چطور به طور خودکار، هیستوری یوتیوب را پاک کنید

چطور به طور خودکار، هیستوری یوتیوب را پاک کنید
امتیاز به این post

گوگل هم اکنون ابزاری ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید به طور خودکار، تاریخچه ی جست و جو و فعالیت تان را از یوتیوب پاک کنید. به طور پیش فرض، اطلاعات تان برای همیشه ذخیره می شوند، اما شما می توانید آن را هر ۳ یا ۱۸ ماه یکبار پاک کنید. پاک کردن تاریخچه  به منزله ی آن است که گوگل دیگر از آن برای نشان دادن ویدئوهای سفارشی در یوتیوب به شما، استفاده نمی کند.

به طور خودکار تاریخچه تان از برنامه ی موبایلی یوتیوب پاک کنید

شما می توانید به طور خودکار و مستقیم از طریق گوشی موبایل یا تبلت تان عملیات حذف را انجام دهید. این گزینه ی کارآمدی است چرا که بیش از ۵۰ درصد افراد از طریق این دستگاه ها به یوتیوب سر می زنند.

برای شروع، برنامه ی یوتیوب را باز کنید.

سپس روی عکس پروفایل تان در بالا و سمت راست برنامه ضربه بزنید.

تا انتهای لیست اسکرول کرده و روی گزینه ی setting بزنید.

باز صفحه را اسکرول کرده تا به بخش History & Privacy برسید و در اینجا گزینه ی Manage all activity را انتخاب کنید.

حال باید در صفحه ی YouTube History باشید. روی گزینه ی Choose to delete automatically ضربه بزنید و اگر نمی خواهید به هیچ عنوان هیستوری یا تاریخچه تان ذخیره شود، روی گزینه ی Change setting در زیر YouTube History is On ضربه بزنید تا یوتیوب دیگر هیچ تاریخچه ای از شما ذخیره نکند.

حتما بخوانید:   مشکلات امنیت اطلاعات در تلفن های هوشمند

حال انتخاب کنید که چه مدت می خواهید تاریخچه ی مرورگرتان را نگه دارید. به طور پیش فرض تاریخچه تان تنها زمانی پاک می شود که این کار را به صورت دستی انجام دهید اما می توانید جوری تنظیم کنید که یوتیوب به طور خودکار تاریخچه  را هر ۳ یا ۱۸ ماه یکبار  پاک کند. پس از اینکه انتخاب کردید روی دکمه ی Next بزنید.

صفحه ی YouTube History Activity به شما توضیح خواهد داد که معنای تصمیم تان چیست. این صفحه همچنین چند مثال از تاریخچه ی ویدئوهایی که به طور خودکار حذف خواهند شد به شما نشان خواهد داد.

برای ذخیره ی تنظیمات روی Confirm ضربه بزنید.

 

حذف خودکار تاریخچه از My Google Activity

 

به منظور حذف خودکار تاریخچه ی یوتیوب تان از دسکتاپ یا مرورگر موبایل تان به وب سایت YouTube History بروید. سپس در حساب گوگلی که یوتیوب تان به آن وصل است وارد شوید. به جای آن می توانید به وب سایت My Google Activity هم بروید.

به طور دستی گزینه ی YouTube History را پیدا کنید

اگر مستقیم به وب سایت یوتیوب هیستوری پریدید، دو گام بعدی را نادیده بگیرید اما اگرنه، به مطالعه ی دستورالعمل ها ادامه دهید.

در سمت چپ صفحه  و در منوی پیمایش روی گزینه ی Activity Controls کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر منوی کناری معلوم نیست، روی آیکون صفحه را اسکرول کنید تا به قسمت YouTube History برسید و سپس Manage Activity را انتخاب کنید.

 

اگر اصلا نمی خواهید هیچ تاریخچه ای ذخیره شود، می توانید گزینه ی YouTube History را غیر فعال کنید یا تیک گزینه های Include the YouTube videos you watch یا Include your search on YouTube  را بردارید

حتما بخوانید:   مقایسه ی تیک تاک و اینستاگرام

 

 

از وب سایت YouTube History، روی گزینه ی Choose to delete automatically را انتخاب کنید

از اینجا می توانید انتخاب کنید که تاریخچه تان چه مدت ذخیره باشد. اما می توانید تنظیمات را طوری تغییر دهید که یوتیوب به طور خودکار هیستوری های قدیمی تر از ۳ یا ۱۸ ماه را پاک کنید. بعد از اینکه انتخاب کردید روی دکمه ی Next کلیک کنید

پس از آن روی دکمه ی confirm کلیک کنید (۱۴)

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف