۳ تکنیک برای کنترل رویاها در خواب

۳ تکنیک برای کنترل رویاها در خواب
امتیاز به این post

در زیر به چند تکنیک اشاره می کنیم که به شما در کنترل خوابهایتان کمک می کند. انتظار نتایج آنی را نداشته باشید زیرا حتی اگر سخت تلاش کنید ( مثلا چند بار در هفته) در چند هفته یا حتی ماهها بعد نتیجه آن را در خوابهایتان می بینید. حتی با تجربه ترین افراد در زمینه کنترل خواب، به ندرت بیش از ۱۵ رویای صادقه در ماه دارند.

اگر یکی از معدود افراد خوش شانسی هستید که میتوانید جزییات خوابتان را به یاد بیاورید، اولین مرحله ی دیدن رویای صادقه را پیموده اید. اما اگر هیچ چیزی از خوابهایتان به یاد نمی آورید چه؟ آنگاه باید قبل از آنکه شروع به دیدن رویای صادقه کنید آمادگی هایی را بدست آورید. هر بار بعد از بلند شدن از خواب، آنچه در خواب دیده اید را یادداشت کنید. در ابتدا ممکن است لحظات و اشیا پراکنده باشند، اما حتی کوچکترین جزییات هم اهمیت دارند. با گذشت زمان،  کل داستان یا کل خوابتان را به خاطر می آورید.

چگونه با استفاده از ۳ تکنیک خوابهایتان را کنترل کنید

  • نسبت به خواب خود آگاه باشید

اگر نمیتوانید درک کنید که هر چیزی که در اطرافتان رخ می دهد رویایی بیش نیست، نمیتوانید خوابهایتان را کنترل و تغییر دهید. انجام این کار با آگاهی منفعل امکان پذیر نیست. وقتی دفترچه تان مملو از توصیفات خوابهای مختلف شد، در صفحه ای مجزا آنها را تحلیل کنید و لیستی از نشانه های رویا تهیه کنید – اشیا، اعمال و موقعیتهایی که بیشتر از سایرین تکرار می شوند. شما باید موارد جدیدی به این لیست اضافه کنید و به طور منظم آنها را بخوانید.

حتما بخوانید:   قبل از اختراع دستمال توالت مردم چه کار می کردند؟

اگر این نشانه ها را در خواب خوب به خاطر بیاورید، نقش محرکی را بازی می کند که به شما یادآوری می کند اکنون در جهان ناخودآگاه قرار دارید. به علاوه معمولا خوابهای مختلف یک فرد به شکلی یکسان آغاز می شوند. وقتی با این محرکها در خوابتان روبه رو می شوید به سرعت به یاد می آورید که در حال خواب دیدن هستید.

  • تفکر انتقادی را در خود پرورش دهید

تفکر انتقادی  به شما کمک می کند تا متوجه شوید که در یک دنیای رویایی هستید. لازم است حتی زمانی که بیدار هستید، درک انتقادی از جهان را تمرین کنید تا به طور خودکار کنترل موقعیت خود را داشته باشید.

 

به عنوان مثال، اگر خواب می بینید که آنچه در روزنامه نوشته شده است را می خوانید، برگردید و سپس دوباره به متن بازگردید. از آنجایی که حافظه ما در طول خواب در حالت ‘محدود’ کار می کند، حروف و اعداد تقریباً همیشه به محض اینکه آنها را از دید خود حذف کنید تغییر می کنند. در غیر این صورت، هر چقدر هم که تلاش کنید، ممکن است اصلا نتوانید روزنامه بخوانید. اعداد، حروف و این نوع جزئیات معمولاً در رویاها بسیار مبهم هستند.

  • به خود تلقین کنید

 

در طول روز و مهمتر از همه، قبل از خواب، به خود بگویید که امشب، یک رویای صادقه خواهید دید و آگاه باشید که در حالت خواب هستید. وتصور کنید که، با استفاده از چند محرک از دفترچه رویای خود ، خوابیده اید. تصمیم بگیرید که امشب در رویای خود عمل خاصی را انجام دهید، مثلاً پرواز کنید. آنچه را که دوست دارید در خواب ببینید، تجسم کنید، سعی کنید تصویری واضح در ذهن خود داشته باشید.
اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه رویاهای خود را کنترل کنید، باید کمی صبر و پشتکار نشان دهید. نتایج فوراً به دست نمی‌آیند، اما هر چه بیشتر تمرین کنید ، راحتتر میتوانید رویای صادقه  ببینید.

حتما بخوانید:   چاقی چطور به حافظه و یادگیری صدمه می‌زند

 

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف