چرا بهتر است شب ها جوراب بپوشیم

چرا بهتر است شب ها جوراب بپوشیم
امتیاز به این post

جوراب ها اولین بار توسط مصری ها و یونانی ها و رومی ها مورد استفاده قرارگرفتند. با اینکه هدف اصلی از پوشیدن آن ها گرم  کردن پا و راحت تر پوشیدن کفش هاست، اما با جوراب خوابیدن می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

 

۱-جوراب ها کمک می کنند سریع تر به خواب بروید

 

مطالعات نشان داده اند که جوراب پوشیدن کمک می کند شب ها سریع تر به خواب بروید. دلیل این مسئله آن است که جوراب ها پاهایتان را گرم می کنند. وقتی پاهایتان گرم باشند، مغز پیام دریافت می کند که دمای بدن تان را پایین بیاورد و به بدنتان سیگنال میدهد که وقت خواب است.

 

۲-جوراب ها از سندرم رینود پیشگیری می کنند

سندرم رینود زمانی اتفاق می افتد که خون نمی تواند به  درستی جریان پیدا کند. این شرایط به دلیل عواملی همچون استرس یا سردی هوا بروز می کند و باعث بی حسی بدن یا درد و گرفتگی ناگهانی می شود .جوراب پوشیدن به وسیله تنظیم دمای درونی بدن تان وعایق  کردن پاها از بروز این مسئله جلوگیری می کند.

 

۳-جوراب پوشیدن باعث افزایش سلامتی می شود

 

حتما بخوانید:   ۷ عاملی که میتوانند چرخه خواب شما را بر هم بزنند

از آنجا که پوشیدن جوراب دمای بدن تان را پایین آورده و به گردش بهتر خون کمک می کند، می توانید بهتر و طولانی تر خوابیده و در نتیجه بهتر خستگی در کرده و پرانرژی تر باشید.

 

۴-جوراب از گرگرفتگی جلوگیری می کند

 

گرگرفتگی عمدتاً بخاطر عدم تعادل هورمونی در بدن اتفاق می افتد چون نمی شود کنترل دمایی را تنظیم کرد. پوشیدن جوراب گرم هنگام خواب از گرگرفتگی جلوگیری می کند، خصوصاً در زنان یائسه، چراکه درجه حرارت بدن بوسیله ی بهبود گردش خون کاهش می یابد.

 

۵-جوراب ها در تسهیل خشکی پا موثرند

 

اگر به خشکی پا یا ترک خوردگی پاشنه ی پا مبتلا هستید، جوراب پوشیدن می تواند به مرطوب نگه  داشتن پاها کمک کند. کافی است پیش ازخواب روغن بدن یا لوسیون مرطوب کننده به پاهایتان زده و جوراب بپوشید. می توانید از این راهکار بوسیله ی دستکش برای دست تان نیز استفاده کنید .

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف