چگونه در ۸ گام خوابهای خود را به خاطر بیاوریم

چگونه در ۸ گام خوابهای خود را به خاطر بیاوریم
امتیاز به این post

اگر شما خوابهایتان را فراموش می کنید، تکنیکهایی برای تقویت این مهارت وجود دارد. دنیای اسرار آمیزمان به ما یاد می دهد که چگونه خوابهایمان را به خاطر بیاوریم.

منطقه ای که مسئول ایجاد خاطرات بلند مدت است-  قشر جلوی پیشانی- ، وقتی خوابیم در حالت غیرفعال قرار می گیرد. برای همین است که به یادآوردن خواب بسیار دشوار است. اگر خواب ما قبل از بیدار شدن تمام شود، قطعا آن را به خاطر نمی آوریم. در این صورت به نظر می رسد هیچ گاه نمیتوانیم خوابهایمان را به یاد بیاوریم. اما اینگونه نیست.

چگونه خوابهایمان را شکار کنیم

هدف آن است که به یاد آوریم چه خوابی دیده ایم تا بتوانیم معنای گشت و گذارهای شبانه مان را متوجه شویم. در زیر به هشت روش در این زمینه اشاره میکنیم. شاید این گامها راهنمای شما در قلمروی جادویی رویا باشند و پاسخ سوالاتی که به دنبال یافتنشان هستید را به شما بدهند .

  • عادت کنید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید چیزی را ثبت کنید.

هر عادتی برای شکل گرفتن ۲۱ روز زمان نیاز دارد بنابراین شما باید هر روز به مدت ۲۱ روز چیزی را ثبت کنید. حتی اگر خوابتان را به یاد ندارید، به محض آنکه بیدار می شوید چیزی یادداشت کنید. یادتان باشد احساسات مانند کلمات و تصاویر برای تعبیر خواب اهمیت دارند و میتوانند بخش عظیمی از خواب را آشکار کنند.

حتما بخوانید:   چرا بوی باران و خاک مرطوب اینقدر خوب است؟

اما اگر چیزی به یاد ندارید، مثلا بنویسید « امروز خوابم را به یاد نمی آورم » . کلماتی که مینویسید به اندازه عمل نوشتن اهمیت ندارند زیرا با این کار ضمیر ناخودآگاهتان را به حرکت در می آورید.

  • همیشه کنار تخت خود قلم و کاغذ یا دستگاه ضبط صدا داشته باشید.

وقتی شروع به کار بر روی متد یادآوری خوابها می کنید، مهم است که به محض بیدار شدن آنها را ضبط کنید. خواب به سرعت و معمولا چند ثانیه بعد از بیدار شدن از خاطره پاک می شود. نوشتن خوابها به شما کمک می کند تا این عمل را تا زمانی که عادتش در شما نهادینه شود، ادامه دهید.

  • قبل از زنگ زدن ساعت از خواب بیدار شوید.

شوک ناشی از صدای زنگ یا رادیو باعث می شود خوابتان را فراموش کنید. صدای ساعت کوکی شوکه کننده و وحشتناک است تا بتواند شما را از تخت خواب بیرون بکشد.

به خودتان بگویید که سر ساعت معینی از خواب بیدار می شوید تا ذهن ناخودآگاهتان شما را قبل از زنگ زدن ساعت از خواب بیدار کند. این کار مانع از ترسیدن شما و پریدن خاطره خوابتان می شود.

  • سعی کنید بعد از چرتی کوتاه خوابتان را به یاد بیاورید.

ساعت تان را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد کوک کنید. تصور میشود که بعد از یک خواب کوتاه به یادآوردن خواب آسانتر است زیرا در این صورت مغز وارد فاز عمیق که خوابهای کمتری در آن می بیند، نمی شود. برخی پزشکان می گویند زمان خواب کوتاهتر، سالمتر است.

  • به حافظه تان فرمان دهید که بعد از بیدار شدن خوابتان را به یاد بیاورد.

این دستورالعمل نیاز به تمرین دارد. به حافظه تان به چشم عضله ای نگاه کنید که برای قوی تر شدن باید ورزش کند. برای به یادآوردن بهتر هر چیز به حافظه تان تمرین بدهید.

  • اگر این تکنیک ها روی شما جواب نمی دهد، روان شناسی معکوس را امتحان کنید.

به خودتان فرمان بدهید هیچ چیز خوابی را به یاد نیاورید. گاهی اوقات ذهن ناخودآگاه ما « معکوس » می شود و از انجام کارهایی که به او می گویید سر باز می زند. بنابراین سعی کنید به او بگویید آنچه را که واقعاً می خواهید انجام ندهد.

  • موقع خوابیدن مطلبی معنوی بخوانید.

این کار باعث برانگیختن تصاویر ناخودآگاه مرتبط با زندگی روزمره تان می شود. این تصاویر در خواب شما ظاهر می شوند و به شما در تعبیر آنها کمک می کنند.

  • اگر در نهایت خوابی را به یاد آوردید، این حس را به یک تصویر یا موقعیت مرتبط کنید.

در این صورت سعی کنید ردپایی از خواب تان در حافظه خود پیدا کنید. این تکنیک میتواند بخشی از خوابتان را برگرداند. اگر قبلا این خوابها را دیده اید، احتمالا دوباره تکرار می شوند. در این صورت سعی کنید قبل از فراموش کردن، همه جزییات را بنویسید.

حتما بخوانید:   16 واقعیت در مورد حیوانات که اثبات میکند هر حیوانی یک ویژگی غیرزمینی دارد

 

خواب فّرار است

خوابها زود ظاهر و غیب می شوند. برخی در غالب تصاویر و اصوات تکراری باز می گردند اما بسیاری از آنها هیچ گاه تکرار نمی شوند. به منظور درک نحوه به یاد آوردن خوابها، سریع فکر کنید و این گامها را بکار بگیرید. شاید بعد از کمی تمرین، بتوانید آنها را ثبت کرده و تعبیرشان کنید. اگرچه بسیاری از افراد مستعد به خاطر آوردن رویاهای خود به دلیل حساسیت بالا هستند ، اما شما نیز می توانید با کمی تمرین رویاهای خود را به خاطر بسپارید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف