یوتیوب برای رقابت با تیک تاک، Shorts را ارائه خواهد کرد

یوتیوب برای رقابت با تیک تاک، Shorts را ارائه خواهد کرد
امتیاز به این post

 

یوتیوب سال ها محبوب ترین پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو بود، تا اینکه سر و کله تیک تاک (TikTok) پیدا شد و اوضاع تغییر کرد. تیک تاک یک اپلیکیشن محتواهای کوتاه تولید شده توسط کاربران است، و حالا یوتیوب قصد دارد با راه اندازی سرویس مشابهی به نام Shorts مستقیما با آن رقابت کند.

کاربران می توانند با Shorts ویدیوهای کوتاهی را در فید داخل اپلیکیشن بارگذاری کنند (مانند کاری که در تیک تاک انجام می شود) و در ضمن از موسیقی های مجوزدار یوتیوب موزیک هم در ویدیوهای خود استفاده کنند. در تیک تاک مجموعه ای از فایل های صوتی، موسیقی و برخی انواع دیگر فایل وجود دارد که کاربران می توانند آنها را در فیلم هایشان قرار دهند.

دلیل این کار یوتیوب هم کاملا واضح است. تیک تاک صدها میلیون کاربر دارد و بر اساس گزارش ماه ژانویه App Annie، طی دو سال گذشته بیش از ۱۲۵ درصد رشد کرده است. در ۱۲ ماه اخیر حدود ۸۴۲ میلیون کاربر جدید این برنامه را از اپ استورهای اپل و گوگل دانلود کرده اند که ۱۵ درصد بیشتر از آمار سال قبل بوده است.

این اولین بار نیست که یوتیوب از امکانات محبوب شبکه های اجتماعی دیگر الگوبرداری می کند، و پیش از این هم قابلیتی مشابه استوری های اینستاگرام ارائه کرده بود. با توجه به تعداد فوق العاده زیاد کاربران یوتیوب (بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه) و مجوزهایی که برای پخش موسیقی دریافت کرده است، ساخت اپلیکیشنی مشابه تیک تاک اصلا جای تعجب ندارد. فیس بوک هم سرویس مشابهی به نام Lasso ساخته و بی سر و صدا در بازارهایی مثل برزیل آزمایش کرده است.

 

خروج از نسخه موبایل