چطور وقتی حال ندارید از تخت بلند شوید!

چطور وقتی حال ندارید از تخت بلند شوید!
امتیاز به این post

چطور وقتی حال ندارید از تخت بلند شوید!ما به شما میگوییم با ما همراه باشید

تقریبا همه گاهی اوقات، خصوصا پس از یک روز استرس زا یا ابتلا به بیماری، لازم دارند که در رخت خواب بمانند. اما اضطراب، استرس، بی خوابی و افسردگی همگی می توانند انرژی بلند شدن از رخت خواب را از ما بگیرند و تخت را به زندانی مبدل کنند که بیرون آمدن از آن غیر ممکن است. اگر این مشکل را دارید شاید راهکارهای زیر بتوانند به شما کمک کنند.

۱_ به کارهای روزانه ای که دوست شان دارید فکر کنید: یکی از بدترین عادات این است که روزتان را با فکر کردن به کارها و وظایفی که باید انجام دهید شروع کنید. به جای این کار لحظاتی از روز که از آن ها لذت خواهید برد را تصور کنید. مثلا لذت بردن از طبیعت، نگاه کردن به بیرون ازپنجره، حس خوب بعد از ورزش، غذا، خرید کردن یا هر چیز دیگر.

۲_ پیروزی های تان را به خود یادآوری کنید: تفکرمنفی باعث می شود تا حس شکست خوردن بکنیم. سعی کنید لحظه ای در زندگی که حس پیروزی و افتخار کردید را به خاطر بیاورید. مثلا زمانی که به کسی کمک کردید یا در کارتان به پیشرفت رسیدید. این لحظات به شما یادآوری می کنند که قوی هستید و دوباره می توانید به اوج خود برسید.

۳_ بگذارید نورداخل اتاق تان بیاید: وقتی فضا روشن تر باشد آدم ها احساس فعالیت و انرژی بیشتری می کنند. بنابراین پرده ها را کنار بزنید و بگذارید نور به داخل بتابد.

حتما بخوانید:   کنار آمدن با عادت مخرب از کاه کوه ساختن

۴_ کارهای بزرگ را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید: لازم است یک روزه تمام کارهای خانه را انجام دهید؟ اگر این طوری فکر کنید حتی تصورش هم نمی گذارد از تخت تان جم بخورید! بهتر است که کارهای بزرگ و پیچیده را به کارهای کوچک تر و آسان تر تقسیم کنید. بدین  طریق هم به قضیه سروسامانی می دهید هم نگرشی مثبت تر نسبت به انجام آن پیدا می کنید.

۵_ اوقاتی را برای وقت گذرانی در بیرون مدنظر داشته باشید: شاید خیلی واضح به نظر برسد، اما وقت صرف کردن در محیط بیرون، برای مطالعه، پیاده روی، بازی کردن با بچه ها و غیره تاثیر زیادی در سطح انرژی تان خواهد گذاشت.

۶_ برای روزتان برنامه ریزی کنید: داشتن لیستی از کارهایی که باید انجام بدهید باعث می شود هم مرتب تر باشید و هم خط زدن روی کارهایی که انجام شان می دهید حس تحقق بهتان داده و انگیزه تان را بالا ببرد.

۷_ به آهنگ های انرژی بخش گوش کنید: موسیقی تاثیر زیادی روی مود و خلق و خو دارد. بنابراین از آهنگ های شاد و انرژی زا برای انگیزه دادن به خودتان استفاده کنید.

۸_ حیوان خانگی داشته باشید: حیوان ها به زندگی شادی می بخشند. چه گربه دوست دارید، چه سگ و یا حتی طوطی، هر حیوانی می تواند با دادن عشق و علاقه به شما باعث شود انگیزه بگیرید. مطالعات زیادی نشان داده اند که داشتن حیوان خانگی به افراد مبتلا به اضطراب و استرس کمک شایانی می کند.

۹_ تجربیات تان را با دیگران به اشتراک بگذارید: دوستان و خانواده تان بدون اینکه متوجه باشید می توانند حس کرختی تان را از بین ببرند. با دوستان یا اعضای خانواده تان برنامه شام یا بیرون رفتن ریخته و در مورد فکرهایی که در سر دارید با آن ها گفت و گو کنید. اگر این کار را برای خودتان تبدیل به عادت کنید، نه تنها با کسانی که دوست شان دارید بیشتر وقت می گذرانید، بلکه درصد انگیزه را در خودتان نیز بالا می برید.

حتما بخوانید:   ۶ نشانه افراد انرژی خوار و نحوه کنار آمدن با آنها

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف