سکشوال پارتنر چیست
سکشوال پارتنر چیست
4.4/5 - (27 امتیاز)

سکشوال پارتنر افرادی هستند که با هم درگیر فعالیت جنسی می شوند. شرکای جنسی ممکن است در یک رابطه متعهدانه، چه به صورت انحصاری یا نه، یا به صورت اتفاقی درگیر فعالیت جنسی باشند. آنها ممکن است در شرایط صمیمی باشند (در این صورت اغلب آنها را “عاشق” می نامند) یا ناشناس باشند، مانند رابطه جنسی با یک غریبه، یک شبانه یا یک کارگر جنسی. یک فرد می تواند شریک جنسی شخص دیگری باشد حتی اگر فعالیت جنسی غیرقانونی، از نظر اجتماعی تابو باشد، یا در غیر این صورت یک اعتماد یا تعهد را نقض کند. یک فرد ممکن است در هر زمان بیش از یک شریک جنسی داشته باشد، چه به صورت تعدد زوجات، چند همسری یا بر خلاف عرف.

به این ترتیب، اصطلاح سکشوال پارتنر را می توان هم برای روابط جنسی رضایت مند و هم بدون رضایت به کار برد. برخی از افرادی که گزارش فعالیت جنسی خود را نگه می‌دارند، این شیوه را اتخاذ کرده‌اند که شریک‌هایی را که هم با آن‌ها رضایت داشتند و هم به رابطه جنسی با آن‌ها رضایت نداده‌اند، فهرست می‌کنند، اما با شرکای غیرموافق به نحوی متفاوت حاشیه‌نویسی می‌کنند تا به عمل تجاوز جنسی توجه کنند.

یک سکشوال پارتنر ممکن است در طول یک فعالیت جنسی قدرت برابر داشته باشد یا نداشته باشد. چنین «نقش‌های» جنسی (که گاهی می‌توانند بر اساس تیپ شخصیتی تعیین شوند، اما می‌توانند با انتخاب آگاهانه فرد برای «برعهده گرفتن» یک «نقش» خاص نیز تعیین شوند) معمولاً تحت دسته‌های مختلف سلطه/تسلیم (D/s) قرار می‌گیرند.

 

به چه کسی سکشوال پارتنر می‌گویند

در حالی که “شریک جنسی” یک اصطلاح زیبا نیست، به سادگی به معنای شخصی است که با او درگیر فعالیت جنسی هستید. این می تواند هر جنسیت، گرایش جنسی، یا تعداد افراد باشد – در زیر بیشتر توضیح می دهیم.

 

جامعه غربی حول یک زوج تک همسری ساخته شده است، جایی که هر دو شریک متعهد می شوند که فقط با یکدیگر باشند. با این حال چند همسری در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است – یا حداقل بیشتر در مورد آن صحبت می شود. پلی اموری تمرینی است برای داشتن بیش از یک رابطه متعهد و عاشقانه که اغلب همزمان جنسی است.

حتما بخوانید:   ۱۰ راهکار که موجب قوی تر شدن عشق تان می شوند

هر چند تک همسری و چند همسری تنها گزینه ها نیستند. برخی از افراد ترجیح می دهند روابط متعدد با سکوال پارتنرهای مختلف داشته باشند، هر یک از شرکا را یک بار یا فقط چند بار ببینند. برخی دیگر به طور کامل یا حداقل برای مدتی از روابط جنسی انصراف می دهند.

همچنین افرادی هستند که در روابط باز هستند، جایی که با شریک فعلی خود ارتباط عاطفی و جنسی دارند اما در روابط جنسی بیرونی درگیر هستند.

تاثیر رابطه جنسی بر زندگی ما

رابطه جنسی نه تنها بخشی طبیعی از زندگی است و باید از آن لذت برد، بلکه برای سلامت روحی و جسمی شما نیز بسیار مفید است. بیایید با سلامت روان شما شروع کنیم، درست است؟ داشتن رابطه جنسی راهی مطمئن برای افزایش اندورفین و سایر هورمون هایی است که به بهبود خلق و خوی شما کمک می کنند. این می تواند به کاهش استرس و کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند.

رابطه جنسی همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر عزت نفس شما داشته باشد. بیایید با آن روبرو شویم، همه با اعتماد به نفس به دنیا نیامده اند، و این اشکالی ندارد. اما داشتن رابطه جنسی می تواند به شما احساس اعتماد به نفس، جذابیت و حتی قدرتمندی بدهد – همه چیز برای عزت نفس شما عالی است.

اما

در مورد فواید جسمی رابطه جنسی؟ نشان داده شده است که هم مردان و هم زنان با شرکت در رابطه جنسی مکرر، که به طور خاص برای مردان، حداقل دو بار در هفته در نظر گرفته می شود، سلامت قلب را بهبود می بخشند. مردان همچنین ممکن است در هنگام داشتن رابطه جنسی مکرر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار بگیرند زیرا انزال منظم با خطر کمتری مرتبط است، اما هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع مورد نیاز است.

و آیا تا به حال متوجه شده اید که اگر نوعی درد داشته باشید، در حین و بلافاصله بعد از رابطه جنسی کمی کاهش می یابد؟ این به این دلیل است که رابطه جنسی به لطف هورمون های شادی که در بدن شما جریان دارد، یک مسکن طبیعی است.

سکس فواید سلامتی بسیار مثبت تری دارد، اما ما این یکی را به شما واگذار می کنیم – چیزی که بسیاری از ما می توانیم بیشتر از آن استفاده کنیم – خواب خوب! هنگامی که به ارگاسم رسیدید، هورمون پرولاکتین همراه با ترشح هورمون های دیگر می تواند باعث ایجاد احساس آرامش در شما شود و منجر به بهبود خواب شود.

حتما بخوانید:   آیا سانسور واقعا لازم است؟

آیا باید سابقه جنسی خود را با سکشوال پارتنر خود در میان بگذارید؟

بحث در مورد تعداد افرادی که با آنها خوابیده اید ناراحت کننده ترین موضوع برای به اشتراک گذاشتن با افراد مهم خود لقب گرفته است. و در حالی که نیازی به وارد شدن به جزئیات دقیق در مورد اینکه دقیقاً چه تعداد برخورد جنسی داشته اید و کجا اتفاق افتاده است، بحث در مورد تاریخچه جنسی شما فایده ای دارد. به عنوان مثال، اگر با فردی که مبتلا به بیماری مقاربتی است رابطه جنسی داشته اید، باید با سکشوال پارتنر خود شفاف باشید.

همچنین باید از شریک جنسی خود بپرسید که آیا بعد از آخرین فردی که با او رابطه جنسی داشته است، قبل از اینکه با او هر گونه فعالیت جنسی داشته باشید، آزمایش شده است یا خیر. چه رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی با یا بدون کاندوم باشد، ممکن است در معرض خطر باشید.

در حالی که تعداد زیاد شرکای جنسی شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می دهد، اما همچنان می توانید از خوابیدن تنها با یک نفر به STI مبتلا شوید. شماره شما ممکن است برای همسرتان مهم نباشد – یا راحت – باشد، اما بحث درمورد قرار گرفتن در معرض بیماری های مقاربتی و آزمایش شدن مهم است.

 

آیا داشتن چند سکشوال پارتنر خوب است؟

صرف نظر از تعداد شرکای جنسی که دارید، روابط ممکن است سخت باشد. شما باید مصالحه کنید و احساسات شریک زندگی خود را در نظر بگیرید. اما حتی زمانی که احساسات دخیل نیستند – و زمانی که احساسات درگیر نیستند – رابطه جنسی همچنان خطرناک است.

  • داشتن رابطه جنسی محافظت نشده
  • استفاده از الکل و مواد مخدر قبل از رابطه جنسی – این می تواند شامل استفاده مشترک از سوزن های مواد مخدر باشد
  • داشتن چندین شریک جنسی
  • درگیر شدن در رابطه جنسی با یک شریک پرخطر – شخصی که چندین شریک یا سایر عوامل خطر دارد
  • رابطه جنسی در سنین پایین – خطر ابتلا به تبخال تناسلی را افزایش می دهد
  • کار تجارت جنسی
حتما بخوانید:   9 نکته تربیتی برای جلوگیری از لجباز شدن کودکان

هر زمان که در رابطه جنسی با شخص دیگری هستید، خوب است اقدامات احتیاطی در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) انجام دهید. هر چه شرکای جنسی بیشتری داشته باشید، احتمال ابتلا به یک بیماری مقاربتی، حتی از طریق رابطه جنسی دهانی، بیشتر می شود. داشتن یک شریک جنسی متعهد از داشتن بیش از یک شریک جنسی ایمن تر است، اما روابط تک همسری نیز بدون خطر نیست، بنابراین رابطه جنسی محافظت نشده بهترین ایده نیست.

شما و شریک زندگیتان نیز باید قبل از شروع یک رابطه جنسی برای بیماری های مقاربتی آزمایش شوید و همیشه از محافظ استفاده کنید. اگر در معرض خطر ابتلا به HIV هستید، با پزشک در مورد پروفیلاکسی قبل از مواجهه (PrEP)، یک داروی پیشگیری از HIV که می تواند خطر ابتلا به HIV را از رابطه جنسی تا ۹۹ درصد در صورت مصرف مداوم، کاهش دهد، صحبت کنید.

در حالی که این موارد ذکر شده در بالا را انجام می دهید و بر داشتن رابطه جنسی ایمن تمرکز می کنید، به یاد داشته باشید که هیچ مکالمه ای بدون ذکر خطر بارداری کامل نمی شود. اگر از نظر جنسی فعال هستید و نمی خواهید باردار شوید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه های کنترل بارداری خود صحبت کنید. استفاده از کاندوم و همچنین نوع دیگری از پیشگیری از بارداری بهترین راه برای جلوگیری از بارداری است. بله، پیشگیری از بارداری اضطراری مانند قرص صبح و بعد وجود دارد، اما پیشگیری همیشه بهترین روش است.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

تعداد شرکای جنسی شما کاملاً به شما بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که می توانید بی خیال آن شوید. از خود بپرسید، آیا من رابطه جنسی ایمن را انجام می‌دهم (خواه با یک شریک جنسی جدید یا شخصی که می‌شناسید)، آیا به طور مرتب آزمایش داده‌ام، و آیا سبک زندگی‌ام مرا خوشحال می‌کند؟ اگر راضی هستید، پس این سؤال که چند شریک جنسی دارید واقعاً مهم نیست.

در عوض، روی داشتن رابطه جنسی خوب و ایمن و حفظ وضعیت STI خود تمرکز کنید. شما باید همیشه خود را از نظر علائم یا نشانه‌های بیماری‌های مقاربتی مانند توده‌ها، برآمدگی‌ها، زخم‌ها، تغییرات ترشحات یا درد در ناحیه تناسلی تحت نظر داشته باشید.

 

این مطالب هم برای شما مفید هستند:

مولتی پارتنر چیست؟

آنچه در مورد شرکای جنسی متعدد باید بدانید

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف