انواع پنجگانه زوجها : چگونه بدانید که جزو دسته زوجهای خوشحال هستید

انواع پنجگانه زوجها : چگونه بدانید که جزو دسته زوجهای خوشحال هستید
امتیاز به این post

هر زوجی درک و شناخت خود را از روابط خوب و بد دارد. با آنکه برخی فکر می کنند جر و بحث کردن درباره هر چیزی به رابطه آسیب می زند، برخی لذت زیادی را در اختلاف نظر احساس می کنند. اما برخی رفتارهای خاص وجود دارند که جزو دسته بندی روابط ناسالم می باشند . در زیر به این دسته بندی ها اشاره می کنیم .

  • زوجهایی که از درگیری دوری می کنند

اگر و شما همسرتان نهایت تلاش خود را می کنید تا همه شرایط را ثابت نگه دارید آنگاه جزو زوجهایی هستید که از درگیری اجتناب می کنید. شما هر یک علایق شخصی خود را دارید و بنابراین هر یک بر این باور هستید رابطه تان به اندازه کافی خوب است . برای همین است که نیازهای خود را از یکدیگر پنهان می کنید . افرادی که در این نوع روابط قرار دارند، به دنبال منافع شخصی خود نیستند بلکه به دنبال حوزه های توافق می گردند . اما زیاد به دنبال دوری کردن از جر و بحث نباشید زیرا ممکن است همسرتان به دنبال جلب توجه بگردد و در نتیجه به شما خیانت کند .

  • زوجهای پرهیاهو

ممکن است رابطه شما به شدت احساسی و پر شور و حرارت باشد در این صورت در دسته بندی زوجهای پرهیاهو قرار دارید. گفتن نقطه نظرات خود به همسرتان آسان است زیرا با احترام، شوخی و نیت خیر این کار را می کنید. رابطه شما بر اساس همدلی، ارتباط متقابل، شوخی کردن، خنده و صداقت است. این زوجها بسیار زوجهای شادی می باشند .

  • زوجهای اعتبار دهنده

اگر همیشه باید برای فهمیدن دیدگاه دیگران سخت تلاش کنید پس زوجی اعتبار دهنده هستید . شما مشکلات تان را به شکلی آرام حل می کنید و مهمتر از همه آنکه رابطه تان بر اساس حمایت و شفقت پایه گذاری شده است . معمولا با گفتن جملاتی چون : متاسفم که چنین حسی داری »  از همسر خود عذرخواهی می کنید زیرا مفهوم مصالحه کردن را میدانید . شما در دسته زوجهای خوشحال قرار دارید و نه بیش از حد احساسی هستید و نه بیش از حد سرد و بی روح .

  • زوجهای ناسازگار

آیا در رابطه خود انتقاد و موضع گیری های شدیدی را احساس می کنید؟ آیا احساس می کنید که همسر شما همیشه خود را حق به جانب می داند ؟ اگر این طور است در دسته بندی زوجهای ناسازگار قرار گرفته اید. متاسفانه درگیری در این نوع روابط روشی برای حل مشکلات نیست زیرا هیچ حمایت یا ادراکی بین طرفین وجود ندارد . ممکن است همچنین متوجه شده باشید که از واژه های  « تو همیشه » یا « تو هیچ وقت » زیاد استفاده می کنید و یک طرف به آرامی عقب نشینی می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده این دسته از زوجها همیشه غمگین  هستند .

  • زوجهای ناسازگار – جدا از هم

در این نوع رابطه انتقاد، موضع گیری، تحقیر و بی اعتنایی و دوری از هم وجود دارد . شما احساس می کنید چیزی برای جنگیدن ندارید زیرا اعتمادتان به رابطه از دست رفته است .  افرادی که در این دسته از روابط قرار می گیرند نسبت به هم دشمنی دارند با این تفاوت که احتمال طلاق گرفتن در آنها بالاتر است . سوء استفاده احساسی در این نوع رابطه زیاد اتفاق می افتد زیرا هر دو نفر شما تا زمانی که خسته و درمانده شوید با یکدیگر می جنگید .

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل