بر طبق تحقیقات علمی هر چند وقت یکبار باید دوش بگیرید

بر طبق تحقیقات علمی هر چند وقت یکبار باید دوش بگیرید
امتیاز به این post

بعضی روزها احساس می کنید که تبدیل کردن حمام خود به سالن اسپا دقیقا همان چیزی است که برای رها شدن از استرس به آن نیاز دارید. برخی روزهای دیگر حتی وقتی برای یه دوش فوری هم ندارید. دوش نگرفتن روزانه برای پوست شما بهتر است زیرا شستشوی بیش از حد پوست باعث خشکی آن می شود. البته که عادات دوش گرفتن شما به طور کامل به سبک زندگی و جدول زمان بندی تان بستگی دارد اما برخی عوامل مهم وجود دارد که بهتر است آنها را مورد توجه قرار دهید.

  • نوع پوستتان را مشخص کنید

اگر پوست چربی دارید، دوش گرفتن راه حلی عالی برای مات کردن آن به نظر می رسد اما این کار در واقع نتیجه معکوس دارد. مواد شیمیایی مضر موجود در صابون، پوست تان را خشک می کند، و باعث می شوند غدد چربی، سبوم بیشتر تولید کنند و در نتیجه صورتتان چربتر هم به نظر می رسد. اگر پوستتان حساس و خشک است یا از بیماری هایی چون پسوریازیس رنج می بردید، شستشوی بیش از یک بار در روز بدن باعث التهاب، خارش و قرمزی آن می شود. برخی از متخصصان پوست حتی توصیه می کنند برای جلوگیری از حساسیتهای پوستی هفته ای دو یا سه بار دوش بگیرید.

  • نگاه دقیقتری به موهای خود بیاندازید

دوش گرفتن صبحگاهی و شستن موهایتان با شامپوی مورد علاقه خود احساس تمیزی به شما می دهد و کمک می کند موهایتان را راحتتر حالت دهید. اما شامپو کردن روزانه باعث بدحالت شدن موها می شود بخصوص اگر موهایی فر یا مجعد دارید. اگر موفرفری هستید، شستن یکبار در هفته موها برایتان کافی است زیرا موهای شما به سبوم بیشتری برای حفظ رطوبت خود نیاز دارند. تنها افرادی که موی معمولی دارند باید هر روز آن را بشویند زیرا موی صاف و نازک به راحتی با سبوم پوشیده می شود و چربتر به نظر می رسد.

  • برنامه ورزشی خود را در نظر بگیرید

اگر مرتبا به باشگاه می روید، باید بیشتر دوش بگیرید. دوش گرفتن بعد از ورزش کردن به بازیابی عضلات کمک می کند، مانع از بروز جوش در بدن می شود و حتی سیستم ایمنی تان را تقویت می کند. همین مطلب در مورد افرادی که بیرون از منزل کار می کنند یا در معرض مواد شیمیایی قوی هستند صدق می کند. این افراد بهتر است روزانه دوش بگیرند

حتما بخوانید:   چه چیزهایی در اتاق خواب شما خوابتان را بر هم می زند

 

  • عادت دوش گرفتن خود را مطابق با فصلها تنظیم کنید

وقتی هوای بیرون گرم است، طبیعی است که بخواهید هر روز یا شاید روزی دو بار عرق بدنتان را بشویید . شما در هوای سردتر کمتر عرق می کنید بنابراین احتیاج کمتری به دوش گرفتن دارید. پوست شما ممکن است در ماههای زمستان بسیار خشک و حساس بشود. و شستشوی روزانه آن باعث خارش و حساسیت و خشکی می شود.

چطور دوش بگیریم تا سلامت پوست خود را حفظ کنیم

به غیر از تعداد دفعات دوش گرفتن، نحوه دوش گرفتن نیز بر روی پوست و سلامت کلی تان تاثیر دارد

  • دمای آب را کم کنید. آبی که بیش از حد داغ باشد روغنهای مورد نیاز پوست را که ظاهری درخشان به آن می دهند را از آن پاک می کند.
  • پاک کننده های بدون بو استفاده کنید. رایحه ها و عطرها، صابون شما را معطر می کنند اما این مواد شیمیایی برای پوستتان ضرر دارند.
  • کوتاه دوش بگیرید. متخصصان پوست توصیه می کنند که زمان دوش گرفتن خود را حداکثر به ۱۰ دقیقه برسانید
  • صابون نزنید. لازم نیست هر بار که دوش می گیرید صابون بزنید. تنها نواحی ای که باید با صابون شسته شوند عبارتند از صورت، اندام های خصوصی و زیر بغلها.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف