چگونه در اینستاگرام ریل بگذاریم

چگونه در اینستاگرام ریل بگذاریم
امتیاز به این post

اینستاگرام چند سالی است که به روی کار آمده است. قابلیت پخش ویدیو انقلابی را در پلتفرمهای شبکه اجتماعی بوجود آورد. با ظهور تیک تاک، یوتیوب و اینستاگرام از خواب زمستانی بیدار شدند و متوجه شدند که کاربران آنها طالب چیزی بیشتر از استوری و ویدیوهایی با فرمت معمولی هستند. اینستاگرام برای رفع این مشکل ریل را معرفی کرد. ریل های اینستاگرام ابزار بسیار خوبی برای وبلاگ نویسان ویدیویی است که به دنبال فالوورهای ارگانیک می گردند . در این مقاله قرار است با همه چیز در مورد ریلزهای اینستاگرام و نحوه پست کردن آنها آشنا شوید.

چگونه در اینستاگرام ریل پست کنیم

ریل های اینستاگرامی  ویدیوهایی سی ثانیه ای با موسیقی کلاسیک در پس زمینه، جلوه های تصویری، فیلترها و سایر ضمیمه های دیگر از جمله متن و گیف برای جذاب کردن محتوا مانند تیک تاک هستند. ریل ها را می توان بر روی صفحه خود پست کرد و در صفحه جستجوگر اینستاگرام قابل دیدن است. بسیاری فکر می کنند که ریل های اینستاگرام نمونه کپی شده تیک تاک با کمی تفاوت هستند :

  • طول ریل های اینستاگرام نصف ویدیوهای تیک تاک است
  • اینستاگرام دارای قابلیت های متعددی از جمله استوری، پستهای عادی، آی جی تی وی، و تصاویر است در حالیکه تیک تاک تنها یک قابلیت دارد
  • ریل های اینستاگرام را میتوان به شکل استوری یا در صفحه اصلی پست کرد
  • اگر به فایلهای صوتی علاقه دارید، تیک تاک کلکسیونهای صوتی متنوع تری دارد اما در اینستاگرام باید فایل صوتی خودتان را آپلود کنید یا باید از فایل موجود در کتابخانه که نسبت به تیک تاک بسیار محدودتر است استفاده کنید.

در ابتدا ممکن است از خود سوال کنید وقتی ریل ها به صورت استوری پست شوند چه هدفی دارند ..

تفاوتهای کوچکی وجود دارد مانند اینکه استوری ها بعد از ۲۴ ساعت پاک می شوند اما ریل ها تا زمانی که آنها را پاک نکرده اید در صفحه شما می مانند. اگر میخواهید دنیا محتوای شما را ببیند باید بیشتر از ریل ها استفاده کنید زیرا ریل ها در صفحه ی جستجوگر اینستاگرام ظاهر می شوند اما استوری ها هیچ وقت قابلیت جستجو شدن ندارند. ریل ها توسط افرادی که فالوور شما نیستند میتوانند دیده شوند

 

از طرف دیگر، تنها فالوورهای شما میتوانند استوری هایتان را ببینند.  بنابراین اگر بازاریاب هستید و محصول بسیار جذابی دارید، استفاده از ریل ها برای برانگیختن کنجکاوی مردم بسیار مفید است.

استوری ها را نمیتوان ذخیره کرد مگر آنکه آنها را به هایلایت تبدیل کنید، اما ریل ها به آسانی ذخیره می شوند و افراد میتوانند بعدا آنها را ببینند. کاربران بر این باورند که ریل ها در مقایسه با استوری ها راحت تر به اشتراک گذاشته می شوند.

حال بیایید ریلهای اینستاگرام را با آی جی تی وی مقایسه کنیم. به خاطر داشته باشید که اگر دقیقا بدانید این قابلیت چه کار می کند به شکل بهینه تری در زمینه پیشرفت اکانت تان کار می کنید. برای مثال اگر میخواهید یک ویدیوی ۱۰ دقیقه ای را آپلود کنید، باید از آی جی تی وی استفاده کنید زیرا نهایت مدت زمان ریل ها یک دقیقه است.

اینستاگرام به آی جی تی وی اهمیت زیادی می دهد برای همین است که یک اپ جداگانه برای این قابلیت ساخته اند که در اپ اصلی در دسترس است. اما آنها برنامه ای برای طراحی اپ جداگانه ای برای ریل های اینستاگرام ندارند.

اگر شما بازاریاب حرفه ای هستید، استفاده از آی جی تی وی بیشتر توصیه می شود زیرا میتوانید با جزییات بیشتری در مورد محصولتان صحبت کنید اما ریل ها برای سرگرمی ساخته شده اند .

اگر نمیتوانید ریل ها  را در اینستاگرام خود ببینید به دلیل آن است که شرکت این قابلیت را برای مکان جغرافیایی شما باز نکرده است یا اینکه از نسخه قدیمی اینستاگرام استفاده می کنید و باید اپ خود را بروزرسانی کنید.

چگونه در اینستاگرام ریل پست کنیم

  • اپ را باز کنید و روی دکمه + ( برای پست کردن ) بزنید به سمت راست صفحه بروید و گزینه ریلز را پیدا کنید
  • طول ویدیوی خود را انتخاب کنید. دو گزینه وجود دارد: ۱۵ ثانیه و ۳۰ ثانیه
  • قبل از ضبط کردن، باید فایل صوتی خود را انتخاب کنید. روی آیکون موزیک در قسمت چپ بزنید، وارد کتابخانه شده و فایل صوتی خود را انتخاب کنید. اگر موزیکی اضافه نکنید، میتوانید فایل صوتی خودتان را اضافه کنید. اگر اکانت شما عمومی باشد، به کاربران دیگر اجازه می دهید که از فایل صوتی شما برای ریل های خود استفاده کنند
  • حال وقت آن است که سرعت ویدیوی خود را انتخاب کنید. شما باید فایل صوتی خود را با سرعت ویدیو همسان سازی کنید. این به میل شما بستگی دارد
  • در این مرحله افکت انتخاب می کنید. اینستاگرام در اینجا به شما اجازه دسترسی به گالری افکت ها را می دهد. افکت های زیادی وجود دارد که باید آنها را به بالای ویدیوی خود اضافه کنید

 

  • برای قرار دادن تایمر، روی دکمه ساعت در سمت چپ کلیک کنید و زمان ویدیوی خود را انتخاب کنید. سپس برای فعال کردن شمارش معکوس، و هر زمان که آماده بودید دکمه « تنظیم تایمر» را بزنید

 

  • هر وقت آماده بودید دکمه ضبط را بزنید. شما میتوانید یک ویدیو یا چند کلیپ کوتاه بگیرید. همچین می توانید نقشهایتان را عوض کنید. یعنی کلیپ کوتاهی را ضبط کنید سپس مکث کرده و کلیپ کوتاه دیگری را با زاویه دیدی متفاوت ضبط کنید. در انتها، اینستاگرام آنها را به هم می چسباند و شما یک ریل کامل خواهید داشت.

 

  • بعد از خاتمه ضبط میتوانید متن کوتاهی روی ریل خود بگذارید. فلش کوچک در کنار دکمه ضبط انتخاب کنید. در اینجا میتوانید متن، افکت، یا حتی نقاشی بگذارید. اگر خلاقیت دارید، میتوانید گیف یا استیکری را با زدن بر روی دکمه استیکر در بالای صفحه اضافه کنید.

 

  • حال وقت آن است که ریل خود را پست کنید. روی دکمه فلش در گوشه سمت راست کلیک کرده و سپس انتخاب کنید که آن را در قسمت استوری ها، صفحه اصلی یا مرورگر اینستاگرام قرار دهید.

 

  • اگر میخواهید سلبریتی شوید، باید ریل های خود را وایرال کنید. بنابراین بعد از ضبط کردن ریل خود حتما آن را در قسمت مرورگر پست کنید. همچنین اکانت خود را در وضعیت عمومی قرار دهید.

 

  • سپس باید پیازداغ آن را زیاد کنید. برای همین است که توصیه می شود ریل خود را در همه جا پست کنید مثلا در صفحه مرورگر، صفحه اصلی و استوری ها

ببینید افراد دیگر برای وایرال شدن ویدیوهایشان چه می کنند و سعی کنید بهتر از آنها عمل کنید. حتما ریل خلاقانه ای بسازید زیرا هر میمونی میتواند از خودش در حین رقصیدن فیلم بگیرد و آهنگی را در پس زمینه پخش کند. خلاق باشید. از ریل های خود رضایت داشته باشید. هر روز ضبط کنید. حتی اگر یکی از ویدیوهایتان وایرال شود، میتوانید فالوورهای زیادی برای خود جمع کنید.به جز رقصیدن جلوی دوربین و نشان دادن بدنتان به دنیا کار دیگری انجام دهید زیرا مردم دیگر از دیدن این صحنه ها خسته شده اند

نتیجه

حال که نحوه پست کردن ریل در اینستاگرام و تاثیر آن را در جمع آوری فالوور می دانید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید و ریل جالبی را برای افزایش فالوورهای اکانت خود بسازید . خبر خوب آنکه ساخت ریل مجانی است. بنابراین نهایت استفاده را از آن ببرید و از دیگران کپی برداری نکنید.

 

خروج از نسخه موبایل