چرا خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم

مقایسه با دیگران
مقایسه با دیگران
امتیاز به این post

بیشتر ما می‌فهمیم که مقایسه کردن خودمان با دیگران هیچ سودی برایمان نخواهد داشت. با اینکه می‌دانیم این کار مشکلات زیادی دارد، ولی:

۱⃣ در بیشتر مواقع چیزهای اشتباهی را مقایسه می‌کنیم. عادت کرده‌ایم با مقایسه لباس‌ها، ماشین‌ها، خانه‌ها، درآمد‌ها، زیبایی یا حتی فالوورهای اینستاگرام تصمیم بگیریم که چه کسی زندگی بهتری دارد. ولی چیزهای خارجی معمولاً مقیاس خوبی نیستند.

۲⃣ ما معمولاً بدترین‌های خودمان را با بهترین‌های دیگران مقایسه می‌کنیم. مقایسه کردن زندگی‌تان با دیگران همیشه نشانه بازنده بودن است چون همیشه کسانی هستند که بهتر از شما «به نظر می‌رسند» و به نظر زندگی بهتری نسبت به شما دارند. از اینها گذشته، ما معمولاً بدترین چیزهایی که درمورد خودمان می‌دانیم را با بهترین ویژگی‌های زندگی دیگران مقایسه می‌کنیم. ولی مطمئن باشید زندگی آنها به آن ایده آلی که در ذهن شماست، نیست.

۳⃣ بازی مقایسه انتها ندارد.  تعداد کسانی که می‌توانید خودتان را با آنها مقایسه کنید محدود است. ولی وقتی وارد این راه شدید، هیچوقت انتهای آن را پیدا نخواهید کرد.

۴⃣ زندگی روی نمودار ارزش‌گذاری نمی‌شود.  هدف زندگی این نیست که بهتر از ۵۰٪ بقیه مردم روی کره زمین باشید. هدف زندگی این است که بهترین چیزی باشید که می‌توانید.

۵⃣ مقایسه تمرکز شما را روی فرد اشتباهی می‌اندازد. شما فقط قادر به کنترل یک زندگی هستید: زندگی خودتان. وقتی مداوماً خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، انرژی باارزشتان را برای تمرکز روی زندگی دیگران و نه زندگی خودتان هدر می‌دهید.

۶⃣ مقایسه لذت زندگی را از شما می‌گیرد. مقایسه کردن خودتان با دیگران همیشه حسرت چیزهایی که نیستید و چیزهایی که ندارید را برایتان به ارمغان می‌آورد و نه‌تنها هیچ لذتی به زندگی‌تان اضافه نخواهد کرد بلکه تمام لذت زندگی‌تان را هم خواهد گرفت.

حتما بخوانید:   ۱۱ نکته‌ای که آرزو می‌کردید ای کاش در نوجوانی می‌دانستید

✅✅✅ قدر چیزی که هستید را بدانید. زندگی شما نقاط فوق‌العاده زیادی دارد. چه هنرمند باشید، چه تاجر، چه یک مادر، یک شنونده خوب یا یک انسان سخاوتمند. مطمئناً ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای قدرشناسی دارید. هرگونه مقایسه بین شما و یک فرد دیگر مثل مقایسه کردن سیب با پرتقال است. نه آنها در جای شما زندگی می‌کنند و نه شما جای آنها، درنتیجه ،حاصل کار هم باید کاملاً متفاوت باشد.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف