۶ نشانه آنکه ارتباطتان را با خود از دست داده اید و راه حل مربوط به آن

۶ نشانه آنکه ارتباطتان را با خود از دست داده اید و راه حل مربوط به آن
امتیاز به این post

اگر از نظر احساسی ، حس می کنید معلق هستید، ممکن است ارتباطتان را با خود از دست داده باشید. بله ممکن است حضور فیزیکی داشته باشید اما ذهنتان در جای دیگری پرواز کند.

قطع ارتباط با خود به معنای نشئه بودن یا داشتن تجارب نزدیک به زمان مرگ نیست. قطع ارتباط به معنای جدا شدن از خود حقیقی است. گاهی فرد حس می کند درون مه ای غلیظ راه می رود یا به شکل زامبی در آمده است.

۶ نشانه آنکه ارتباطتان را با خود از دست داده اید و راه حل مربوط به آن

شاخص هایی که نشان می دهند ارتباطتان را با خود از دست داده اید

لازم نیست از دیگران درباره نحوه رفتار خود سوال کنید. چند نشانه وجود دارد که از طریق آن خودتان میتوانید این موضوع را تشخیص دهید. در زیر به برخی از این نشانه ها اشاره می کنیم:

  • احساس بی قراری

آیا گاهی اوقات بی دلیل احساس بی قراری می کنید؟ البته که دلایل بسیاری برای این حس ممکن است وجود داشته باشد از جمله به هم ریختن هورمونها، مشکلاتی با افراد دیگر یا کمبود خواب. اما اگر همه این موارد را لیست کنید آنگاه متوجه می شوید که ممکن است ارتباطتان را با خود از دست داده باشید. وقتی با این تلنگر به خودتان می آیید،احتمالا عصبانی می شوید و ناگهان همه چیز در اطرافتان آزاردهنده به نظر می رسد.

  • خوردن ناآگاهانه

خوردن غذا به هنگام گرسنگی طبیعی است. اما ناآگاهانه خوردن طبیعی نیست. خوردن ناآگاهانه زمانی است که فکر شما درگیر است و متوجه مقدار یا نوع غذایی که می خورید ، نیستید. هنگامی که با خود قطع ارتباط می کنید ، ممکن است بدون اینکه فکر کنید سرتان را داخل کیسه چیپس کرده و تا زمانی که کیسه خالی نشود ، به خوردن ادامه دهید. حتی گاهی اصلا گرسنه هم نیستید. این امر نشان دهنده آن است که در زندگی دچار افراط و تفریط شده اید.

  • قطع ارتباط با دیگران

شاید شما فردی درونگرا باشید و این اصلا ایرادی ندارد. درونگرا بودن با قطع ارتباط بودن با درون خود تفاوت دارد. فرد درونگرا افرادی که میخواهد اطراف خود داشته باشد را انتخاب می کند، اما دلیل آنکه میخواهد تنها باشد این نیست که با خودش قطع ارتباط کرده است. وقتی شروع به جداشدن از خود می کنید ، ارتباط خود را با افرادی که برایتان اهمیت دارند، از دست می دهید. این اتفاق می تواند برای هرکسی  بیفتد و به صورت غیبتهایی خود را نشان می دهد  که گاه سالها طول می کشد.  وقتی ارتباط خود را قطع می کنید ، به سادگی چیزهای اطراف تان را فراموش می کنید ، حتی افرادی که دوستشان دارید.

  • بی هدف / بی معنا

زمین حاصلخیزی که زمانی رویای فرد بود، اکنون تبدیل به زمینی بایر و بدون درخت شده است. فردی که با خود و دنیای اطرافش قطع ارتباط است  چنین حسی دارد. وقتی ارتباط خود را با دیگران قطع می کنید ، آن انگیزه قدرتمندی که شما را به جلو سوق می دهد، از دست می دهید. دیگر برایتان مهم نیست که مدرکتان را بگیرید، شور و شوق دنبال کردن حرفه مورد علاقه خود را ندارید و تسلیم می شوید.

  • قطع ارتباط با احساسات خود

اتفاقی افتاده که قاعدتا باید شما را عصبانی کند. اما شما به جای عصبانی شدن در افکار خود فرو می روید. شما با قطع ارتباط با خود، احساساتتان را از دست می دهید. در واقع شما سردرگم شده اید ونمی دانید چه حسی باید نسبت به هر چیزی داشته باشید. انسدادهای ذهنی یکی از عوامل قطع ارتباط با خود است.

  • احساسات بیش از حد

از طرف دیگر ممکن است احساسات زیادی داشته باشید. وقتی درگیر مشکلات عاطفی می شوید، شرایط برایتان استرس آور می شوند و با خودتان قطع ارتباط می کنید. در حالیکه دیگران مدام میخواهند به شما توجه و نیازهایتان را برطرف کنند، شما به مکانی دور از خود می روید تا از آسیبهایی که استرستان می تواند به بار آورد، اجتناب کنید.با آنکه ممکن است به نظر برسد این روش خوبی برای زدودن استرس از زندگی تان است، اما توهمی بیش نیست. هر چیزی که با قطع ارتباط با خود از آن دوری می کنید، در زمان ارتباط مجدد با خود در جایش وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید:   آیا میتوان پول و ثروت را به زندگی  جذب کرد؟

 

چگونه می توانیم مراحل قطع ارتباط با خود را به حداقل برسانیم؟

اگر این علایم را در خود تشخیص داده و میدانید که در حال از دست دادن  ارتباطتان با خود هستید، برای درمان آن دیر نیست. تمرینات مختلفی وجود دارند که به شما در این زمینه کمک می کنند.

  • وقتی بی هیچ دلیلی احساس بی قراری می کنید، لیست تهیه کنید

آیا داروهای خود را مصرف کرده اید؟ آیا امروز غذا خورده اید؟ آیا از دست کسی عصبانی هستید اما در خودتان می ریزید؟ دلایل زیادی برای عصبانی شدن وجود دارد. با آنها روبه رو شوید تا آرام بگیرید.

  • وقتی کل بسته چیپس را می خورید حواستان را به خودتان بدهید

اگر در نیمه خوردن بسته چیپس به خودتان آمدید، دست از خوردن بردارید و ببینید آیا واقعا در این حد گرسنه هستید؟ اگر نیستید، پس چیپس را کنار بگذارید، یک لیوان آب بنوشید و چند دقیقه به خود زمان بدهید تا احساس سیری کنید.

  • با دیگران ارتباط برقرار کنید

اگر ارتباطتان را با دیگران از دست داده اید، لازم نیست بلافاصله به مهمانی بروید . کافی است با آنها تماس بگیرید، پیام بفرستید یا برای خوردن قهوه دعوتشان کنید.

  • دوباره رویابافی کنید

صرف نظر از سن و سال خود، برای آینده تان هدف تعیین کنید. صبحها لیستی از هر چیزی که در آن روز میخواهید به دست آورید تهیه کنید. سپس لیستی از چیزهایی که در دراز مدت میخواهید به آنها برسید، بنویسید

  • وقتی متوجه می شوید که در حال خالی شدن از احساسات خود هستید، مراقبه کنید

به زمان حال و به دور از دردها و ناامیدی های گذشته برگردید. ذهن خود را از هرج و مرج پاک کنید تا بتوانید تمام جنبه های احساسی جدید زندگی خود را مدیریت کنید. سپس دوباره شروع کنید ، بیشتر تلاش کنید تا احساسات و عکس العمل های واقعی خود را ببینید و به آنها توجه کنید.

  • احساسات بیش از حد دارید؟

بله، زیادی احساس به خرج دادن نیز ارتباط شما را با خودتان قطع می کند. مراقبه کردن در این زمینه به شما کمک می کند. آرام کردن ذهن، میتواند دید روشنی در زندگی به شما بدهد. سپس در ساعات بیداری در این دنیای توهم زده، بهتر میتوانید احساسات خود را کنترل کنید. خودتان را رها کنید تا ارتباط از دست رفته با درونتان را باز یابید.

حتما بخوانید:   راز باور کردن خویشتن: خودکارامدی چیست

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف