۴ دلیل برای اینکه موقع خواب، بالشی بین پاهای خود قرار دهیم

۴ دلیل برای اینکه موقع خواب، بالشی بین پاهای خود قرار دهیم
امتیاز به این post

 

معمولا توصیه می شود که هر شخص برای راحتی خود باید ۶ تا ۱۰ بالش داشته باشد، ولی میانگین تعداد بالش هر فرد معمولی تنها ۲/۲ است. تصور رایج بین مردم این است که ما بالش را فقط برای قرار دادن زیر سرمان لازم داریم اما در واقع بالش کاربردهای مهم دیگری هم دارد. مثلا قرار دادن یک بالش بین پاها موقع خواب می تواند به شیوه های مختلف، به سلامتی بدن ما و همچنین به خوابیدن بهترمان کمک کند.

۱- این کار گردش خون را در بدن بهبود می بخشد

قرار دادن بالشی بین پاها و افزایش ارتفاع آنها باعث می شود که خون بهتر در بدن به گردش درآید. با این کار، فشار را از روی رگ های خود برمی دارید و گردش خون را تسهیل می کنید و در نتیجه اعضای مختلف بدن به درستی کار کرده و حتی سیستم ایمنی هم تقویت می شود. همچنین قرار دادن بالش بین پاها می تواند در تسکین دردهای واریسی موثر باشد.

۲- از خروپف جلوگیری می کند

به گفته کارشناسان بهترین حالت خوابیدن برای افرادی که خروپف می کنند، خوابیدن روی پهلوی چپ است. اما خوابیدن به پهلو می تواند کمر و لگن را تحت فشار قرار دهد. گذاشتن یک بالش بین پاها این فشار را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

حتما بخوانید:   وقتی بیمار هستیم ورزش کردن خوب هست یا نه؟

۳- به کاهش تنش وارد بر زانو کمک می کند

اگر خیلی از شب ها به خاطر درد زانو خوابتان نمی برد، بهتر است کمک گرفتن از بالش را امتحان کنید. در صورتی که به پشت می خوابید، بالش را زیر زانوی تان قرار دهید و اگر به پهلو می خوابید آن را بین زانوهای خود بگذارید.

۴- کمک می کند تا در وضعیت صحیح بخوابید

خوابیدن در وضعیت نامناسب بیشتر از آنچه که تصور می کنیم به بدن آسیب می زند و می تواند باعث درد در کمر و پشت، لگن و مفاصل دیگر شود. ولی اگر بالشی بین پاهای خود قرار دهید فشار روی کمر و ستون فقرات کاهش می یابد. همچنین اگر به پشت می خوابید، گذاشتن یک بالش کوچک زیر ستون فقرات کمک می کند تا بدن در وضعیت مناسبی قرار گیرد.
اگر دیدید که بالش معمولی برای شما کافی نیست، می توانید از بالش های مخصوصی که در اینترنت به فروش می رسند استفاده کنید.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف