چرا بهتر است در حمام آواز بخوانیم

چرا بهتر است در حمام آواز بخوانیم
امتیاز به این post

 

 

تحقیقاتی که به تازگی در استرالیا انجام شده نشان می دهد از هر پنج نفر یک نفر در حمام آواز می خواند و برخی از این افراد معتقدند که می توانند در مسابقات آواز تلویزیون هم برنده شوند. مهم نیست استعداد آواز شما چطور باشد؛ آواز خواندن در حمام چیزی دارد که می تواند ما را شادتر کند.

ما هم دوست داریم زیر دوش آواز بخوانیم و تصمیم گرفتیم مزایای این کار برای سلامتی مان را بررسی کنیم.

۱- فشار خون را کاهش می دهد

آواز خواندن اثر آرام بخشی روی بدن و ذهن ما دارد و می تواند کمک کند تا فشار خون به سطح عادی برسد؛ و علاوه بر این باعث کاهش میزان کورتیزول می شود (هورمونی که فشار خون و قند خون را بالا می برد). سطح بالای کورتیزول ممکن است منجر به بروز التهاب در بدن، استرس، سکته مغزی و دیابت نوع دو شود.

۲- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

به گفته دانشمندان، آواز خواندن می تواند در مبارزه با ویروس ها به ما کمک کند. این کار “ایمونوگلوبین آ” را، که از ما در برابر عفونت ها محافظت می کند، افزایش می دهد.

۳- استرس را کاهش می دهد

یک تحقیق دیگر در سوئد نشان داده است که آواز خواندن تاثیر آرامش بخشی دارد و می تواند ضربان قلب را کاهش دهد. بعلاوه این کار باعث ترشح هورمون اکسی توسین  می شود که می تواند خلق ما را بهبود بخشیده و با اضطراب مقابله کند. اکسی توسین به هورمون پیوند دهنده معروف است و اغلب زمانی ترشح می شود که با دیگران ارتباط داریم. آواز خواندن در حمام می تواند احساس افسردگی یا تنهایی را کاهش دهد و همان احساسی را در ما ایجاد کند که هنگام در آغوش کشیدن عزیزان مان داریم.

حتما بخوانید:   صورت سوشی چیست و راه های جلوگیری از آن کدامند؟

۴- می تواند درد را کاهش دهد

سلامت جسمی و روانی ما به هم پیوسته اند. خواندن آواز مورد علاقه مان ما را آرام می کند و ممکن است کمک کند تا با درد هم کنار بیاییم. همچنین آواز خواندن تنش عضلانی را کاهش می دهد و باعث ترشح اندورفین ها در بدن و تسکین احساسات ناخوشایند می شود.

۵- به تناسب اندام ما کمک می کند

ما هنگام خواندن آواز، بسیاری از عضلات صورت و گردن خود را به کار می گیریم. آواز خواندن باعث فعال شدن عضلات بین دنده ها می شود و تاثیر آن بر ماهیچه های مذکور حتی از تمرینات ورزشی هم بیشتر است. در واقع تمرینات بدنسازی بر عضلات این قسمت از بدن تاثیر چندانی ندارند. بنابر این آواز خواندن در حمام را می توانیم یکی از آسان ترین و لذت بخش ترین راه ها برای تناسب اندام بدانیم.

۶-باعث می شود صدای مان بهتر به نظر برسد

ویژگی های خاص آکوستیکی، حمام را به محلی ایده آل برای آواز خواندن تبدیل کرده است. کاشی ها صدا را جذب نمی کنند و به همین خاطر صدای ما مدت زمان بیشتری به انعکس های خود ادامه می دهد. در ضمن از آنجا که حمام معمولا فضای کوچکی دارد، کمی باس هم به صدای مان اضافه و موجب می شود که قوی تر و عمیق تر به نظر برسد.

 

آیا شما هم زیر دوش آواز می خوانید؟ آهنگی که دوست دارید در حمام بخوانید چیست؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف