اگر قبل از صبحانه قهوه بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

اگر قبل از صبحانه قهوه بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد
امتیاز به این post

اگر اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید نوشیدن یک فنجان قهوه است باید این عادت را کنار بگذارید . با آنکه ممکن است آغاز کردن روز بدون قهوه صبحگاهی کار دشواری باشد، نوشیدن آن قبل از صبحانه عواقب بسیار جدی دارد از جمله بالا رفتن سطح قند خون و ایجاد اضطراب شدید. بعد از خواندن این مقاله حتما شما نیز بعد از صرف صبحانه قهوه خود را میل می کنید .

  • ممکن است سطح قند خون تان را بالا ببرد

بسیاری از عاشقانه قهوه نمیتوانند بدون نوشیدن قهوه روز خود را شروع کنند اما اگر بدنتان با اولین چیزی که به هنگام بیدار شدن از خواب روبه رو می شود نوشیدن قهوه است قند خون تان تا ۵۰ درصد بالاتر می رود . اما این بدان معنا نیست که باید نوشیدنی عزیزتان را بدون کافئین بنوشید . تحقیقات نشان داده اند که اگر بعد از صبحانه قهوه میل کنید اثرات جانبی مضر آن را پایین می آورید .

  • دچار گرفتگی عضلات پا می شوید

اکثر ما هر از گاهی شبها بد میخواهیم اما اگر بعد از بیدار شدن یک فنجان قهوه بنوشید تمام تلاشهای خود را برای داشتن یک خواب خوب شبانه نقش بر آب می کنید. زیرا کافئین، قند خون شما را بالا می برد و باعث انقباض عضلات پا در شب می شود .

  • باعث خشک شدن پوست تان می شود

قهوه یک نوشیدنی ادرار آور است و در نتیجه ی نوشیدن آن باید بیشتر دستشویی بروید .  با آنکه نوشیدن قهوه باعث کم آبی جدی بدن نمی شود اما باعث از دست دادن مایعات می شود و در نتیجه باید در طول روز به اندازه کافی قهوه بنوشید . اگر به اندازه مایعاتی که از دست می دهید آب ننوشید روی پوست تان تاثیر گذاشته و باعث خشکی آن می شوید .

  • دچار اضطراب شدید می شوید

وقتی بیدار می شویم هورمون کورتیزول که به هورمون استرس معروف است در بالاترین سطح خود قرار دارد . اگر قبل از خوردن صبحانه قهوه بنوشید، کافئین با کورتیزول تداخل کرده و باعث می شود بدن تان استرس بیشتری را تحمل کند . بهتر است یک ساعت بعد از بیدار شدن قهوه بنوشید و حتما قبل از آن آب نوشیده باشید .

 

خروج از نسخه موبایل