مردانی که زیاد کار می‌کنند احتمال کچل شدن‌شان بیشتر است

مردانی که زیاد کار می‌کنند احتمال کچل شدن‌شان بیشتر است
امتیاز به این post

هیچ کس دوست ندارد بزرگ که می شود کچل بشود. اما اکثر آدم ها دوست دارند مستقل بشوند، برای پول بیشتری به دست آوردن بیشتر کار کنند تا چیزی که می خواهند را بخرند. اما آنطور که به نظر می رسد این چیزها، حداقل برای مردها به کچل شدن مرتبط هستند. در ادامه عنوان می کنیم که چرا زیاد کار کردن موجب ریزش موهایتان خواهد شد!

اگر روزی بیش از ۱۰۰ تارمو از دست می دهید احتمالا مشکلی وجود دارد

ریزش مقداری از مو کاملا طبیعی است و اگر روزانه حدود ۱۰۰ تارمو از دست می دهید لازم نیست بترسید. اما اگر می بینید که پس از شست و شو یا شانه کردن موهایتان مقدار زیادی مو می ریزد، این مسئله می تواند نشانه ی این باشد که دارید کچل می شوید.

عوامل زیادی هستند که منجر به این مشکل می شوند و خط کاری تان از جمله ی این عوامل است. از تا دیروقت کار کردن گرفته تا نهار خوردن پشت میزتان و زود بیدار شدن از خواب، این عوامل ممکن است برای پر کردن کیف پول تان خوب باشند، اما اصلا به سود موهایتان نیستند. طبق مطالعه ی انجام شده، افرادی که بیشتر کار می کنند به احتمال بیشتری کله ای شبیه به جیسون استتهام، وین دیزل، راک و غیره پیدا خواهند کرد.

بیش از ۵۲ ساعت کار کردن در هفته ایده ی بدی است

برای تایید این نظریه، محققان کره ی جنوبی، ۱۳۳۹۱ مرد بین سنین ۲۰ تا ۵۹ سال را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان به ۳ گروه تقسیم شدند، کسانی که ۴۰ ساعت، ۴۰ تا ۵۲ ساعت و بیشتر از ۵۲ ساعت در هفته کار می کردند. در شروع کار هیچ کدام گزارشی مبنی بر ریزش مو ندادند. پس از ۴ سال مطالعه، دانشمندان دریافتند که ساعات کاری طولانی تر به شدت در ابتدا به آلوپسی تاثیر دارد.

حتما بخوانید:   ۶ روش غیرمعمول برای تقویت رشد موهای سر

سیستم ایمنی ممکن است به خاطر استرس به فولیکول های مو حمله کند

باور بر این است که استرس شغلی در اینجا موثر است. مطالعات قبلی نشان داده اند که ساعات طولانی کاری باعث استرس شده و شواهدی وجود دارند که نشان می دهند استرس می تواند فولیکول های مو را وارد فاز استراحت کند که در آن موها از رشد باز می ایستند. و از آنجایی که در این گام هیچ موی جدیدی رشد نمی کند، موها بدون اینکه با موی جدید جایگزین شوند می ریزند.

طبق نظریه ای دیگر، این استرس می تواند منجر به شرایطی شود که در آن سیستم ایمنی مان به فولیکول های مو حمله می کند. این شرایط می تواند رشد موها را تا ابد بازدارد.

راه حل شاید کاهش ساعات کاری باشد

حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که ساعت کاری تان را محدود کنید. اگر حس می کنید حجم کاری تان زیاد است شاید بهتر باشد با رئیس تان صحبت کنید.

همچنین این مطالعه فقط متمرکز بر روی مردان بود و مشخص نیست که تاثیری بر زنان هم دارد یا نه اما آنچه که مشخص است این است که استرس می تواند منجر به ریزش مو شود.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف