اگر به طور کامل دست از خوردن تخم مرغ بکشید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر به طور کامل دست از خوردن تخم مرغ بکشید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

شکی نیست که تخم مرغ خواص زیادی برای سلامتی دارد از جمله تقویت وزن، تقویت قوه ی بینایی و تامین مواد معدنی مختلف مانند پروتیین و اسیدهای امگا ۳٫ اما تحقیقات جدید نشان می دهد که بهتر است آن را با غذای دیگری جایگزین کنید که همان میزان از مواد مغذی را داراست. بدین ترتیب میتوانید سلامت خود را حفظ کنید. در زیر به مواردی اشاره میکنیم که نشان می دهد تخم مرغ ممکن است گزینه چندان سالمی برای شما نباشد.

  • مصرف تخم مرغ به تنهایی باعث یبوست می شود

تخم مرغ میزان زیادی پروتئین دارد اما فیبر زیادی ندارد. فیبر به روند گوارش کمک میکند. کمبود فیبر باعث یبوست می شود بنابراین اگر فقط تخم مرغ بخورید دچار وضعیت دردناکی در دستشویی می شوید. برای همین بهتر است که تخم مرغ را در ترکیب با سایر غذاهایی که فیبر بالا دارند مانند اسفناج و گوجه فرنگی مصرف کنید. مثلا میتوانید با این مواد یک املت خوشمزه برای صبحانه درست کنید.

  • تخم مرغ شانس عمر طولانی تر را از شما می گیرد

در تحقیقی مشخص شده که حذف کردن کامل تخم مرغ از رژیم غذایی باعث طولانی تر شدن عمر شما می شود زیرا زرده ی تخم مرغ دارای مقدار بالایی کلسترول است. اگر در هر سنی تخم مرغ زیاد بخورید این ریسک را در خود افزایش می دهید  – اما اگر کمتر از یک عدد تخم مرغ در هفته بخورید برای سلامتی تان مشکلی ندارد. اما همیشه راه حلی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم وجود دارد  – میتوانید با جایگزین کردن زرده تخم مرغ با غذاهای گیاهی از جمله آجیل، پاستا و نان، پروتیین بدن خود را تامین کرده و طول عمر خود را بالاتر ببرید.

  • تخم مرغ باعث بروز آکنه می شود

آکنه در اثر مقدار بالای هورمون پروژسترون ایجاد می شود که تخم مرغ سرشار از آن است. طبیعتا، بدن ما نیز این هورمون را تولید می کند اما با مصرف تخم مرغ مقدار هورمون بیشتری را وارد بدنمان می کنیم. بنابراین اگر به طور ناگهانی متوجه آکنه در صورت خود شدید باید مقدار مصرف تخم مرغ را کنترل کنید. اگر به طور منظم تخم مرغ می خورید و اثری از آکنه نمی بینید به دلیل آن است مقدار زیادی از آن را مصرف نکرده اید

حتما بخوانید:   چرا همیشه ی خدا گرسنه تان است

 

  • مصرف تخم مرغ زیاد باعث افزایش شانس ابتلا به بیماری قلبی می شود

افراد سالم میتوانند بدون فشار آوردن به قلب خود ۷ تخم مرغ در هفته مصرف کنند و مصرف این تعداد تخم مرغ باعث پایین آمدن احتمالا سکته مغزی یا بهبود بینایی می شود. اما اگر بیمار هستید، مثلا دیابت دارید، مصرف این تعداد تخم مرغ احتمال ابتلا به بیماری قلبی را بالا می برد. در تحقیقی مشخص شده که مردانی که تخم مرغ بیشتری می خورند بیشتر دچار بیماری قلبی می شوند بنابراین توصیه می شود قبل از ایجاد هر گونه تغییری در رژیم خود با پزشک مشورت کنید.

  • تخم مرغ باعث نفخ شکم می شود

تخم مرغ برای برخی صبحانه بسیار مفیدی است اما اگر دچار حساسیت غذایی هستید این طور نیست. اگر نمیدانید چرا بعد از خوردن تخم مرغ نفخ می کنید، بهتر است قبل از مصرف تخم مرغ در صبح تست آلرژی بدهید. حساسیت به تخم مرغ یعنی اینکه نمیتوانید یکی از عناصر موجود در آن را هضم کنید و آنزیم لازم برای تجزیه آن را در بدنتان ندارید. در این صورت نه تنها نفخ می کنید بلکه دچار دل درد، سردرد و تنش می شوید.

منبع: brightside.me

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف