کارهای مجاز و غیر مجاز در  قبل از جلسات ورزشی

کارهای مجاز و غیر مجاز در  قبل از جلسات ورزشی
امتیاز به این post

آمار نشان می دهند که در سال ۲۰۱۹ ، نوزده و سه دهم درصد از جمعیت امریکا روزانه فعالیت ورزشی انجام داده اند . بسیاری از این افراد باشگاه رفته یا تمرینات انرژی سوز را انجام داده اند. اما همگان از این موضوع مطلع نیستند که برخی عادات به استقامت و عملکرد شما در جلسات ورش تاثیر منفی می گذارد . در زیر به برخی از کارهای آسیب رسان در قبل از جلسات ورزشی اشاره می کنیم .

  •  جوش شیرین مصرف کنید

جوش شیرین تنها برای آشپزی کردن مناسب نیست بلکه ۸۰ سال است که دانشمندان ثابت کرده اند میتواند میزان استقامت در فعالیتهای ورزشی را افزایش دهد . جوش شیرین به ماهیچه ها کمک می کند توان بیشتری داشته باشند بخصوص در حین تمرینات شدید ورزشی که بین ۱ تا هفت دقیقه طول می کشد. جوش شیرین برای افرادی که میدوند، دوچرخه سواری می کنند، شنا می کنند، دوی سرعتی می روند یا سایر ورزشهای تیمی انجام می دهند مفید است . میتوانید مقدار کمی جوش شیرین را ۶۰ تا ۱۸۰ دقیقه قبل از ورزش مصرف کنید . اگر دچار مشکلات شکمی شدید دوز مصرفی خود را پایین بیاورید . جوش شیرین در کپسول یا قرص یا به شکل پودر معمولی قابل استفاده است

  • بتا آلانین مصرف کنید

این اسید آمینه مسئول افزایش استقامت در تمرینات ورزشی کوتاه مدت و پر شدت است. همزمان خستگی را کاهش داده و باعث می شود مدت طولانی تری را سخت تمرین کنید. دانشمندان توصیه می کنند دو تا پنج گرم از این اسید آمینه را قبل از انجام تمرینات ورزشی انجام دهید.  اما بلافاصله شاهد تفاوت زیادی در میزان استقامت بدنتان نخواهید بود . شما باید به مدت ۴ هفته به طور منظم بتا آلانین مصرف کنید تا شاهد تغییرات باشید. بعد از ۱۲ هفته، اثر این اسید آمینه به اوج خود می رسد .

  • یک فنجان قهوه سیاه بنوشید

کافئین قدرت و توان عملکرد را افزایش می دهد، خستگی را از بین می برد و چربی سوزی را تحریک می کند. کافئین در انواع مواد یافت می شود اما قبل از ورزش بهتر است یک فنجان قهوه سیاه یا حداقل یک فنجان چای کافئین دار بنوشید . تاثیرات کافئین ۹۰ دقیقه قبل از شروع ورزش قابل مشاهده است اما میتوانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از ورزش کردن قهوه بنوشید . البته مکملهایی نیز وجود دارد که میتوانید مصرف کنید اما انتخاب گزینه های طبیعی بهتر است .

  • چرت کوتاهی بزنید

چرتهای روزانه برای ورزشکاران حرفه ای که هر روز باید تمرین کنند  بسیار مفیدند. در طول روزهای تمرین، بهتر است ۲۰ دقیقه چرت نیم روزی داشته باشید و در روزهای تعطیل میتوانید تا ۹۰ دقیقه بعد از ظهر بخوابید . چرتهای نیم روزی کوتاهتر شما را پر انرژی تر می کنند زیرا شما را بعد از یک چرت طولانی خوابالود نمی کند . بهتر زمان برای چرت زدن بین یک تا چهار بعدازظهر است. زیرا در میانه روز بوده و با زمان خواب شبانه شما تداخل پیدا نمی کند .

  • قبل از وزنه برداری تمرینات هوازی انجام ندهید

این موضوع به هدف نهایی شما و اینکه میخواهید وزن کم کنید یا قدرت و توان تان را بالا ببرید بستگی دارد . اما در اکثر موارد، انجام ورزشهای هوازی بعد از تمرینات قدرتی بهتر است و فواید بیشتری دارد . چه بخواهید قدرت تان را بالا ببرید، چربی سوزی کنید یا روی بالا تنه و پایین تنه خود کار کنید، تمرینات هوازی باید همیشه بعدا انجام شوند . انجام تمرینات هوازی قبل از وزنه برداری تنها زمانی ایده آل است که هدف شما افزایش استقامت باشد.

  • نوشیدنی های انرژی ننوشید

بسیاری از افراد از مکملها و نوشیدنیهای انرژی زا استفاده برای تمرینات ورزشی روزانه خود استفاده می کنند و بسیار هم عالی است . اما اگر اولین باری است که ورزش می کنید دوز کمی از آن را مصرف کنید و ببینید آیا معده تان آن را قبول می کند یا نه . بهتر است قبل از ورزش کردن آن را امتحان نکنید . بلکه در زمان دیگری که مشکل دل درد در شما نگرانی و ترسی ایجاد نمی کند. اگر احساس خوبی داشتید، میتوانید قبل از ورزش کردن برای گرفتن نتیجه بهتر از آنها استفاده کنید.

  • از لوسیون بدن استفاده نکنید

ممکن است این موضوع برای بسیاری از شما عجیب باشد اما نباید قبل از رفتن به باشگاه لوسیون دست و بدن بزنید .  زیرا دستها و بدنتان به شدت لیز می شود و بنابراین به راحتی نمیتوانید وزنه برداری کنید . دوم اینکه باقی مانده لوسیون را روی تجهیزات می گذارید و نفر بعدی شما با مشکل روبه رو می شود . اگر لازم است از لوسیون بدن استفاده کنید آن را بعد از ورزش کردن بزنید .

  • غذاهای پر فیبر و شیرین یا چرب مصرف نکنید

برخی از غذاها را نباید قبل از ورزش کردن مصرف کنید زیرا فیبر یا چربی یا قند بالایی دارند :

  • گرانولا و اسنک های پروتئینی: اسموتی ها و ماست ممکن است غذاهای سالمی باشند اما سرشار از قند بوده و نباید قبل از ورزش استفاده شوند .
  • سبزیجات از جمله بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم سرشار از فیبر بوده و هضم آنها دشوار است و نباید ورزش کردن را با مصرف آنها سختتر کرد .
  • گوشت قرمز، فست فود، بذر کتان، و نوشیدنی های کربنات دار مملو از اسیدهای چرب یا قند بوده و قطعا قبل از ورزش نباید آنها را استفاده کرد . با این حال نباید خود را در باشگاه گرسنه نگه دارید. غذاهای دیگری نیز وجود دارد که انرژی شما را بالا می برد و استقامت شما را به حداکثر می رساند.
  • میان وعده ای را انتخاب کنید که ترکیب خوبی از کربوهیدرات و پروتئین باشد . یک برش از نان سبوس دار به همراه کره بادام زمینی و موز ایده آل است
  • یک مشت گردو و کشمش نیز منبع خوبی از انرژی است .
  • تخم مرغ آب پز به تنهایی یا به همراه یک تکه نان تست شده نیز عالی است .

 

خروج از نسخه موبایل