اگر از شامپو استفاده نکنید چه اتفاقی برای موهایتان می افتد

اگر از شامپو استفاده نکنید چه اتفاقی برای موهایتان می افتد
امتیاز به این post

امروزه افراد بیشتری استفاده از شامپو را کنار می گذارند و از شیوه های طبیعی تری برای تمیز کردن موهایشان استفاده می کنند. این رویکرد زیبایی، نه – به – شامپو نام دارد. افرادی که از این شیوه استفاده می کنند بر این باورند که شامپو نزدن، موهایشان را درخشانتر و سالمتر می کند.  نشستن موها با شامپو فواید زیادی در امر زیبایی و سلامت مو دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • پوست سرتان سالمتر می شود

با آنکه شامپوی مورد علاقه شما میتواند موهایتان را به شدت تمیز کند، داشتن مقداری سبوم بر روی پوست سر برای آن مفید است. پوست سر شما مقدار متعادلی چربی تولید می کند که موهای شما را سالم نگه داشته و آن را آب رسانی می کند. از آنجایی که هدف شامپو پاک کردن چربی اضافه سر است، شستن بیش از حد آن به موهای شما آسیب زده و پوست سرتان را بیش از حد خشک می کند.

  • موهایتان پر پشت تر به نظر می رسد

محصولات زیادی در بازار وجود دارد که قول پر پشت شدن موهایتان را به شما می دهند اما شامپو نزدن باعث پر پشت تر شدن موهایتان می شود. استفاده از محصولات مختلف باعث آسیب دیدن مو و پوست شما می شود و ترمیم کردن آن زمان زیادی می برد. در مورد مراقبت از مو هر چه از محصولات کمتری استفاده کنید، به نفع آن است و کنار گذاشتن محصولاتی که داخل خود مواد شیمیایی دارند باعث تقویت موهایتان می شود.

  • موهایتان کمتر چرب به نظر می رسد

وقتی شامپویی را انتخاب می کنید، میخواهید که به طور کامل چربی ها را از موی شما پاک کند. اما شامپو کردن موها به فاصله کم باعث چرب تر شدن آن می شود. هر بار که موی خود را با شامپو می شویید، پوست سرتان را تحریک می کنید و به آن سیگنال می دهید که برای ترمیم آسیبهای وارده سبوم بیشتری تولید کند.

  • به محصولات آرایشی کمتری نیاز خواهید داشت

بر خلاف آنچه که تبلیغات شامپو نشان می دهند،  شامپو نزدن موها باعث ارتقای بافت موهای شما شده و در نتیجه دیگر نیازی به اسپری و ژل برای خوش حالت تر شدن آن نخواهید داشت. سبوم و چربی ای که پوست سرتان تولید می کند برای موهای شما ضروری است و شستن آنها باعث بد حالت شدن موها می شود. اگر تارهای موی شما بدون چربی طبیعی باشند، کدر به نظر رسیده و حالت دادن به آنها سخت می شود.

  • کمتر در معرض مواد شیمیایی ناسالم قرار می گیرید

شامپوی مورد علاقه شما حتما بوی فوق العاده ای دارد اما ترکیبات مصنوعی داخل آن که باعث بوی دلپذیر شامپو می شوند برای پوست سرتان مضرند. با آنکه این مواد شیمیایی باعث دستیابی به نتیجه آنی می شوند، در دراز مدت برای مو و پوست شما مضرند. سولفات موجود در شامپوها، پوست سرتان را خشک می کند و  اسید فتالیک تعادل هورمونی شما را بر هم می زند. به جای شامپو به دنبال شیوه های بی ضررتری برای تمیز کردن موهایتان باشد مانند استفاده از روغن نارگیل یا جوش شیرین.

حتما بخوانید:   رفع فوری بوی بد دهان با این ۵ راهکار

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف