اگر این ۱۰ نشانه را دارید یک درونگرای موفق هستید

اگر این ۱۰ نشانه را دارید یک درونگرای موفق هستید
امتیاز به این post

عمده ی روانشناسان، مردم را به دو دسته ی درونگرا و برونگرا تقسیم می کنند. واقعیت این است که میان این دو هم پوشانی ‎های زیادی وجود دارد. یعنی حتی افرادی هستند که میانه گرا بوده و هم خصوصیات درون گراها و هم خصوصیات برون گراها را از خود بروز می دهند. به هر ترتیب، هر کدام از این گروه ها ویژگی های مثبت ومنفی خودشان را دارد.

درون گراها که اغلب در چشم دیگران افرادی خجالتی هستند، می توانند از درونگرایی شان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. در ادامه نشانه های یک درونگرای موفق را برایتان عنوان می کنیم.

۱_ برای شارژ شدن در تنهایی وقت می گذرانید

درونگراها برای اینکه احساس راحتی بیشتری می کنند، اوقات بیشتری را به تنها می  گذرانند. وقتی آگاهانه و از عمد تصمیم می گیرید تا برای شارژ شدن اوقاتی را تنها باشید یعنی کنترل مدیریت انرژی تان را در دست دارید.

۲_از سن تان پخته تر به نظر می رسید

این مورد اغلب از تمایل  تان به مطالعه ی دقیق پیرامون تان نشات می گیرد که کمک می کند مسائل را بیشتر درک کرده و چیزهایی که از زیر چشم برونگراها در می رود را مشاهده کنید. به خاطر همین پخته تر از سن تان هستید.

۳_تعداد کمی دوست صمیمی دارید

با اینکه شاید آدم های زیادی را بشناسید، اما آنها را دوستان صمیمی خود نمی دانید. درونگراهای موفق دو سه نفری را بیشتر نزدیک خود نگه نمی دارند تا بتوانند پیوند محکمی داشته باشند. اما در عین حال با دیگران هم دوست معمولی یا آشنا هستند.

۴_ شنونده ی عالی ای هستید

برونگراها بیشتر اوقات مشغول صحبت کردن هستند تا گوش کردن. اینکه درونگراها بیشتر گوش می دهند تا صحبت کنند هم به این معنا نیست که شنونده های خوبی هستند چراکه بعضی هایشان بیشتر گوش می دهند چون حرف زدن برایشان خسته کننده است. اما درونگراهای موفق واقعا به حرف های دیگران گوش می سپارند.

۵_ رویاپردازی را با دست به عمل زدن در تعادل نگه می دارید

درونگراها بر این باور هستند که دنیای داخل سرشان، به هیجان انگیزی دنیای پیرامون شان است، به همین خاطر از رویاپردازی لذت می برند. اما درونگراهای موفق دست به عمل نیز می زنند تا رویاهایی که درسر می پرورانند را محقق کنند.

۶_تمرکز یکی از عالی ترین توانایی‎هایتان است

وقتی به چیزی علاقه مند هستید، به طور کامل و برای مدتی طولانی روی آن متمرکز می مانید. گاهی اصلا گذر زمان را حس نمی کنید. این مسئله نشان دهنده ی توانایی فوق العاده تان برای حفظ تمرکز است و درونگراهای موفق خوب می دانند که چطور  از این توانایی به نحو احسن استفاده کنند.

۷_ با مهمانی رفتن با دوستان تان مشکلی ندارید

درونگراها برای خوش گذرانی فقط به تعداد کمی دوست احتیاج دارند. با این حال خیلی اهل مهمانی گرفتن و مهمانی رفتن نیستند. اما درونگراهای موفق می دانند چطور با دوستان شان خوش بگذرانند و مهمانی ای که دوستان شان در آن حضور دارند را از دست نمی دهند.

۸_ در نظر بعضی ها گاها زیادی پرشور و حرارت هستید

صحبت های کوتاه و معمولی برای درونگراها بی معنی است. آنها دوست دارند راجع به احساسات و علایق شان صحبت کرده و غرق در موضوعات مهم شوند. پریدن در گفت و گوهای عمیق آنها را زیادی پرشور و حرارت نشان می دهد اما برای درونگراهای موفق این مسئله اصلا اهمیتی ندارد.

۹_ از گفت و گوهای تلفنی اجتناب می کنید

درونگراها معمولا از صحبت کردن با تلفن خوششان نمی آید چون نمی توانند خودشان و احساسات شان را به طور کامل ابراز کرده و از زبان بدن استفاده کنند. حتی بعضی از آنها حین جواب دادن تلفن عصبانی و مضطرب می شوند. درونگراهای موفق گفت و گوهای رو در رو را ترجیح می دهند.

۱۰_ در مورد احساساتی که تجربه می کنید می نویسید

اگرچه برون گراها اغلب اوقات راحت در مورد احساسات و عواطف شان صحبت می کنند، اما درون گراها با کلامی بیان کردن این مسائل گاها مشکل دارند. به همین خاطر است که درونگراهای موفق، راجع به این عواطف و احساسات می نویسند.

 

 

خروج از نسخه موبایل