امکان کنترل آیفون از روی پی سی های شرکت دل فراهم شد

امکان کنترل آیفون از روی پی سی های شرکت دل فراهم شد
امتیاز به این post

 

برنامه Mobile Connect شرکت دل حالا قابلیت انعکاس یا screen-mirroring صفحه آیفون تان بر روی پی سی را دارد.

با نسخه ۳ برنامه می توانید آیفون خود را با استفاده از صفحه کلید و ماوس کامپیوترتان کنترل کنید، و همچنین می توانید فایل های عکس و فیلم را به روش کشیدن و رها کردن (درگ و دراپ) از گوشی به پی سی و برعکس انتقال دهید. بعلاوه می توانید پیامک بفرستید بدون اینکه لازم باشد پنجره برنامه آیفون را در پیش زمینه (جلوتر از پنجره های دیگر) نگه دارید.

دل این امکانات را از چند سال پیش برای گوشی های اندروید هم ارائه کرده بود. البته هنوز تفاوت هایی بین نسخه های اندروید و iOS وجود دارد. مثلا در iOS فقط می توان عکس و فیلم انتقال داد ولی در نسخه اندروید امکان انتقال فایل های موسیقی و اسناد مختلف وجود دارد.

در ضمن حالا کاربران اندروید می توانند فقط با استفاده از کامپیوتر خود، فایل های MMS از تلفن هوشمندشان ارسال کنند.

[عکس: مایکروسافت هم قصد دارد برنامه Your Phone را برای انجام این کارها در همه پی سی های تحت ویندوز ارائه کند]

علاوه بر دل، شرکت های دیگری هم هستند که برنامه هایی برای کنترل گوشی موبایل با استفاده از پی سی های تحت ویندوز ارائه کرده اند. مهمترین آنها مایکروسافت است که برنامه Your Phone را برای تمام کامپیوترهای دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ (صرفنظر از اینکه سخت افزار آن ساخت چه شرکتی باشد) معرفی کرده، و سال گذشته نسخه اندرویدی این برنامه را با قابلیت انتقال تماس های تلفنی از گوشی به پی سی بروز رسانی کرد. هم اکنون مایکروسافت در حال آزمایش screen mirroring (مشابه برنامه Mobile Connect) است. در برنامه مایکروسافت هم نسخه iOS نسبت به نسخه اندروید امکانات کمتری دارد و از screen mirroring پشتیبانی نمی کند.

هواوی نیز برنامه مشابهی ارائه کرده که با تبلت های این شرکت هم سازگار است، اما فقط روی سخت افزارهای خود هواوی کار می کند.

البته اپل هم مدتهاست که قابلیت ارتباط کامل بین مکینتاش، آیفون و آی پد را با Handoff برای کاربرانش فراهم کرده است.

برای استفاده از برنامه جدید دل باید یک لپ تاپ مدل ۲۰۱۸ یا جدیدتر این شرکت را داشته باشید و نسخه iOS آیفون تان هم ۱۱ یا بالاتر باشد. مدل های لپ تاپی که از این برنامه پشتیبانی می کنند عبارتند از XPS، اینسپایرون، وسترو، Alienware و سری G. قرار است بروز رسانی جدید طی این هفته به تدریج در اختیار همه کاربران قرار گیرد.

 

خروج از نسخه موبایل