شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی است

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی است
امتیاز به این post

 

معمولا در رژیم های غذایی ورزشی جایی برای خوراکی های شیرین و خوشمزه وجود ندارد. اما یک پژوهش که با مطالعه نتایج تعداد زیادی از تحقیقات قبلی انجام شده نشان می دهد که احتمالا این رژیم ها نیاز به بازنگری دارند. شیر شکلات همیشه به عنوان یک نوشیدنی غیر مغذی که منجر به چاقی کودکان می شود معروف بوده است، ولی با توجه به نتایج بررسی های جدید به نظر می رسد بهترین نوشیدنی برای بچه های ورزشکار پس از یک تمرین خسته کننده باشد.

شیر شکلات از نظر مواد مغذی عالی است

ورزشکاران می توانند بعد از تمرین، با مصرف مقدار مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات ها درد و سفتی عضلات را کاهش دهند. نسبت ایده آل ۴ گرم کربوهیدرات به ۱ گرم پروتئین است، و برخلاف نوشیدنی های ورزشی یا شیر معمولی، در شیر شکلات دقیقا همین نسبت رعایت شده است.

  • شیر حاوی مواد مغذی زیادی از جمله کلسیم، منیزیم، ویتامین های آ، ب و دی و پتاسیم است ولی کربوهیدرات و کالری زیادی ندارد، اما افزودن شکلات به شیر این کمبود را برطرف می کند
  • مزیت دیگر شیر شکلات نسبت به نوشیدنی های ورزشی، داشتن چربی های مفید و سالم و همچنین انواع مواد معدنی است

شیر شکلات برای ریکاوری هم عالی است

دوره ریکاوری بعد از تمرینات شدید بسیار مهم است. در این دوره، ورزشکاران باید:

  • به بدن خود آب برسانند تا تعریق شان جبران شود
  • ذخایر مواد مغذی که در اثر تمرینات مصرف شده را دوباره پر کنند
حتما بخوانید:   مضرات مصرف کافئین موجود در چای و قهوه

شیر شکلات هم مایعات و هم مواد مغذی از دست رفته را در اختیار بدن قرار می دهد و با نوشیدن آن زمان ریکاوری ورزشکاران در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی کوتاه تر خواهد شد. بررسی ها نشان داده است ورزشکارانی که در وقت استراحت بین تمرینات شیر شکلات می نوشند نسبت به آنهایی که نوشیدنی های ورزشی نوشیده اند عملکرد بسیار بهتری دارند.

شیر شکلات بهترین گزینه برای ترمیم عضلات است

بازه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای بعد از تمرین، بهترین زمان برای رساندن مواد مورد نیاز به عضلات به منظور بازسازی آنهاست چون بیشترین مقدار جذب پروتئین و مواد قندی در همین بازه اتفاق می افتد. شیر شکلات باعث افزایش فوری انسولین می شود و همانطور که می دانید انسولین مسئول ورود قند به داخل بافت ماهیچه ای است. تاثیر شیر شکلات در ترمیم بافت و تحریک رشد عضله بیشتر از نوشیدنی های ورزشی است و بعلاوه پروتئین موجود در آن هم به ما کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزانیم.

 

شما چطور تمرین می کنید؟ چه خوراکی هایی را برای بعد تمرینات ترجیح می دهید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف