آیا دوستی تان ارزش نگه داشتن دارد؟

آیا دوستی تان ارزش نگه داشتن دارد؟
امتیاز به این post

در کودکی دوست پیدا کردن آسان تر است، فقط کافی است به دیگری نزدیک شده و از او بخواهید با شما بازی کند، دیگر مهم نیست قیافه اش چه شکلی است، چه لباسی به تن دارد، فرد محبوبی است یا نه و آیا در موسیقی هم سلیقه هستید یا خیر.

اما هرچه فرد بزرگ تر می شود، ارتباط برقرار کردن هم دشوار می شود، چه برسد به این که بخواهد با کسی دوست شده و بداند رابطه شان ارزش حفظ و نگهداری دارد یا خیر. فرض کنیم شما دوستی دارید، زیاد با هم در ارتباط هستید، نقاط مشترک زیادی دارید، اما از کجا بفهمید که او ارزش نگه داشته شدن در زندگی تان را دارد یا نه؟ در ادامه نشانه هایی را که از روی آن ها می توانید متوجه شوید دوستی ارزش ماندن در زندگی تان را دارد یا نه، برای تان عنوان می کنیم.

۱_ از شما پیش دیگران تعریف می کند: یک دوست معرکه از صحبت کردن و تعریف کردن راجع به شما پیش دیگر دوستانش ابایی ندارد. این یعنی او از در کنار شما بودن خوشحال بوده و برایتان احترام قائل است. او هیچ وقت پشت سرتان غبیت نمی کند چرا که برای دوستی تان ارزش قائل است.

۲_ به صحبت های شما گوش داده و درک تان می کند: اگر می داند چطور گوش کرده و درک تان کند باید او را نگه دارید. او نه تنها گوش شنوای شماست بلکه سعی می کند با نظرها و دیدگاه هایش به شما کمک هم بکند. او با این کار قصد ندارد چیزی را به شما زور کند، بلکه به شما اهمیت می دهد و می داند شما هم برای حرف های او ارزش قائلید.

حتما بخوانید:   خوراکی هایی که نباید آنها را در کنار یکدیگر نگهداری کنید

۳_ متوجه شوخی های بین خودتان می شود: لحظه ای که به هم نگاه کرده و هر دو فکر خنده دار هم را می خوانید، لحظه ای است که می توانید مطمئن شوید مدت های زیادی در زندگی هم خواهید بود. شوخی کردن مسئله ی مهمی در رابطه دوستانه است و بدون آن یک جای کار می لنگد. اگر با شوخی کردن با یکدیگر راحت هستید، پس دوست تان ارزش نگه داشتن را دارد.

۴_ از بحث کردن نمی ترسد: او از بحث کردن با شما نمی ترسد چرا که می داند هر مسئله ای هم که باشد هر دو مثل انسان بالغ به خوبی مدیریتش می کنید.

۵_ به فضای شخصی تان احترام می گذارد: به عنوان یک دوست واقعی او احتیاج ندارد که مدام با شما باشد و در عوض به شدت به فضای شخصی تان احترام می گذارد. ممکن است چند هفته ای با هم صحبت نکنید اما این موضوع اهمیتی ندارد، چرا که وقتی با هم ملاقات می کنید انگار که دیروز یکدیگر را دیده اید. چنین آدم هایی را لازم نیست مدام تحت تاثیر قرار دهید تا کنارتان باشند.

۶_ در مقابل دیگران از شما دفاع می کند: همیشه باید دوستی را که در نبودتان از شما دفاع می کند نگه دارید. وقتی دوست تان با چند نفر مشغول صحبت بوده و آن ها پشت سرتان بدگویی می کنند، او آماده دفاع از شما بوده و سریعا پس از آن قضیه را با شما در میان می گذارد. این یعنی وفاداری.

۷_ وقتی به او احتیاج دارید در کنارتان است: ماشین تان پنچر شده؟ پول کم آورده اید؟ لازم است کسی تا جایی برساندتان؟ نگران نباشید چرا که یک دوست واقعی همیشه در کنار شماست. دوستانی که ارزش نگه داشتن دارند آن هایی هستند که می دانند در مواقع احتیاج چطور به شما کمک کنند و هرگز در اینکه خودشان را برای کمک به شما در سختی بیندازند شک نمی کنند.

حتما بخوانید:   چرا باید هر شش تا هشت سال یکبار تشک خود را عوض کنید

۸_ با شما روراست است: قاطی کردن صداقت با گستاخی آسان است. هیچ وقت نگذارید نظر کسی که روی حرفش برچسب صداقت می زند شما را دلسرد و ناامید کند. یک دوست واقعی با شما صادق است اما در عین حال سعی می کند که توهینی به شما نکرده و دل تان را نشکند.

۹_ او شما را مثل کف دستش می شناسد: تاریخ تولد شما را می داند، از اولین قرار عاشقانه تان با خبر است، رازی که به هیچ کس نگفتید را می داند و به بیانی دیگر او اساسا همه چیز را راجع به زندگی شما می داند! او جوری خاطرات تان را می داند که انگار خواهر یا برادر شماست. در عین حال هم سعی می کند همان طور که شما او را به زندگی خود راه دادید، شما را نیز به زندگی اش راه دهد.

۱۰_ در هر شرایطی پشت شماست: آخرین نشانه ای که در یک دوست واقعی باید به دنبالش باشید این است که در هر شرایطی پشت شما را داشته باشد. حال چه یک نفر با شما بدرفتاری کرده باشد، دوست دختر/پسرتان شما را ترک کرده باشد یا عملا احساس ناراحتی داشته باشید، او هم شانه ای برای اشک های شماست و هم سعی می کند با شوخی کردن حال تان را سرجایش بیاورد. او دوست قابل اعتماد شماست که می توانید بهش تکیه کنید.

آیا چنین دوستی در زندگی خود دارید؟

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف