار دادن در مایکروویو را دارند. از همین رو استفاده از این نوع ظروف در چندین سال اخیر رشد به شدت صعودی داشته است.

اما ظروف یکبارمصرف PS یا پلی استایرن. پلی استایرن تقریبا شفاف بوده و شفافیتی شبیه به شیشه دارد. محصولاتی که با استفاده از پلی استایرن تولید شده اند شکنندگی بالایی دارند مانند شمع، ظروف غذا شیشه ای و … .اولین ظروف یکبارمصرف تولید شده از این جنس بوده اند. در بحث سرطان زا بودن، ظرف یکبارمصرف PS حرف اول را میزند. زیرا همانطور که گفتیم به دلیل استفاده از استایرن در مواد اولیه این محصول، احتمال ابتلا به سرطان در صورت استفاده از این ظروف بالا می باشد.

ظرف یکبارمصرف رنگی یا ظرف یکبارمصرف شفاف ؟

حتما برای شما هم پیش آمده که به یک فروشگاه یکبارمصرف مراجعه کنید تا برای استفاده روزمرتان، تعداد ظرف یکبارمصرف تهیه کنید. ظروف یکبارمصرف در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید میشوند که بر اساس نیازتان می توانید یکی را انتخاب کنید. شاید یکی از فاکتور هایی که نظر شما را در خرید یک ظرف یکبارمصرف بخصوص جلب کند، رنگ آن ظرف باشد. معمولا ظروف یکبارمصرف رنگی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. همینطور در برخی موارد، این ظروف به دلیل رنگی بودنشان احساس خوبی را به شما منتقل میکنند.

اما اگر قصد دارید تا در منزلتان ترشی درست کنید، پیشنهاد ما به شما ظرف یکبارمصرف شفاف است. به دلیل شفاف بودن این ظروف، شما میتوانید به راحتی از وضعیت مواد غذایی موجود در ظرف مطلع باشید.

ظرف یکبارمصرف تولدی

روز تولد هر شخصی از اهیمت بالایی برای آن شخص برخوردار است. فکر این را کنید که میخواهید در روز تولدتان دوستان و آشنایان خود را دعوت کنید به منزلتان و قرار است دور هم تا پاسی از شب به خوشگذرانی مشغول باشید. پای ثابت هر مهمانی، خوراکی و تنقلات است. اما حتما در بدو ورود مهماناننتان به این فکر میکنید که بعد از رفتنشان کلی ظرف کثیف شده است که شما باید بشورید.خب برای این کار ما به شما ظروف یکبارمصرف تولدی را پیشنهاد میکنیم.

این ظروف در طرح های مختلفی از جمله ست فوتبالیست های معروف، شخصیت های تخیلی، قهرمانان فیلم های سینمایی، شخصیت های کارتونی و … تولید میشوند. یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ظرف تولدی یکبارمصرف این است که بدون هزینه ی اضافی میتوانید از یک ست زیبا استفاده کنید.

از کجا ظرف یکبارمصرف بخریم ؟

فروشگاه ظروف یکبارمصرف در سطح شهر و کشور به وفور دیده میشود. برخی از این فروشگاه ها به صورت مستقیم از درب کارخانه تولید کننده یکبارمصرف ، محصولات را تهیه میکنند که این امر باعث کاهش هزینه و در نهایت قیمت محصول میشود و برخی نیز از طریق واسطه اقدام به خرید ظروف میکنند. بهترین کار این است که بتوانید از درب کارخانه محصول مورد نظر راتهیه کنید. اما شاید این سوال برایتان پیش آید که مگر کارخانه مثلا ۱۰ عدد لیوان به من میدهد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. اما در سال های اخیر اکثر تولید کنندگان ظروف یکبارمصرف برای خود نمایندگی هایی در سطح شهر دارند. شما میتوانید به راحتی از این فروشگاه ها اقدام به خرید کنید.

خروج از نسخه موبایل