۷ عادت غافگیرکننده که مانع از داشتن یک خواب شبانه خوب برای شما می شوند

۷ عادت غافگیرکننده که مانع از داشتن یک خواب شبانه خوب برای شما می شوند
امتیاز به این post

 با آنکه خواب شبانه ناکافی بر روی سلامت، ظاهر و کیفیت کلی زندگی تاثیر می گذارد، ۳۵ درصد از بزرگسالان کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند. در حالی که نگرانی ها و استرس باعث به هم ریختگی مغز شما و ناآرامی شبانه می شود، عادتهای روزانه ای وجود دارد که میتوانیم با انجام آنها خواب بهتری داشته باشیم

  • مستقیما رفتن به داخل تخت

بعد از یک روز شلوغ، تنها چیزی که میخواهید آن است که سرتان را روی بالش بگذارید. اما انجام چند عمل آرامش بخش شبانه به مغزتان کمک می کند بین روز و شب فاصله ای ایجاد کند و سریعتر به خواب بروید. روتین خواب شما ممکن است خوردن غذایی ساده قبل از خوابیدن، دوش آب گرم یا مطالعه کتاب باشد. مراسم شبانه شما لازم نیست پیچیده باشند، کافی است کاری را انتخاب کنید که ذهنتان را آرام می کند و باعث می شود راحتتر ریلکس شوید.

  • نوشیدن چای سیاه قبل از خواب

چای های گیاهی به دلیل خاصیت آرامش بخش شان شناخته شده اند و سالهاست که برای درمان بیخوابی از آنها استفاده می شود. و با آنکه بسیاری از چای ها مانند چای بابونه و لاوندر ( اسطوخودوس) باعث آرامش شما می شوند و حتی کیفیت خوابتان را تقویت می کنند، برخی نوشیدنی ها عکس آن عمل می کنند. برای مثال، چای سیاه کافئین بالایی دارد و باعث اضطراب و بی خوابی می شود.

  • خوابیدن با پتوی نامناسب

با آنکه ما نمیتوانیم بدون وجود پتو به خواب برویم، انتخاب پتوی مناسب برای استراحت شبانه حیاتی است. پتوها معمولا از پلی استر ساخته می شوند و شستن آنها راحت است اما بهترین گزینه برای داشتن خوابی بهتر نیستند. پلی استر یک ماده ترکیبی است، که یعنی هوا از داخل آن رد نمی شود و به بدن شما اجازه نمی دهد دمایش را تنظیم کند و در نتیجه شما گرم تان می شود و عرق می کنید. به جای خریدن پتوی پلی استری، پتوی پشمی بخرید که هم شما را گرم نگه می دارد و هم به پوستتان اجازه نفس کشیدن می دهد.

  • باشگاه رفتن در هنگام عصر

ورزش کردن به آرامش و خلاص شدن از شر اضطراب کمک می کند که در عوض منجر به بهبود خوابتان می شود. اما ورزش کردن در انتهای روز به جای مفید بودن، آسیب می رساند و مانع از داشتن خوابی راحت می شود. رفتن به باشگاه به فاصله یک ساعت تا زمان خواب، به دمای بدن تان اجازه فروکش کردن نمی دهد، و باعث می شود در جای خود غلت بزنید و میانه شب بیدار شوید. اگر شب ها بیدار می مانید و ترجیح می دهد در شب کار کنید، حداقل چهار ساعت قبل از خوابیدن، ورزشهای سبک انجام دهید.

  • ترک صبحانه

دلیلی دارد که وعده صبحانه مهمترین وعده روزانه نامیده شده است. و با آنکه ممکن است در ساعت شلوغ ابتدایی روز وقت کافی نداشته باشید، شتاب برای بیرون زدن از خانه و نخوردن حتی یک لقمه، نه تنها بر روی وزنتان و  توانایی در تمرکز کردن تاثیر می گذارد، بلکه کیفیت خوابتان را پایین می آورد. افرادی که مرتبا وعده صبحانه خود را حذف می کنند، احتمال بد خوابی در آنها بیشتر است و با خلقی بد از خواب بیدار می شوند.

  • پوشیدن لباس خواب در تخت

در شب، هیچ چیزی بیشتر از پوشیدن لباس راحتی مورد علاقه و رفتن به تخت خواب نیست. اما برخی لباس خوابها برای شما گرم هستند و ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کنند. ما زمانی بهتر می خوابیم که دمای بدنمان کمی پایین تر باشد. واگر لخت خوابیدن برای شما مناسب نیست، لباس خواب سبکی بپوشید که از پارچه های طبیعی و قابل تنفس ساخته شده باشد مثل کتان یا نخ.

  • در اتاق خوابتان فرش دارید

فرش باعث دنج تر شدن اتاق می شود اما داشتن فرش در اطراف تخت انتخاب مناسبی به جهت داشتن خواب راحت شبانه نیست. قالیچه ها و فرش ها به راحتی گرد و خاک و مایت ها را در خود نگه می دارند و مکان مناسبی برای تولید مثل باکتری های مضر می باشند. مطالعات نشان داده اند که کیفیت هوای داخل اتاق برای خواب شما حیاتی است و حتی میتواند روی عملکرد روز بعد شما تاثیر بگذارد.

حتما بخوانید:   چرا بهتر است در حمام آواز بخوانیم

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف