وسایل عادی که از قابلیت های شگفت انگیز آنها بی خبرید!

وسایل عادی که از قابلیت های آنها بی خبرید!
امتیاز به این post

گاهی اوقات وسایل عادی  که سالهاست که استفاده می کنیم، اما تازه بعد از مدتی متوجه می شویم که ویژگی های دیگری هم دارد. مثلا حاشیه ها در صفحات کتاب یا دفترچه، به خاطر مراقبت از نوشته های آنها هنگام آتش سوزی است چرا که اولین کتاب های چاپی قیمت شان خیلی گران تمام می شد. در ادامه یک سری ویژگی های دیگراز وسایل عادی که به طور روزمره از آنها استفاده می کنیم اما دلیل وجودشان را نمی دانیم به شما معرفی می کنیم.

۱_ لوزی پشت کوله پشتی: در اوایل این لوزی ها فقط روی کوله پشتی های توریست ها بودند و برای حمل و نقل طناب استفاده می شدند، اما در شهر می توانید از آنها برای حمل چتر، بطری آب یا حتی کتانی هایتان استفاده کنید.

 

۲_ نقطه ی زیر دوربین آیفون: سوراخ مشکی بین فلش و دوربین آیفون در واقع یک میکروفون دوم است. در حین گفت و گو، مهم است که سر و صدای اطراف گرفته شود تا صدا رساتر و واضح تر به گوش برسد.

 

۳_ خلال دندان: خیلی ها فکر می کنند که شکل ته این خلال دندان ها فقط جزو طراحی است، اما شکل ها در خلال دندان های ژاپنی برای این است که شکسته شده و به عنوان پایه برای خلال دندان استفاده شوند.

 

۴_ کلیدهای برجسته روی کیبورد: نقاط برجسته روی کلیدهای F وJ برای کسانی که است که بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ می کنند. روی این کلیدها جای انگشتان اشاره است و با کمی تمرین می توانید موقعیت کلیدها را به خاطر سپرده و ۱۰ انگشتی تایپ کنید.

 

۵_ سوراخ های کتانی: اولین کفش هایی که از این سوراخ ها داشتند برای بسکتبالیست ها درست شده بودند تا بتوانند بند کفش ها را محکم تر ببندند. امروزه هم همچنان این سوراخ ها را روی کتانی ها مشاهده می کنیم، آنها هنوز هم برای محکم تر بستن بند هستند و به حالت سیستم تهویه ای برای کفش نیز، عمل می کنند.

 

۶_ خطوط روی تیغه ی کاتر: خطوط روی تیغه ی کاتر برای این است که هرگاه تیغه کند شد، آن را شکسته و از تیغه ای نو و تیز استفاده کنید. شما به راحتی با پوششی که ته کاتر است و از آن جدا می شود، می توانید تیغه ها را بشکنید.

۷_ کشوی زیر گاز یا مایکروویو: افراد معمولا از این کشوها برای گذاشتن ظرف و ظروف استفاده می کنند، اما کاربرد اصلی این کشوها آن است که در حالیکه غذای دیگری روی اجاق یا در مایکروویو در حال پختن است، غذایی که در کشو قرار گرفته گرم بماند.

۸_ سوراخ داخل کفگیر ماکارونی: سوراخ وسط کفگیر ماکارونی برای این است که ببینید چقدر ماکارونی لازم است بپزید. ظرفیت این سوراخ به اندازه ی یک وعده ی ماکارونی برای یک فرد معمولی است.

 

این ها بخشی از وسایل عادی هستند که ما از انها استفاده میکنیم.

خروج از نسخه موبایل