۶ تفاوت دوستان واقعی با دوستان سمی

۶ تفاوت دوستان واقعی با دوستان سمی
امتیاز به این post

 

پیدا کردن دوستان واقعی سخت است اما وقتی دوستی واقعی پیدا می کنید انگار کسی شبیه به خودتان را پیدا کرده اید که دوست تان دارد، بهتان اهمیت می دهد و شما را همانطور که هستید می پذیرد. اما تمام کسانی که دوست خطاب شان می کنید دوست واقعی نیستید. بعضی از آنها سمی بوده و حتی ممکن است شما را فریب بدهند. برای شناخت دوستان واقعی از دوستان سمی می توانید آنها را از درون فیلترهای زیر رد کنید:

۱_ دوستان واقعی احساسات تان را قضاوت نمی کنند

چه حس خوبی دارید چه در مود بدی هستید، دوست تان سعی می کند با شما همدردی و همراهی کند. او ناگهان بروز دادن احساسات تان را قضاوت نکرده و سعی می کند در لحظاتی که بسیار آسیب پذیر هستید کنارتان باشد. او از اینکه ببیند شما صدمه می بینید یا زمین می خورید متنفر است و تمام تلاشش را می کند تا به شما کمک کند دوباره سرپا شوید.

۲_ دوستان واقعی نمی گذارند بحث و جدل ها احترام میان تان را از بین ببرند

بحث و جدل در روابط پیش می آیند و از اینجا خوب می توانید بفهمید که دوست تان سمی است یا نه. یک دوست واقعی علیرغم تناقضاتی که ممکن است گاه و بیگاه پیش بیایند احترام شما را حفظ می کند و این مسائل در دیدگاهش نسبت به شما تاثیری نمی گذارند. دوست واقعی هیچوقت به شما لقب نداده و ازتان سواستفاده نمی کند. لازم هم نیست که همیشه سر همه چیز با هم توافق داشته باشید، همین که با مخالفت هم کنار بیایید کافی است. دوستان واقعی حتی اگر ببینند مسئله ای برایتان اهمیت دارد می گذارند شما پیروز بحث باشید و از مسائل برداشت شخصی نمی کنند.

حتما بخوانید:   برای آنکه تبدیل به فردی آرامتر شوید هر روز این چهار کار را انجام دهید

۳_ دوستان واقعی وقتی دلشان برایتان تنگ می شود تلفن می کنند

دوستان واقعی سعی می کنند مداوم با شما در ارتباط باشند. آنها پیام می دهند یا زنگ می زنند تا حضور شما را احساس کنند. هر موقع خبر بزرگی دارند، اول از همه آن را برای شما تعریف می کنند. آنها برای اینکه چیزی از شما می خواهند و قصد و نیت پنهانی دارند به شما زنگ نمی زنند. آنها فقط دلشان برایتان تنگ شده و می خواهند با شما وقت بگذرانند.

۴_ دوستان واقعی شما را همانطور که هستید می پذیرند

حتی اگر استایل تان با تمام عالم و آدم تفاوت دارد، یک دوست واقعی حمایت تان می کند. او نه شما را قضاوت می کند نه خجالت زده. حتی شما را برای اینکه خودتان هستید تحسین می کند.

۵_ دوستان واقعی به حریم خصوصی تان احترام می گذارند

آنها شما را به عنوان فردی می بینند که زندگی و تعهدات خودش را دارد. حتی اگر بدانند در زندگی تان خبرهایی هست، سعی نمی کنند با نیرنگ قضیه را از زیر زبان تان بیرون بکشند. آنها صبر می کنند تا خودتان هر وقت صلاح دیدید مسئله را عنوان کنید. دوستان واقعی همچنین بیش از حد وقت تان را نمی گیرند و هر زمان که لازم است به شما فضا می دهند.

۶_ دوستان واقعی موفقیت تان را جشن می گیرند

حتی اگرمسئله ی خیلی کوچکی هم باشد، دوستان واقعی با شادی تان شاد می شوند. آنها لحظات خاص مثل تولدتان را جشن می گیرند و از اینکه شما را خوشحال ببینند خوشحال می شوند. این دوستان در تمام موفقیت ها کنارتان هستند حتی اگر از موفقیت های آنها بزرگ تر باشد.

حتما بخوانید:   از چه سنی باید کارهای خانه را به کودکان بسپاریم؟

۷_ دوستان واقعی دوستان دیگرتان را قضاوت نمی کنند

اگر دوستان با درک و شعوری داشته باشید، لازم نیست که مدام کارهایتان را توضیح دهید. این دوستان نه شما و نه کسانی که با آنها دوست هستید را قضاوت نمی کنند. اگر ببینند در مسیر اشتباهی افتاده اید یا شخص نادرستی در زندگی تان است، به شیوه ای مثبت مسئله را عنوان می کنند. این دوستان هرگز با انتقادات شان شما را تخریب نمی کنند. دوستان واقعی واقعا هوایتان را دارند.

اگر کسانی در زندگی تان هستند که این خصوصیات را دارند چه خوب! اما اگر دوستانی دارید که همچین خصوصیاتی ندارند، شاید بهتر است که بیخیال شان شوید!

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف