۴ راه ساده و موثر برای رسیدن به هدف

۴ راه ساده و موثر برای رسیدن به هدف
4.2/5 - (4 امتیاز)

هدف گذاری کاری است که همه‌ی ما در زندگی باید انجام بدهیم. فرقی نمی‌کند چه شغل و پیشه‌ای دارید، اما باید اهدافی کاملا مشخص برای خودتان تعیین کنید. این کار به شما انگیزه می‌دهد که آن اهداف را دنبال کرده و سخت‌تر تلاش کنید. اما هدف دقیقا چیست؟

هدف چیزی است که شما مایلید به هر قیمتی به آن برسید. هدف می‌تواند افزایش فروش، بهبود درآمد یا کاهش وزن باشد. هدف‌تان هر آنچه که هست، باید بدانید که دقیقا چطور به اهداف و رویاهای‌تان برسید. در ادامه ۴ راه ساده برای دستیابی به اهداف و رویاها را عنوان کرده‌ایم.

۱- هدف‌تان را واضح و مشخص کنید

قبل از اینکه بتوانید به هدفی برسید، باید آن هدف برای‌تان روشن شده باشد. باید گفت که هدف با آرزو فرق دارد. مثلا اینکه آرزو کنید کاش پول بیشتری داشته باشید هدف نیست؛ وقتی هدف می‌شود که مقدار آن را برای خودتان تعیین کنید.

برای اینکه به پول بیشتری برسید باید این سوالات را از خودتان بپرسید:

چقدر می‌خواهم پول در بیاورم؟

برای افزایش درآمدم چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

مثلا شاید لازم باشد اضافه کاری کرده یا اصلا شغل‌تان را عوض کنید.

۲- باید اهداف‌تان را یادداشت کنید

 

اکثر مردم اهداف‌شان را نمی‌نویسند. آن‌ها بر ذهن‌شان برای تمرکز بر آنچه که می‌خواهند به آن برسند تکیه می‌کنند. ولی متاسفانه این کار ایده‌ی خوبی نیست.

وقتی اهداف‌مان را یادداشت می‌کنیم، درک اینکه واقعا چه می‌خواهیم برای‌مان آسان‌تر می‌شود. هر بار که اهداف یادداشتی‌تان را می‌بینید، ضمیر ناخود آگاه‌تان فورا برای رسیدن به آن‌ها از خودش ‌ایده‌های مختلف خلق می‌کند. نوشتن اهداف به شما انگیزه می‌دهد تا مسیر زندگی‌تان را کنترل کنید.

۳- به طور مداوم اهداف‌تان را ارزیابی کنید

این گام، قدم مهمی در تنظیم هدف است. شما باید به طور مداوم اهداف‌تان را به صورت هفتگی، ماهانه، یا چند ماه یکبار ارزیابی کنید. این کار کمک می‌کند تا متوجه شوید که لازم است استراتژی‌تان را تغییر بدهید یا به آن کاری که انجام می‌دهید ادامه دهید.

۴- ضرب العجل تعیین کنید

در حین دنبال کردن یک هدف، برای آن ضرب العجل هم تعیین کنید. این کار کمک می‌کند تا برای رسیدن به آن هدف در موعد مقرر سخت تلاش کنید. وقتی زمان تعیین نکنید، تمرکز داشتن و پیدا کردن انگیزه برای‌تان دشوار خواهد شد.

اینکه بدانید چطور به اهداف و رویاهای‌تان برسید آنقدرها سخت نیست. در اصل با دنبال کردن این راهکارها باید بتوانید روی دنبال کردن اهداف و غلبه بر چالش‌ها کار کرده تا به نتایج مطلوب برسید.

خروج از نسخه موبایل