اگر فقط روزی یک وعده غذا بخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر فقط روزی یک وعده غذا بخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

یکبار غذا خوردن در طول ۲۴ ساعت به نظر ماموریت غیرممکنی می رسد اما افراد بسیاری آن را انجام می دهند. یک وعده غذا در روز نوعی رژیم غذایی است که تصور می شود به کاهش وزن شما کمک می کند. البته که هدف همه کم کردن وزن نیست ، برخی میخواهند بدن سالمتری داشته باشند یا پول کمتری را صرف غذا خوردن کنند. جزو هر گروهی که باشید، ما متوجه موضوعاتی شده ایم که در مورد افرادی که رژیم غذایی شان را به شکل وحشتناکی تغییر می دهند اتفاق می افتد.

  • ممکن است دچار اضافه وزن شوید

در زمان کمبود غذا، بدنتان وارد حالت گرسنگی کشیدن می شود و هر غذایی که مصرف می کنید را ذخیره می کند  – بدین ترتیب، در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید مصرفش می کنید. این کار متابولیسم شما را پایین می آورد. در نتیجه تولید هورمون کورتیزول ( هورمون استرس) بیشتر شده و چربی در بدنتان ذخیره می شود.

  • سطح قند خونتان ناپایدار می شود

غذا نخوردن  به مدت طولانی باعث ناپایدار شدن قند خون می شود. هایپوگلیسمیا ( یا پایین آمدن شدید قند خون ) معمولا به دلیل روزه گرفتن ایجاد می شود به خصوص اگر دیابت نوع دو دارید. کمی بعد دچار گرفتگی عضلات و سردرد می شوید.

  • دچار کمبود مواد معدنی می شوید

یک وعده غذا در روز نمیتواند ویتامین های کافی به بدن شما برساند. در نتیجه در معرض ریسک بالاتری از کمبود ویتامین و مواد معدنی قرار میگیرید. برای مثال، ریزش مو در اثر کمبود مواد معدنی اتفاق می افتد. لکه های سفید روی ناخنها نیز به دلیل کمبود روی و کلسیم ایجاد می شوند.

  • زندگی اجتماعی تان رو به زوال می رود

وعده های نهار در سر کار، دورهمی های خانوادگی  و تولدها، و مراسمهای اجتماعی از این قبیل را از دست می دهید زیرا تنها محدود به یک وعده غذایی هستید. در نتیجه دوستان و خانواده شما درباره رژیم صحیح برای شما موعظه می کنند و عقل سلیم شما را زیر سوال می برند. به جز آن به دلیل گرسنگی زودتر عصبانی می شوید.

  • ممکن است دچار سردرد شوید

سردردهای ناشی از رژیم های غذایی در بین کسانی که سریع می خواهند وزن از دست بدهند رایجند. این سردردها به دلایل مختلفی رخ می دهند، مثلا به دلیل انطباق پیدا کردن بدن با شرایط جدید، افتادن قند خون، کمبود منیزیوم، و بسیاری عوامل دیگر.

  • همیشه احساس سرما می کنید

خوردن یک وعده غذایی در روز جریان خون شما را در جهتی هدایت می کند که باعث ذخیره شدن چربی می شود. بدین ترتیب انرژی در بدنتان جمع می شود و در موارد اضطراری به شما قدرت و چابکی می دهد. کمبود کالری باعث می شود همیشه احساس سرما و گرسنگی کنید.

  • بیشتر سراغ غذاهای ناسالم می روید

ممکن است وسوسه شوید سراغ غذاهای ناسالم و مملو از کربوهیدرات و قند بروید زیرا یک وعده غذا در روز شما را تامین نمی کند. بیشتر پرخوری کرده و غذاهای ناسالمی را انتخاب می کنید. بعداز ۲۴ ساعت گرسنگی، اصلا به یک کاسه بروکلی اصلا تمایل ندارید. در عین حال بعد از یک  غذای سنگین، احساس خستگی می کنید و انگیزه ای برای کار کردن ندارید.

حتما بخوانید:   با این ۴ راهکار سطح انرژی تان را بالاببرید

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف