اگر نان را از رژیم غذایی خود حذف کنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر نان را از رژیم غذایی خود حذف کنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

وقتی تصمیم می گیرید رژیم سالمی داشته باشید، معمولا اولین خوراکی که برای حذف آن برنامه می ریزید نان است. اما وقتی نوبت کربوهیدراتها می رسد، غلات همه در یک دسته قرار می گیرند و با آنکه پرهیز از خوردن آرد سفید ممکن است به شما در سوزاندن چند کیلوگرم از وزنتان کمک کند، حذف نان به طور کامل بدن شما را از مواد مغذی مورد نیاز محروم می کند.

در مقاله زیر با هم به بررسی این موضوع می پردازیم که اگر نان را کنار بگذارید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد.

  • دچار گرفتگی در ناحیه پا می شوید

افرادی که سعی در کم کردن وزن دارند معمولا مقدار کربوهیدرات دریافتی خود را کم می کنند اما کنار گذاشتن کامل نان تاثیرات منفی نامطلوبی دارد. اگر میخواهید رژیم کتوژنیک بگیرید یعنی نان و سایر کربوهیدرات ها را به طور کامل حذف کنید، ممکن است دچار گرفتگی پا شوید. این انقباضات دردناک معمولا در شب رخ می دهد و بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول می کشد. نان سرشار از الکترولیت هاست و وقتی بدن شما مقدار کافی از این ماده مغذی را دریافت نکند، باعث انقباض عضلانی می شود.

  • ممکن است احساس خستگی کنید

با آنکه نان سفید روش سالمی برای دریافت کربوهیدراتهای ضروری نیست، خوردن آرد  و غلات سبوس دار به شکل متعادل به شما کمک می کند احساس سیری کنید و انرژی کافی داشته باشید و  بعد از باشگاه رفتن یا یک روز کاری شلوغ انرژی لازم را به بدن شما می رساند.

  • نیاز به خوردن مواد شیرین در شما بالا می رود

از آنجایی که میتوان برای گرفتن انرژی نان مصرف کرد، کنار گذاشتن کامل نان بدین معنی است که باید در جای دیگری به دنبال انرژی بگردید. وقتی احساس خستگی می کنیم معمولا به دنبال غذاهایی می گردیم که سریعا انرژی ما را بالا ببرند مانند شیرینی جات و نوشیدنی های شیرین. با آنکه مصرف متعادل نان باعث اضافه وزن نمی شود، خوردن شیرینی جات و شکلات، بدون شک وزنتان را بالا می برد.

  • دستشویی رفتن برایتان سختتر می شود

اگر مصرف نان سفید را ترک کنید، مشکل چندانی برایتان ایجاد نمی کند اما قطع مصرف غلات سبوس دار یا نان چاودار باعث یبوست می شود. نان سبوس دار سرشار از فیبر است که به هضم غذایتان کمک می کند و ثابت شده که برای رفع یبوست بهتر از قرص های ملین جواب می دهد.

  • تغییرات خلقی شما بدتر می شود

اگر همیشه احساس می کنید چیز مانند یک برش پیتزا خلق و خوی شما را بهتر نمی کند، یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. مصرف کربوهیدراتها یک ماده شیمیایی به نام سروتونین را در بدن آزاد می کند که مسئول بهتر کردن حال روحی شما است و میتواند به شما احساس سیری بدهد. این یعنی قرار دادن کربوهیدراتهای سالم باعث بهتر شدن حال و هوای شما و کاهش گرسنگی تان شود.

  • ریسک ابتلا به بیماری قلبی در شما بالا می رود

غلاتی که شما برای حذف کردن از رژیم غذایی تان انتخاب می کنید برای سلامتی تان اهمیت زیادی دارند. با آنکه کربوهیدراتهای تصفیه شده احتمال بیماری قلبی را بالا می برند، مصرف غلات کامل باعث پایین آمدن کلسترول و جلوگیری از بروز بیماری های قلبی میشود.

حتما بخوانید:   چرا باید قبل از گرسنه شدن غذا بخوریم؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف