ابعاد مناسب برای استوری اینستاگرام را بشناسید

ابعاد مناسب برای استوری اینستاگرام را بشناسید
امتیاز به این post

اندازه ی استاندارد عکس یا ویدئو برای اینستاگرام چیست؟ چطور تصویری در اندازه های مناسب آپلود کنیم؟ اگرچنین سوالاتی دارید، پس مطلب درستی را باز کرده اید.

حقیقت این است که اکثر کاربران اهمیتی به اندازه عکس ها در اینستاگرام نمی دهند. اما کسانی که از این برنامه برای بازاریابی کسب و کارشان استفاده می کنند باید این نکات را مدنظر قرار دهند. وقتی ابعاد مناسب را بدانید، تصاویر بهتری را می توانید منتشر کنید.

چطوری استوری اینستاگرام پست کنیم؟

۱_ مستقیم از درون خود برنامه عکس یا ویدئو بگیرید: بدین طریق برنامه خودش در ابعاد مناسب از شما عکس و فیلم خواهد گرفت و دیگر لازم نیست نگران ابعاد آن باشید.

۲_ از عکس های یا ویدئوهایی که ذخیره کرده اید استفاده کنید: می توانید از میان عکس ها یا ویدئوهایی که طی ۲ ساعت گذشته در دستگاه خود ذخیره کرده اید استفاده کنید. بقیه ی فایل ها هنگام انتخاب کردن برایتان به نمایش درنخواهند آمد. اگر عکس یا ویدئویی که انتخاب می کنید در ابعاد مناسب نباشد، برنامه ممکن است روی آن زوم کند، کوچکش کند یا اطرافش را ببرد. برای جلوگیری از این مسئله باید حواس تان به ابعاد باشد.

اندازه های استوری اینستاگرام

بهترین ابعاد برای استوری ۱۰۸۰ پیکسل عرض و ۱۹۲۰ پیکسل ارتفاع می باشد. یعنی نسبت ابعاد ۹:۱۶٫ پایین آوردن وضوح یا رزولوشن حین حفاظت پیکسل ابعاد (مثلا ۹۰۰×۱۶۰۰ یا ۷۲۰×۱۲۸۰) هم ایده ی خوبی است اما حواس تان باشد که اندازه را پایین تر از ۶۰۰×۱۰۶۷ نیاورید چون کیفیت فیلم یا عکس از دست می رود.

حتما بخوانید:   مشاهده زمان دقیق دیده شدن پیام در واتساپ

برای خلاصه، ابعاد استوری اینستاگرام باید بدین شرح باشند:

ابعاد و کیفیت بالا: ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل

نسبت ابعاد: ۹×۱۶

حداقل وضوح: ۶۰۰×۱۰۶۷ پیکسل

حداکثر اندازه ی عکس: ۳۰ مگابایت

حداکثر اندازه ی ویدئو: ۴ گیگابایت

اگر فیت بودن اندازه ی عکس یا ویدئو در استوری برایتان مهم نیست می توانید تصویر را کوچک کرده و از حالت زوم در بیاورید، بدین طریق اندازه ی اصلی عکس را حفظ کرده اید، هرچند که صفحه با عکس پر شده.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف