اگر هر روز دوش بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر هر روز دوش بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

بدن ما از ۶۰ درصد آب تشکیل شده و طبیعی است که گذراندن اوقاتی در وان آب گرم برای سلامتی مفید باشد. با آنکه ممکن است زمان یا خواستی برای دوش گرفتن روزانه نداشته باشید،، دوش گرفتن فواید فیزیکی و ذهنی دارد. توصیه می شود هفته ای دو تا سه بار در وان حمام خود بخوابید. اما اگر بیماری پوستی یا آلرژی دارید، قبل از تغییر در الگوی عادت خود با پزشک مشورت کنید. در زیر به لیستی از فواید دوش گرفتن روزانه اشاره میکنیم

  • باعث می شود راحتتر نفس بکشید

دوش گرفتن روی ریه ها و مقدار اکسیژن دریافتی تاثیر مثبت دارد، و اگر آب گرم باشد بهتر است. این به دلیل فشاری است که آب گرم بر قفسه سینه تان وارد می کند – بخار آب مجراهای هوایی و سینوسهای شما را تمیز می کند و در نتیجه راحت تر نفس می کشید.

  • باعث می شود جوانتر دیده شوید

ممکن است فکر کنید که پوست شما بدین دلیل خشک است که چربی کافی ندارد اما دلیل خشکی پوست این نیست. پوست شما به دنبال راههایی می گردد تا آب را حفظ کند بخصوص در فصول سرد سال. برای همین است که دوش گرفتن به پوستتان کمک می کند تا رطوبت بیشتری جذب کند. نه تنها دوش گرفتن به پوست خشک شما کمک میکند بلکه دارای خاصیت ضد پیری است و مثلا باعث بهتر شدن خاصیت الاستیکی پوست ، نرم شدن، و کاهش احتمال چروک شدن آن می شود.

  • به افسردگی کمک می کند

با آنکه راههای زیادی برای درمان افسردگی در دنیای مدرن وجود دارد، شانس کمک گرفتن از شیوه های استاندارد پایین تر است و عوارض جانبی دارد. برای همین است که اتخاذ شیوه جایگزین یا طبیعی هوشمندانه است. ممکن است بعد از ۵ روز دوش گرفتن روزانه حتی احساس بهتری داشته باشید.

  • در بهتر خوابیدن به شما کمک میکند

اگر یکی دو ساعت قبل از خوابیدن دوش بگیرید، به بهبود کیفیت خوابتان کمک میکنید، بخصوص در افرادی که دچار بی خوابی مزمن بوده یا پیرتر هستند. گرفتن دوش آب گرم در شبهایی که بی خوابی به سرتان زده یا  استرس دارید باعث می شود احساس آرامش کنید. مطالعات نشان می دهند که گوش دادن به موزیک در وان حمام، ریتم تنفس و فشار خونتان را پایین می آورد.

  • باعث کاهش درد عضلانی می شود

ممکن است فکر کنید تنها راه کاهش درد عضلانی گرفتن دوش آب سرد است اما دوش آب گرم نیز موثر است. قرار دادن بدن خود در معرض گرما به هنگام درد عضلات، روش خوبی برای آرام کردن آنهاست و اضافه کردن نمک دریایی نیز در کاهش درد موثر است. با آنکه دوش آب گرم بعد از ورزش کردن باعث احیای سریعتر بدن می شود، هیچ گاه حرکات کششی بعد از تمرینات ورزشی را با آب گرم جایگزین نکنید بلکه دوش آب گرم را مانند مکملی در نظر بگیرید.

  • به ذهن – آگاه تر شدن شما کمک میکند

ذهن آگاه بودن یعنی اینکه کاملا از وضعیت خود آگاه بوده و آرام باشید و افکار خود را از هر نوع مشکلی دور کنید. دوش گرفتن به فرایند در لحظه بودن و حل مسایل کمک می کند .

  • نورپردازی مناسبی را در حمام ایجاد کنید.
  • چشمانتان را ببندید و نفسهای عمیق بکشید
  • افکار منفی را نادیده بگیرید
  • بیش از بیست دقیقه در وان حمام بمانید

 

 

 

خروج از نسخه موبایل