اقلامی که میتوانید در ماشین ظرفشویی بگذارید و تا کنون از آنها بی اطلاع بوده اید

 اقلامی که میتوانید در ماشین ظرفشویی بگذارید و تا کنون از آنها بی اطلاع بوده اید
امتیاز به این post

اکثر افراد از ماشین ظرفشویی خود تنها برای شستن ظروف و گاهی اوقات وسایل خانه استفاده می کنند. اکنون زمان عوض شده است زیرا میتوانید برای تمیز کردن بسیاری از اقلام دیگر خانه از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. با این حال باید نسبت به برخی وسایلی که هیچ گاه نباید در ماشین ظرفشویی بگذارید مطلع باشید زیرا به شدت آسیب می بینند.

در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم :

  • اسفنج ظرفشویی

اسفنج های ظرفشویی معمولی را میتوان با سایر ظروف کثیف شست. میتوانید آن را در بالاترین طبقه و بین دندانه ها قرار دهید تا در حین فرایند شستشو جابه جا نشوند . میتوانید برسهای ظرفشویی را در صورتی که دسته چوبی نداشته باشند نیز داخل ماشین بگذارید.

  • جارو و خاک انداز

البته که جارو در ماشین ظرفشویی جا نمی شود اما سر فرچه ای آن قابل قرار دادن در ماشین است. فقط مطمئن شوید که آن را سر و ته می گذارید تا آسیب نبینند. همچنین توجه کنید که این طبقه تنها برای فرچه های پلاستیکی و نه طبیعی طراحی شده باشد . خاک انداز و تی نیز برای قرار دادن در ماشین ظرفشویی مناسبند

  • اسباب بازی های پلاستیکی و لگوها

اسباب بازی بچه ها به سرعت کثیف می شود و آسانترین و سریعترین روش برای شستن آنها آن است که آنها را در کنار سایر ظروف در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید. اگر اسباب بازی های کوچک زیادی دارید مانند لگو، که ممکن است گم شوند، میتوانید همه آنها را داخل کیسه توری قرار دهید. مطمئن شوید که وسیله بازی باتری دار را داخل ماشین نگذارید زیرا وسایل الکترونیکی در داخل ماشن خراب می شوند .

  • دمپایی لاانگشتی و کفشهای پلاستیکی محکم

هر نوع پاپوش پلاستیکی، مانند دمپایی لاانگشتی ،چکمه پلاستیکی و دمپایی را میتوان برای تمیزی بیشتر داخل ماشن ظرفشویی قرار داد . بهتر است در طبقات بالایی و روبه پایین نگه داشته شوند زیرا مابقی چیزها را کثیف می کنند . همچنین به این شکل آب به داخل آنها می رسد.

  • ابزار باغبانی

ابزار باغبانی و هر وسیله دیگری که در خانه بکار می برید را میتوان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. فقط یک قانون مهم وجود دارد : باید از جنس پلاستیک و فلز باشند . ابزارهایی که دسته چوبی دارند و از فولاد ساخته شده اند نباید داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شوند  زیرا ماشین به آنها صدمه می زند.  آنها را به تنهایی و بدون ظروف آشپزخانه بشوید

  • روکشهای وسایل روشنایی ( کاور )

 روکش چراغها و آباژورها مانند هر وسیله دیگری در منزل کثیف می شوند و اگر از جنس شیشه باشند به راحتی میتوانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید . میتوانید آنها را در کنار هر چیز دیگری مانند بشقاب، لیوان و قاشق و چنگالها بگذارید. اما باید وسایل آنتیک و روکشهای رنگین را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید زیرا به رنگ آنها آسیب وارد می شود .

  • ناخن گیر، موچین و برس

وسایلی که برای نظافت شخصی استفاده می کنید بسیار بیشتر از آنچه فکر کنید آلوده می شود زیرا سلولهای مرده پوست به آنها می چسبند . به جای آنکه آنها را با دست بشویید، میتوانید همراه را ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی قرار دهید . آنها را حتما در قسمت قاشق و چنگالها قرار دهید و وقتی شستن تمام شود مانند روز اول نو می شوند .

  • سطل زباله

سطلهای زباله پلاستیکی ، چه آنهایی که در دستشویی هستند یا در هر اتاق دیگری را میتوان در ماشین ظرفشویی قرار داد. تا زمانی که آنها کوچک بوده و در انتهای ماشین جا بگیرند میتوانید با وسایل دیگر نظیر ابزار باغبانی یا پاپوشهای پلاستیکی آنها را بشویید. این سریعترین و ساده ترین روش برای رها شدن از آلودگی ها بدون آلوده کردن دستتان می باشد .

  • سیب زمینی

اگر ترتیب یک مهمانی شام بزرگ را داده و در منوی شما سیب زمینی پوره شده یا پخته شده وجود دارد، میتوانید همه آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. کافی است روی بالاترین طبقه قرار داده و با دور کوتاه مدت و آرام بدون هیچ گونه مایع شوینده ای بشویید. این کار سیب زمینی های شما را به طور کامل تمیز می کند و به شما زمانی کافی برای تهیه سایر غذاها را میدهد .

چه اقلامی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد

  • ابزار چوبی: وقتی چوب در معرض آب قرار میگیرد، لایه های محافظتی چوب برداشته شده و می شکند. بنابراین هر وسیله چوبی از جمله قاشق های چوبی تا تخته های خرد کن را داخل ماشین قرار ندهید
  • قابلمه های چدنی: ظرفهای چدنی برای پختن غذا و حفظ خاصیت غیر چسبندگی خود نیاز به چند لایه روغن دارند . بنابراین قرار دادن قابلمه های چدنی در ماشین ظرفشویی این روغنها را از بین برده و کیفیت آنها را کم می کند
  • وسایل برقی : برخی اوقات همه وسایل برای افراد واضح نیستند بنابراین اجازه دهید به شما یادآوری کنیم که وسایل برقی در فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی دوام نمی آورند .
  • چاقو : چاقوها از حرارت یا محیط مرطوب ماشین ظرفشویی خوششان نمی آید. فولاد و دستگیره چاقو آسیب می بیند و تیزی لبه ها باعث آسیب زدن به اجزای ماشین می شود .

 

 

خروج از نسخه موبایل