دلیل سردرد های تابستانی و راهکار اجتناب از آنها

دلیل سردردهای تابستانی و راهکار اجتناب از آنها
امتیاز به این post

هنوز در فصل بهار هستیم اما هوا همینطور در حال گرم و گرم تر شدن است. خیلی ها هستند که فصل تابستان را دوست داشته و از انجام فعالیت های خارج از منزل در این فصل لذت می برند اما باید مراقب سلامتی هم بود. در ادامه قصد داریم به دلایل سردرد های شایع تابستانی اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

۱_ میگرن: کسانی که از مشکل میگرن رنج می برند بیشتر از بقیه مستعد ابتلا به سردردهای تابستانی هستند.

۲_ کم آبی و سوتغذیه: کم آبی مسئله ای شایع در طی تابستان است و ننوشیدن آب کافی می تواند منجربه سردرد شود. به علاوه سوتغذیه هم به مشکلات سردرد اضافه می کند.

۳_ دیگر دلایل: اگر از بی خوابی رنج برده یا غذای کافی نخورید هم ممکن است باعث تحریک و ایجاد سردرد شوید. به علاوه تمرینات فیزیکی شدید هم در هوای گرم و مرطوب می تواند منجربه سردرد شود.

رژیم های غذایی که با رعایت آنها می توان از سردردهای تابستانی اجتناب کرده

۱_ آب کافی بنوشید: حواستان باشد که به مقدار کافی و در حدود ۳ تا ۳٫۵ لیتر آب در طی روز بنوشید.

۲_ نوشیدنی های خنک کننده مصرف کنید: می توانید انواع شربت های مختلف مثل شربت بیدمشک، موهیتو، آب میوه ها و دیگر نوشیدنی های خنک را به منظور حفظ دمای بدن تان مصرف کنید.

۳_ مصرف متعادل کافئین: بهتر است که در مصرف کافئین دقت داشته باشید. برخی بیماران مبتلا به میگرن نیز گزارش داده اند که با مصرف چای زنجبیل سردردشان بهتر شده.

حتما بخوانید:   آکنه در 8 نقطه از بدن به چه معناست

۴_ میوه های غنی از منیزیم: میوه هایی مثل موز، آناناس، هندوانه و زردآلو را به رژیم غذایی تابستانه تان اضافه کنید.

۵_ ماست و نوشیدنی های ماستی مصرف کنید: اضافه کردن ماست و نوشیدنی های ماستی مثل دوغ می تواند به شدت از ابتلا به سردرد جلوگیری کند.

۶_ تخم کتان مصرف کنید: اضافه کردن تخم کتان به رژیم غذایی تان در طی تابستان بسیار مفید است چراکه سرشار از منیزیم می باشد. ۱۰۰ گرم تخم کتان حاوی ۳۹۲ میلی گرم منیزیم می باشد.

۷_ ماهی های چرب مصرف کنید: ماهی هایی همچون سالمون و قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و موجب کاهش سردرد می شوند.

۸_ مکمل های غذایی: اگر تعداد دفعات سردردهایتان افزایش یافته می توانید مولتی ویتامین، آهن و منیزیم را به صورت مکمل  های غذایی مصرف کنید اما بهتر است که پیش از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

نکته ی ضروری این است که در طی تابستان بیشتر غذاها و نوشیدنی های آبکی در وعده های غذایی تان گنجانده و از غذاهای قندی و شور اجتناب کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف