اگر زیاد بخوابید چه بلایی سر بدن خود می آورید

اگر زیاد بخوابید چه بلایی سر بدن خود می آورید
امتیاز به این post

بسیاری از ما رویای یک استراحت خوب شبانه به همراه صبحی زیبا و بدون صدای آلارم ساعت را داریم. به نظر می رسد تنها چیزی که لازم دارید خواب است و وقتی که هر چقدر که دوست داریم میخوابیم، زندگی چقدر بهتر می شود. با این حال، خوابیدن اگر زیاد از حد باشد  میتواند به دشمن تان تبدیل شود .

  • همیشه احساس خستگی شدید می کنید

خوابیدن زیاد باعث سرحال شدن یا پر انرژی تر شدن شما نمی شود. برعکس، خستگی مفرط را تجربه میکنید و تمایلی به انجام کاری ندارید. مقدار ساعات توصیه شده برای خواب بین ۷ تا ۹ ساعت برای بزرگسالان است. اگر بیش از این مقدار بخوابید، مغزتان نمیتواند به خوبی تمرکز کند.

  • مستعد سردرد می شوید

سردرد یکی از علایم رایج خوابیدن زیاد است که در اثر شلیک نادرست انتقال دهنده های عصبی ایجاد می شود. خواب زیاد باعث سردردهای تنشی می شود. به علاوه اگر خرخر می کنید، احتمالا با سردرد از خواب بیدار می شوید. در تحقیقی مشخص شده است که ۶۰ درصد از افرادی که خرخر می کنند مستعد سردرد می باشند.

  • بیماری های مزمن شما وخیم تر می شوند

معمولا، زیاد خوابیدن افسردگی مزمن و سایر بیماری ها از جمله کمردرد را تشدید می کنند. علاوه بر این، اگر به وقفه تنفسی در خواب مبتلا هستید،  به دلیل کیفیت ضعیف خوابتان، بیشتر میخوابید. در نتیجه، بیماری های قلبی وخیم تر می شوند

  • به راحتی عصبانی می شوید

شما به جای آنکه پرانرژی از خواب بیدار شوید ، اخمو و بداخلاق از رخت خواب بیرون می آیید. اینکه خسته از خواب بیدار شوید و بفهمید که نمیتوانید آن بازدهی لازم را داشته باشید، خلق و خویتان را به هم می ریزد و سریعتر عصبانی می شوید.

  • دچار پیری زودرس می شوید

نه تنها صورتتان سریعتر پیر می شود، بلکه مغزتان نیز دچار پیری زودرس می شود. تخمین زده می شود که خواب زیاد  مغز را دو سال پیرتر می کند. خوابیدن زیاد باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه حافظه و تمرکز می شود. به علاوه، خوابیدن بیش از حد متابولیسم بدن را پایین آورده و منجر به اضافه وزن می شود. همانطور که میدانید هر چه پیرتر شوید، متابولیسم بدنتان پایین تر می آید.

حتما بخوانید:   درمان های خانگی برای برطرف کردن ریزش مو

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف