آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی
آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی
3.8/5 - (6 امتیاز)

در این سری از مقالات مجله اینترنتی مبین میخواهیم به آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی بپردازیم.پس با ما همراه باشید.

ثبت یک برند

در مرحله اول شما باید یک برند بوجود بیاورید و سپس آنرا ثبت کنید.اگر شما یک کسب و کاری دارید که نام بخوصوصی دارد میتوانید از همان نام برای فروشگاه اینترنتی نیز استفاده کنید.

اگر در انتخاب یک نام مناسب به مشکل برخوردید میتوانید با ما تماس بگیرید :  www.openpars.com | 09122208567

ثبت دامنه و خرید هاست

شما باید برای فروشگاهی اینترنتی خود یک دامنه ثبت کنید.درواقع دامنه را میتوان به به یک شماره تلفن تشبیه کرد.در دنیای واقعی از هر شماره تلفن فقط یک عدد وجود دارد و هر شماره تلفن به یک شخصی (اشخاص) خاصی متعلق است.دامنه نیز دقیقا به همین شکل میباشد.شما نامه وبسایت خود را باید انتخاب کنید و سپس آنرا ثبت کنید.مانند :

www.mobeen.ir | www.openpars.com

بعد از این کار شما باید یک هاست برای وبسایت خود تهیه کنید.حالا هاست چیست ؟ هاست (میزبان) درواقع یک فضای ذخیره سازی اطلاعات است.درواقع شما تمام فایل ها، تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و هرچیزی که مربوط به فروشگاهتان میشود را در آنجا ذخیره میکنید.

 

طراحی سایت

یکی از اصلی ترین کار ها و مهمترین بخش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برنامه نویسی و طراحی وبسایت است.درواقع شما دو راه پیش رو دارید :

راه اول : شما میتوانید با مراجعه به یک شرکت برنامه نویسی و طرح نیاز خود از آنان بخواهید تا برایتان یک فروشگاه اینترنتی برنامه نویسی کنند یا اگر خودتان علم کافی برای این کار را دارید، انجام دهید.البته لازم به ذکر است که این کار معمولا هزینه بالاتری از راه دوم برای شما دارد و در مقابل امکانات بیشتر و پشتیبانی بهتری دارد.

برای طراحی وبسیات خود به صورت کاملا استاندارد و بروز میتوانید با ما تماس بگیرید :  www.openpars.com | 09122208567

راه دوم : شما میتوانید از یک سیستم مدیریت محتوا برای اینکار استفاده کنید.اما سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

حتما بخوانید:   مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار cms درواقع یک برنامه ی کامپیوتری میباشد که از قبل توسط تعداد زیادی برنامه نویس طراحی و توسعه داده شده است.درواقع همانطور که از نام این مدل برنامه ها پیداست شما را در مدیریت هرچه بهتر محتوا کمک میکند.حال این محتوا میخواهد محتوای وبسایت شما باشد یا محتوای کتابخانه خانه ی شما.

وردپرس

درواقع وردپرس نام یک سیستم مدیریت محتوا(content management system) میباشد که با استفاده از ان وبسایت و وبلاگ طراحی میکنند. وردپرس فوق العاده قدرتمند و منعطف میباشد.

جوملا

جوملا نیز مانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که در بیشتر مواقع امکانات هر دو سیستم یکسان میباشد.

(البته در این بین سی ام اس های دیگری نیز وجود دارد اما این دو پرطرفدارترینشان هستند)

وردپرس یا جوملا ؟

ترجیحا وردپرس .چرا که وردپرس از ساختار ساده تر و در این حال انعطاف پذیرتری برخوردار است و همین امر باعث میشود تا توسعه آن خیلی راحت تر، بهتر و سریع تر باشد به همین دلیل بسیاری از توسعه دهنده ها در سراسر دنیا در حال کار بر روی وردپرس میباشند.

اما بعد از نصب وردپرس روی هاست خود و راه اندازی آن شما نیاز به یک افزونه فروشگاه ساز دارید.برای این کارمیتوانید از افزونه پرطرفدار و قدرتمند ووکامرس استفاده کنید.بعد از دانلود افزونه ووکامرس و نصب آن، ووکامرس نیازمند اسن است که تنظیمات لازمه را انجام دهید.

نکته : با اینکه خود افزونه ووکامرس از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند ولی ترجیحا افزونه ووکامرس فارسی را نیز نصب کنید.

حتما بخوانید:   اپل از بزرگترین شاهکار خود پرده برداشت

بعد از نصب ووکامرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، شما به یک پوسته نیازمندید.

پوسته چیست ؟

پوسته یا قالب برای وردپرس مانند لباس و پوشاک برای انسان میماند.درواقع قالب وردپرس یک قالبی است که یک توسعه دهنده از قبل آنرا طراحی و توسعه داده است و شما تنها کافیست آنرا روی ورپرس خود نصب و فعال کنید.

شما میتوانید درخواست خود را برای طراحی یک قالب اختصاصی برای فروشگاه خود با ما تماس بگیرید :  www.openpars.com | 09122208567

و درنهایت فروشگاه شما آماده این است که شما محصولات خود را وارد کنید.

اگر شما نیز راهکاری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید با ما در میان بگذارید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف