اپل واچ ها ممکن است به زودی میزان اکسیژن خون را هم تشخیص دهند

اپل واچ ها ممکن است به زودی میزان اکسیژن خون را هم تشخیص دهند
امتیاز به این post

 

به نظر می رسد که اپل سعی دارد قابلیت تشخیص میزان اکسیژن خون را در اپل واچ فراهم کند.

در حال حاضر سری ۱ و بالاتر ساعت های اپل می توانند ریتم نامنظم قلب را تشخیص داده و به کاربر هشدار دهند که ممکن است در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی باشد. همچنین کاربر می تواند این ساعت ها را به شکلی تنظیم کند که اگر ضربان قلبش در حال استراحت از تعداد مشخص شده بیشتر یا کمتر بود، پیام هشدار دهنده ای ارسال کند.

حالا با قابلیت پایش میزان اکسیژن خون، ساعت اپل قادرخواهد بود ایست تنفسی یا ایست قلبی کاربران را هم تشخیص دهد.

اندازه گیری سطح اکسیژن خون می تواند برای ورزشکاران هم مفید باشد، چون نشان می دهد واکنش بدن آنها به سطوح مختلف تمرینات چگونه است.

هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت منحصر به اپل واچ سری ۶ خواهد بود و یا بخشی از۷ watchOS است، که در حالت دوم ساعت های قدیمی تر اپل هم قادر خواهند بود از آن استفاده کنند. انتظار می رود اپل واچ سری ۶ و watchOS7  هر دو در پاییز ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

پایش اکسیژن خون یکی از قابلیت هایی است که اپل برای توسعه امکانات سلامت محور ساعت های هوشمند خود روی آن کار می کند. سخت افزار اپل واچ قادر به این کار هست، ولی این پتانسیل تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بود.

البته اپل اولین شرکتی نیست که این قابلیت را در گجت های پوشیدنی خود ارائه می کند. اوایل امسال، Fitbit امکان اندازه گیری اکسیژن خون را در Versa و همچنین ردیاب های ورزشی Charge3  و Ionic گنجانده بود، هرچند داده های مربوطه فقط در بخش “پایش خواب” اپ Fitbit و تنها به شکل یک نمودار خیلی کلی در اختیار کاربر قرار می گرفت و امکان مشاهده ارقام دقیق و یا آمارهای ساعت به ساعت وجود نداشت.

حتما بخوانید:   اپل بالاخره پذیرفت که در مورد تبلت ها، حق با مایکروسافت بود

احتمال دارد که اپل بتواند نسخه پیشرفته تری از این قابلیت را در ساعت هایش ارائه دهد چون هدف Fitbit کاربرد پزشکی نبود، در حالیکه اپل ساعت های جدیدش را دقیقا با هدف کمک به تشخیص طبی عرضه کرده است.

اپ EKG این شرکت هم موفق شده مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را برای استفاده طبی مخصوص کاربران بالای ۲۲ سال دریافت کند.

شواهد نشان می دهد که اپل سعی دارد مشکل الکتروکاردیوگرام (EKG) را هم رفع کند، که باعث شده بود ساعت های سری ۴ و ۵ ضربان قلب بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در دقیقه را به درستی ثبت نکنند.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف