۵ دلیل علمی برای این که نباید مانع از خروج گازهای دستگاه گوارش شویم

۵ دلیل علمی برای این که نباید مانع از خروج گازهای دستگاه گوارش شویم
امتیاز به این post

۵ دلیل علمی برای این که نباید مانع از خروج گازهای دستگاه گوارش شویم

 

به طور متوسط در هر روز ۱۵ بار گاز از دستگاه گوارش ما خارج می شود، و این عدد ممکن است تا ۴۰ بار در روز هم برسد. بخشی از این گازها هوای محبوس شده است و بخش دیگر آن در بدن تولید می شود. اگرچه این فرایند کاملا طبیعی است، ولی بیشتر مردم سعی می کنند از خروج آن جلوگیری کنند. اما متخصصان می گویند که این کار ممکن است عوارضی داشته باشد.

۱- ممکن است بدن دوباره این گازها را جذب کند

هنگامی که بدن خود را مجبور به نگه داشتن گازها می کنید، چاره ای جز جذب مجدد آن باقی نمی ماند. این گازها دوباره در بدن به گردش در می آید و همچنین ممکن است از طریق بازدم یا به صورت بادگلو خارج شود.

۲- می تواند منجر به درد و سوزش معده شود

هنگامی که برای جلوگیری از خروج گازها عضلات خود را منقبض می کنید، فشاری در بدن به وجود می آید که می تواند باعث درد، سوء هاضمه و سوزش معده شود. بعلاوه اگر این کار را به طور دائم انجام دهید ممکن است موجب تورم و آماس در دستگاه گوارش شود.

حتما بخوانید:   برای مراقبت از دندان ها چه کارهای باید انجام داد؟

۳- تاثیر منفی بر سلامت روده بزرگ

خروج گازها فشار وارد شده بر بدن را از بین می برد، و نگه داشتن آن می تواند باعث تحریک روده بزرگ و حتی ایجاد بواسیر شود.

۴- این کار باعث می شود که همیشه احساس نفخ داشته باشید

هنوز دقیقا مشخص نشده که آیا نگه داشتن گازها واقعا باعث ایجاد نفخ می شود یا نه، ولی این مساله ثابت شده است که نگه داشتن آنها باعث نگرانی فرد می شود و حداقل “احساس” داشتن نفخ را ایجاد می کند.

۵- ممکن است نشانه وجود یک مشکل یا بیماری باشد

گازهای دستگاه گوارش کاملا طبیعی و نشانه سلامتی است، اما الگوی ایجاد آن و بویش می تواند نشانه مشکلاتی مانند عدم تحمل برخی غذاها و مشکلات گوارشی باشد. علاوه بر این گازهای فوق العاده بدبو ممکن است نشان دهنده وجود مقدار بیش از حد گوگرد در بدن باشد. همچنین اگر خروج گازها با احساس درد همراه است یا مساله غیر طبیعی دیگری در مورد آن وجود دارد، توصیه می شود با یک پزشک مشورت کنید.

 

ترفندهایی برای جلوگیری از ایجاد گازهای بدبو و پر سر و صدا

  • از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید چون گاز بیشتری در بدن تولید می کنند.
  • حجم وعده های غذایی خود را کاهش دهید و غذای تان را به آرامی بجوید.
  • برای جلوگیری از بوی بد گازهای دستگاه گوارش، خوراکی هایی مانند موز، سیب زمینی، غلات و گندم را به طور مرتب مصرف کنید.

 

اگر شما هم نظر یا تجربه ای در این مورد دارید، برای ما بنویسید.

حتما بخوانید:   10 عادت روزانه ای که باعث نازک شدن موهای شما می شوند

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف