چطور بدون مواد مخدر از واقعیت فرار کنیم؟

چطور بدون مواد مخدر از واقعیت فرار کنیم؟
امتیاز به این post

زندگی واقعی می تواند به شدت غیرقابل تحمل شود و مسئله ی سخت تر آنجاست که در بیشتر مواقع آن باید به لحاظ ذهنی حضور داشته باشید. اما مواقعی هم هست که باید برای آرام گرفتن از واقعیت فرار کنید. اینجور فرار کردن ها به شما کمک می کند تا با دید تازه به زندگی واقعی باز گردید. همچنین به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری گرفته و آینده ی بهتری را برای خودتان رقم بزنید.

همانطور که می دانید بسیاری از افراد هستند که برای فرار از واقعیت زندگی شان به مواد مخدر روی می آورند. با اینکه طرز تفکر هرکس متفاوت است اما راه های بهتری هم برای انجام این کار وجود دارد. در ادامه راهکارهایی را برای فرار از واقعیت بدون استفاده از مواد مخدر به شما معرفی می کنیم.

۱- چیزی بسازید: یکی از بهترین راه ها برای فرار از این چیزی که به آن واقعیت می گوییم این است که چیزی خلق کنید. خلاقیت به تمرکز احتیاج دارد. اگر توجه تان کاملا معطوف به چیزی است که دارید خلق می کنید، افکار منفی دیگر مجال تاثیر گذاری بر تفکر شما را نخواهند داشت. و همه ی ما هم از این افکار منفی که روزانه به ذهن مان هجوم می آورند داریم. بنابراین به کار انداختن خلاقیت تان بوسیله نقاشی کردن یا حتی پختن غذایی جدید، راهی عالی برای فرار کردن است.

۲- به موسیقی گوش کنید: فرقی نمی کند چقدر در شرایط سختی باشید، موسیقی می تواند اندکی هم که شده از شدت اوضاع بکاهد. اگر قبل از جراحی به موسیقی گوش کنید باعث کاهش اضطراب و ترس تان شده و به ریلکس کردن تان کمک می کند. شما می توانید با گوش دادن به آوای موسیقی و گم شدن در آن از شرایطی که داخلش هستید جدا شوید. شاید کمی متفاوت باشد اما گوش کردن به صدای طبیعت هم ایده ی فوق العاده ای است.

حتما بخوانید:   با این ۹ راه کاریزماتیک باشید و همه را به خود جذب کنید

۳- فعال باشید: اگر با یک سری از مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنید، باید مستقیم با آ ن ها مقابله کنید. اما اگر فقط اندکی دچار تشویش هستید می توانید مدتی به خودتان استراحت بدهید. فعالیت فیزیکی نه تنها مزایایی را در زمینه ی سلامتی برایتان به همراه خواهد داشت، بلکه حواس تان را از مشکلات زندگی که حل کردن شان دشوار بنظر می رسد پرت می کند. به منظور فرار از واقعیت کافی است که ۵ روز در هفته به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید. پس از مدتی شاهد تفاوتی شگرف در نحوه ی واکنش نشان دادن تان نسبت به مسائل خواهید شد.

۴- سری به طبیعت بزنید: اگر به دنبال جایی می گردید تا هم فعال باشید و هم از واقعیت فرار کنید، سری به طبیعت بزنید. به جای داخل منزل ماندن به دل طبیعت زده و بگذارید ذهن تان کمی نفس بکشد. می توانید پیاده روی کنید، ماهی گیری کنید و حتی اردو بزنید. این کار کمک می کند تا برای مدتی هم که شده از موبایل، تلویزیون و کامپیوتر دور بمانید.

۵- کتاب بخوانید: کتاب خواندن شما را به دنیایی منتقل می کند که دیگر مشکلات تان در آنجا وجود نخواهند داشت. برای اینکه فرارتان جدی تر شود سعی کنید داستان های طنز که درون مایه ای شاد دارند بخوانید.

۶- افکارتان را یادداشت کنید: این راهکار مخصوصا زمانی کمک کننده است که کسی را ندارید تا راجع به مشکلات تان با او صحبت کنید. داشتن دفتر خاطرات اجازه می دهد تا آنچه که موجب آزارتان شده را یادداشت کنید و کمک می کند تا مسائل را سالم تر پردازش کنید. شاید مثل حرف زدن با یک فرد دیگر جوابی دریافت نکنید، اما راه های مختلفی برای حل کردن مشکل تان به ذهن تان خواهد رسید.

حتما بخوانید:   چطور خاطرات بد را از ذهن‌مان پاک کنیم؟

۷- بخندید: تا حالا شنیدید که می گویند خنده بر هر درد بی درمان دواست؟ این قضیه واقعا یک جاهایی صدق می کند. شاید چیزی برای خندیدن نباشد اما اگر یک فیلم طنز نگاه کرده یا مطلبی طنز بخوانید، می توانید حس خندیدن را درون تان زنده کنید. عمل خندیدن بوسیله ی آزادسازی اندروفین و افزایش جریان خون باعث بهبود خلق و خویتان خواهد شد.

فرار کردن می تواند زندگی تان را نجات دهد

متاسفانه گاهی اوقات مشکلات بیش از حد می شوند. بار زندگی بر دوش مان سنگینی کرده و ممکن است کنترل همه چیز را از دست بدهیم. این مسئله ممکن است باعث بروز اضطراب هم بشود. مهم است که گه گاهی از واقعیت زندگی تان فرار کرده تا بفهمید چه چیزی برایتان بهتر است و ذهن تان تازه شود. امیدواریم که راهکارهای گفته شده در این مطلب برایتان کاربردی باشند.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف