وقتی بیمار هستیم ورزش کردن خوب هست یا نه؟

وقتی بیمار هستیم ورزش بکنیم یا نه؟
امتیاز به این post

آیا وقتی حالتان خوب نیست ورزش کردن اشکالی ندارد؟

با اینکه ورزش کردن در قوی کردن سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری کمک کننده است، اما همیشه توصیه نمی‌شود که حین بیماری ورزش کنید. گاهی اوقات بهتر است کتانی‌ هایتان را در کمد نگه داشته و استراحت کنید. با این حال گاهی وقت‌ها هم هست که فعالیت‌های فیزیکی سبک تا متوسط در واقع کمک می‌کنند که حالتان بهتر شود. اما از کجا بفهمید کی ورزش کرده و کی به خودتان استراحت دهید؟

وقتی این علائم را دارید ورزش کردن اشکالی ندارد:

 سنگینی سینوس‌ها، عطسه کردن، آبریزش بینی، گلودرد، گوش درد

اگر این علائم را هم دارید ورزش کردن توصیه نمی‌شود:

 تب، درد عضلانی، خس خس سینه، سرفه کردن، گرفتگی سینه، استفراغ، اسهال

متوجه الگو شدید؟ اگر علائم‌تان محدود به گردن به بالاست ورزش کردن اشکالی ندارد. اگر علائم‌تان به پایین گردن رسیده احتمالا بهتر است که استراحت کنید.

وقتی بیمار هستم چه ورزشی انجام دهم؟

اگر حسش هست، روتین معمول‌تان را دنبال کنید. بعضی افراد وقتی خوب عرق می‌ریزند حس بهتری دارند. اگر می‌خواهید ورزشی تحرک دار انجام داده اما نمی‎‌توانید فعالیت‌های معمولی‌تان را دنبال کنید، سعی کنید از شدت ورزش بکاهید. مثلا به جای دویدن قدم بزنید. به جای ورزش‌های قدرتی یوگا انجام دهید. کاهش شدت ورزش تنفس کردن حین ورزش را آسان‌تر کرده و سیستم ایمنی‌تان را کمتر تحت فشار قرار می‌دهد. اگر حس می‌کنید تحرک فیزیکی به جای بهتر کردن حالتان آن را بدتر می‌کنید، صبر کرده و تا زمانیکه بهتر شوید استراحت کنید.

حتما بخوانید:   حفاظت از پوست بدون استفاده از ضد آفتاب

آیا باشگاه رفتن اشکالی دارد؟

از آنجایی که جرم‌ها سریع گسترش پیدا کرده و به دیگران سرایت می‌کنند، در صورت امکان راه‌های دیگری برای ورزش کردن پیدا کنید. با این حال اگر به باشگاه رفتید حواستان به دیگران باشد. قبل از رفتن دستان‎‌تان را بشویید، هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید را تمیز کرده و برای کاهش انتقال جرم‌ها دست‌هایتان را ضدعفونی کنید.

در نهایت، به حرف بدن‌تان گوش داده و ببینید که چه کاری برایتان بهتر است.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف