امکان مشاهده گروهی پست ها با دوستان در چت تصویری اینستاگرام

امکان مشاهده گروهی پست ها با دوستان در چت تصویری اینستاگرام
امتیاز به این post

 

اینستاگرام علاوه بر تشدید مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا، ابزارهای جدیدی هم ارائه کرده تا کاربران را تشویق به رفتار سالم در دوره شیوع این ویروس کند.

یکی از این ابزارها قابلیتی به نام “با هم تماشا کنید” (Co-Watching) است که برای استفاده از آن باید هنگام چت تصویری از قسمت دایرکت، آیکن عکس در قسمت پایین سمت چپ صفحه چت را لمس کنید. در این حالت می توانید پست های ذخیره شده، لایک شده و توصیه شده را بصورت گروهی با دوستان خود ببینید.

اینستاگرام اقدامات مختلفی هم برای مقابله با اطلاعات غلط در پیش گرفته است، مثلا پیام هشدار جدیدی در قسمت بالای نتایج جستجو نمایش می دهد که کاربران را به لینکهای موثق سازمان بهداشت جهانی هدایت می کند، استیکرهایی حاوی اطلاعات دقیق و قابل اعتماد اعلام شده توسط مسئولین بهداشتی به نمایش درمی آورد (مثلا یک استیکر “در خانه بمانید”)، در مورد حذف و اصلاح مطالب مرتبط به ویروس کرونا در قسمت Explore بیشتر سختگیری می کند، و فیدها و استوری هایی که مورد تایید نهادهای اعتبارسنجی قرار نمی گیرند را در انتهای لیست قرار می دهد.

به گفته یکی از سخنگویان اینستاگرام، پست هایی که توسط نهادهای ثالث نادرست تشخیص داده شوند از صفحات Explore و هشتگ حذف می شوند. علاوه بر این ادعاهای دروغ و هر نوع مطلب درباره نظریه های توطئه که توسط سازمان های بهداشتی معتبر جهان و مقامات بهداشتی محلی پرچم گذاری (flagged) شده باشند حذف خواهد گردید.

پیش از این هم اینستاگرام تبلیغ هر نوع محصول برای درمان یا جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ممنوع کرده بود. همچنین ممنوعیت های موقت برای تبلیغ لوازم پزشکی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست در نظر گرفته شده بود. از اوایل ماه جاری میلادی افکت های واقعیت افزوده مرتبط با ویروس کرونا هم در اینستاگرام قابل جستجو نبود، بجز مواردی که با همکاری یک “سازمان بهداشتی شناخته شده” مانند سازمان بهداشت جهانی تهیه شده بودند.

 

خروج از نسخه موبایل