مولتی پارتنر چیست؟ چند همسری مدرن!

مولتی پارتنر چیست؟
مولتی پارتنر چیست؟
4.6/5 - (16 امتیاز)

هشدار: مطلب مولتی پارتنر یک مقاله با ترجمه خودکار است و هرگز نباید مبنای تصمیمات و انتخاب‌های شما قرار گیرد. نویسنده و مترجم این مطالب محتوای آن را رد یا تایید نمی‌کند و صرفا بر اساس نیازهای جستجو شده در سایت اقدام به گردآوری این مطلب کرده است. لطفا در خصوص مطالب مشابه به یک مشاور متخصص مراجعه کنید.

 

افراد مولتی پارتنر همزمان چندین رابطه عاشقانه و صمیمی دارند. چند همسری نوعی رابطه باز یا غیر تک همسری است که از دستورالعمل های خاصی پیروی می کند.

Polyamory به طور خاص به افرادی اطلاق می شود که همزمان چندین رابطه عاشقانه دارند. این به معنای هیچ نوع رابطه باز نیست که ممکن است شامل شرکای جنسی معمولی باشد. در بسیاری از روابط چندعشقی، هر یک از طرفین از روابط دیگر آگاه است. همچنین ممکن است شرکا با یکدیگر روابط یا دوستی داشته باشند.

انواع روابط مولتی پارتنر

  • مولتی پارتنر انفرادی شامل افرادی می شود که شریک اصلی ندارند اما با چند نفر قرار می گذارند. آنها عمدتاً در زندگی شخصی خود مستقل می مانند.
  • چند وفاداری به گروهی متشکل از سه نفر یا بیشتر اطلاق می شود که رابطه متعهدانه ای با یکدیگر دارند و خارج از گروه قرار نمی گذارند.
  • چند آموری سلسله مراتبی به معنای افرادی است که شریک اصلی دارند که بیشترین زمان و توجه را به آن اختصاص می دهند و مشارکت های ثانویه و ثالثی که زمان و توجه کمتری به آنها می شود. شریک اصلی ممکن است قدرت بیشتری بر تصمیم گیری های مهم داشته باشد.
  • چند پارتنری غیر سلسله مراتبی به افرادی اطلاق می شود که سلسله مراتبی از شرکا ندارند. به آن پلی آموری برابری طلب نیز می گویند. هر شریک ممکن است زمان و توجه مساوی دریافت کند. آنها همچنین ممکن است در انتخاب های مهم زندگی، ورودی یکسانی داشته باشند.

 

افسانه ها و باورهای غلط در مورد مولتی پارتنری

مولتی پارتنری یک نوع خیانت است

افرادی که در روابط چندعشقی هستند، در مورد سایر شرکای خود با یکدیگر صادق هستند. پلی آموری موفق به صداقت، صداقت و ارتباط بستگی دارد. پولاموری به معنای پنهان کاری یا پنهان کردن فعالیت های خود با دیگر شرکای عاشقانه شما نیست.

علاوه بر این، افرادی که در روابط چندعشقی هستند می توانند خیانت کنند. در یک رابطه چندگانه – همانطور که گاهی اوقات به اختصار نامیده می شود – بسته به توافقات رابطه، انجام کاری مخفیانه ممکن است تقلب محسوب شود. به عنوان مثال می توان به دیدن یک شریک جدید و پنهان کردن آن از کسی یا نقض یک مرز از قبل تعیین شده اشاره کرد.

 

پلی موریست ها فقط از تعهد اجتناب می کنند یا از آن می ترسند

تعهد در چند همسری اغلب متفاوت از روابط تک همسری به نظر می رسد. زوج ها ممکن است نقاط عطف روابط سنتی را با هم ایجاد نکنند، مانند زندگی مشترک، نامزدی یا ازدواج. با این حال، آنها هنوز روابط متعهد دارند و برای یکدیگر هستند. برخی از مردم معتقدند که polyamory به تعهد زیادی نیاز دارد زیرا چقدر برای برقراری ارتباط باز و صادقانه نیاز دارد.

 

روابط چند عشقی صمیمیت واقعی ندارند

برخی افراد متوجه می شوند که داشتن چند شریک از صمیمیت در روابط آنها می کاهد. اما، سایر افراد چندعاشق دریافتند که قرار گرفتن در روابط صمیمانه با افراد متعدد به دلیل آسیب پذیری و ارتباط مورد نیاز، صمیمیت بیشتری ایجاد می کند.

 

افراد دارای روابط مولتی پارتنری حسود نیستند

بسیاری از افراد چند عاشق حسادت می کنند. با این حال، نحوه برخورد آنها با حسادت معمولاً با روش افراد تک همسر متفاوت است. آن‌ها معمولاً آن را به‌عنوان یک ناامنی یا ترس برای کار کردن و غلبه بر آن، به جای یک مشکل پایان‌دهنده رابطه می‌بینند.

 

افراد مولتی پارتنر فقط می خواهند رابطه جنسی زیادی داشته باشند

برخی از افراد مولتی پارتنر رابطه جنسی زیادی دارند، اما برای بسیاری، تمرکز پولی آموری بیشتر بر ایجاد روابط عاشقانه و صمیمی است. بیشتر روابط عاشقانه شامل رابطه جنسی است، از جمله روابط چند عشقی.

 

کارکرد روابط چند پارتنری چگونه است؟

روابط چند پارتنری پیچیده هستند و هر یک متفاوت است. افراد در روابط چند همسری با تعیین مرزهای مورد نظر خود و ایجاد قوانینی متفاوت از روابط تک همسری، روابط خود را طراحی می کنند.

یکی از مهم‌ترین توافق‌هایی که افراد چند‌ عشقی دارند، توافق در مورد رابطه جنسی ایمن‌تر است. این معمولاً به قاعده ای در مورد اینکه با چه کسی رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند و اشکال پیشگیری از بارداری برای افرادی که می توانند باردار شوند اشاره دارد. این برای جلوگیری از گسترش عفونت های مقاربتی یا حاملگی ناخواسته در روابط چندعمدی ضروری است.

 

در نهایت در آموزه‌های برخی ادیان نیز در مورد چند همسری قوانینی وجود دارد که حدود و اختیارات افراد در آن معین شده است، اگر شما زمینه دینی خاصی دارید بهتر است با پیشوایان دینی خود در این مورد صحیت کنید و نظرات دین خود را در این مورد جویا شوید.

 

این مطالب هم برای شما مفید خواهد بود:

خروج از نسخه موبایل