وقتی به دارو دسترسی ندارید با این ترفندها خودتان را درمان کنید!

وقتی به دارو دسترسی ندارید با این ترفندها خودتان را درمان کنید!
امتیاز به این post

ممکن است برای همه اتفاق بیوفتد که ناگهان درد، سوزش یا خارشی را در نقطه ای از بدن تان حس می کنید اما داروی مناسب در منزل موجود نیست. در ادامه قصد داریم تا راه حل یا درمان خانگی یک سری مشکلات شایع که ممکن است برای هرکسی اتفاق بیوفتد را عنوان کنیم.

۱- برای آرام کردن گلودرد یک تکه شکلات بخورید

چه کار کنید: اگر سرفه می کنید و حس گلودرد دارید، یک تکه شکلات تلخ بخورید.

چرا جواب می دهد: طبق گفته ی دانشمندان، شکلات می تواند مانع از سرفه شده و گلودرد را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده اند که به لطف کاکائو، شکلات از دفعات سرفه کردن کاسته و عملکردی بهتر از کدئین و شربت ها دارد.

۲- برای تسهیل علائم میگرن آب بیشتری بنوشید

چه کار کنید: آب زیادی بنوشید. متخصصین توصیه می کنند که هر دو ساعت یک بار حداقل یک لیوان آب بنوشید.

چرا جواب می دهد: سردردها و میگرن ها ممکن است به خاطر کم آبی عود کنند. تعادل ضعیف میان مایع و الکترولیت ها در بدن اجازه ی عملکرد درست را به آن نمی دهد. نوشیدن آب کافی کمک می کند تا با مشکل دی هیدراسیون مبارزه کرده و علائم سردردتان را تسهیل کنید.

۳- برای تسهیل درد ناشی از تورم کمی زردچوبه مصرف کنید

چه کار کنید: اگر التهاب داخلی دارید کمی زردچوبه یا عصاره ی آن را به غذایتان اضافه کنید.

چرا جواب می دهد: زردچوبه، ادویه ای که بیش از همه در آسیا محبوب است، به شدت به خاطر خواص ضدالتهابی اش مورد مصرف قرار می گیرد. یک سری مطالعات حتی عملکرد درمانی آن را در برخی موارد­ هم سطح ایبوپروفن دانسته اند.

حتما بخوانید:   ۵ علت شایع خستگی را بشناسید

۴- برای آرام کردن درد کمر حرکات کششی انجام دهید

چه کار کنید: لباس های راحت پوشیده و در جایی راحت بنشینید. ورزش های کششی بسیاری هستند که با گشتی در اینترنت می توانید نحوه ی انجام صحیح شان را آموزش ببینید.

چرا جواب می دهد: حرکات کششی تنش در ماهیچه ها را آزاد کرده و حرکت فیزیکی تان را به طورکلی بهبود می بخشد.

۵- به منظور رهایی از سردرد رایحه های گیاهی استشمام کنید

چه کار کنید: چند قطره روغن های معطر گیاهی را روی دستمالی ریخته و آن را استشمام کنید، یا به آب داخل وان حمام اضافه کرده یا به شقیقه هایتان بمالید. حواس تان باشد که این روغن ها ممکن است سوزاننده باشند. به همین دلیل بهتر است با روغن های دیگری مثل روغن های نارگیل ترکیب شوند. انواع مختلفی از روغن های معطر گیاهی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید مثل: لوندر، نعنا، رزماری، بابونه و غیره.

چرا جواب می دهد: روغن های معطر گیاهی طبق تحقیقات اثری آرام بخش دارند به همین دلیل در درون سردردهای ناشی از استرس و اضطراب موثر هستند.

۶- برای بهبود درد دندان از چای نعناع استفاده کنید

چه کار کنید: یک قاشق چای خوری برگ خشک نعنا به لیوان آب داغی اضافه کرده و ۲۰ دقیقه به حال خودش بگذارید. وقتی خنک شد، دهان تان را با آن شستشو دهید. شما همچین می تواند کیسه های چای داغ یا ولرم نعنا را روی دندانی که درد می کند گذاشته و چند دقیقه نگه دارید.

حتما بخوانید:   اگر بیش از دو بار در روز دندانهایتان را مسواک بزنید چه اتفاقی برایشان می افتد ؟

چرا جواب می دهد: نعنا خواص بی حس کننده دارد که همین دلیل آرام بخش بودن آن است. مانتول موجود در نعنا هم خواص ضدباکتریایی دارد.

۷– برای تسهیل درد استخوان و مفاصل دوش نمک فرنگی بگیرید

چه کار کنید: ۲ فنجان نمک فرنگی به وان حمام اضافه کرده و ۱۵ دقیقه در آن بخوابید و می توانید حتی ناحیه دردناک را هم در ظرفی همراه با آب گرم و نمک فرنگی فرو کنید.

چرا جواب می دهد: نمک فرنگی سرشار منیزیم است که بیش از ۳۰۰ آنزیم را در بدن به جریان می اندازد و موجب عملکرد درست بدن می شود این ماده همچنین سموم را از بین برده و باعث کاهش استرس و تورم می شود.

۸- برای آزادسازی اندروفین و مبارزه با درد قدمی بزنید

چه کار کنید: ورزش کردن بهترین کار است اما اگر درد مانع از انجام ورزش می شود پیاده روی کنید.

چرا جواب می دهد: فعالیت فیزیکی، مثل ورزش کردن یا قدم زدن، باعث آزادسازی اندروفین یا هورمون های شیمیایی مغز می شود که موجب کاهش درد می شوند. به علاوه اندروفین واکنش دفاعی بدن را بهبود بخشیده و احساس شادابی می دهد.

۹- برای تسهیل درد قاعدگی موز بخورید

چه کار کنید: اگر درد قاعدگی دارید، شکلات و بیسکوییت را کنار گذاشته و به جای آن موز مصرف کنید.

چرا جواب می دهد: موز سرشار از پتاسیم و ویتامین ب۶ بوده که باعث کاهش گرفتگی عضلات شده و باعث می شود آب در بدن تان جمع نشده و احساس نفخ نکنید.

حتما بخوانید:   چرا ما همچنان به این ۱۱ عضو از بدن خود که برای حیات ما ضروری نیستند، احتیاج داریم

۱۰- برای آرام کردن گرفتگی عضلات، ناحیه مورد نظر را گرم کنید

چه کار کنید: برای رهایی از گرفتگی یا اسپاسم عضلانی از کیسه آب جوش استفاده کنید. اگر ندارید، با بطری پلاستیکی درست کنید. بطری را پر از آب گرم کرده، دور آن حوله ای بپیچید و روی ناحیه ی گرفته قرار دهید. حواستان باشد که هیچ گاه آن را روی نواحی آسیب دیده قرار ندهید و آب هم خیلی جوش نباشد.

چرا جواب می دهد: گرما باعث آرام شدن عضلات، تسهیل درد و از بین بردن گرفتگی می شود.

راهکارهایی که در این مطلب معرفی کردیم امتحان شان را روی خیلی از افراد پس داده اند، اما با این حال اگر مشکل تان تداوم پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف