بروز رسانی مرورگر سافاری در iOS و مکینتاش برای مسدود کردن کوکی های شرکت های ثالث

بروز رسانی مرورگر سافاری در iOS و مکینتاش برای مسدود کردن کوکی های شرکت های ثالث
امتیاز به این post

 

روز سه شنبه جان ویلاندر، مهندس WebKit اپل در یک پست وبلاگ اعلام کرد که در آخرین بروز رسانی نسخه های iOS و MacOS سافاری، تمام کوکی های شرکت های ثالث مسدود می شوند و از این لحاظ جدیدترین نسخه سافاری شبیه مرورگرهایی مثل Tor خواهد بود (WebKit موتور مورد استفاده در مرورگر سافاری است).

اوایل سال جاری میلادی گوگل هم در وبلاگ خود اظهار امیدواری کرده بود که حداکثر تا دو سال آینده این ویژگی را به کروم اضافه کند.

شرکت های داده کاوی به کمک کوکی ها می توانند رفتار کاربران در اینترنت را ردیابی کنند، و اطلاعات به دست آمده اغلب مورد استفاده شبکه های اجتماعی و شرکت های تبلیغاتی قرار می گیرد.

اپل سال قبل هم فناوری جدیدی به نام “اعلام کلیک روی آگهی با حفظ حریم خصوصی” (Privacy Preserving Ad Click Attribution) ارائه کرده بود که در آن به صاحبان تبلیغات اعلام می شد چه زمانی تبلیغات شان منجر به خرید شده است، اما هیچ اطلاعاتی درباره رفتار کاربران در اختیار آنها قرار نمی گرفت.

این شرکت اقدامات دیگری هم برای مقابله با جمع آوری اطلاعات کاربران انجام داده است، مثلا با سیستم Sign In with Apple می توان بدون وارد کردن اطلاعات شخصی (مانند آدرس ایمیل واقعی و …) وارد برنامه ها و وبسایت ها شد.

هم اکنون سافاری جدید برای iOS و iPadOS (نسخه ۱۳٫۴) و MacOS (نسخه ۱۳٫۱) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

حتما بخوانید:   بهترین امکانات گلکسی زد فلیپ که اول از همه باید امتحان کنید

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف