اگر هر روز موهای خود را بشویید چه بلایی سر آنها می آورید

اگر هر روز موهای خود را بشویید چه بلایی سر آنها می آورید
امتیاز به این post

هیچ حسی بهتر از بیرون آمدن از حمام و حس کردن رایحه خوب شامپو نیست. شما احساس طراوت و انرژی میکنید و بهترین برای استراحت بعد از یک روز کاری است. با این حال شستن زیاد موها به نفع آنها نیست.

  • رنگ موها سریعتر پاک می شود

افرادی که علاقه ای به رنگ کردن موها یا هایلایت کردن آنها دارند باید تعداد دفعات شستن موهایشان را در نظر بگیرند. مواد شیمیایی موجود در رنگها در برابر آب آسیب پذیر است و زیاد شستن آنها رنگ مو را از بین می برد.

راه حل: سعی کنید هفته ای سه بار موهایتان را بشویید و از شامپویی استفاده کنید که مناسب موهای رنگ شده است. این کار به حفظ رنگ موها برای مدت طولانی تر کمک میکند.

  • موهایتان خشک تر می شود

موی خشک یا وز کرده نشانه زیاد از حد شسته شدن موهاست. اکثر شامپوها حاوی ماده ای شیمیایی به نام سولفات هستند که چربی و مواد باقی مانده بر روی موها را از بین می برد. متعاقبا موی شما براق تر می شود اما در دراز مدت صدمه می بیند. اگر چربی های طبیعی مو را از آن بگیرید پوست سر و بافت موی تان خشک می شود .

راه حل: به جز تغییر تعداد دفعات شستن، سعی کنید از مرطوب کننده ها برای محافظت از کوتیکول های مو استفاده کنید و شامپوهای فاقد سولفات بزنید.

  • متوجه شوره سر بیشتری می شوید

شوره شرایطی است که در آن پوست سر شروع به خارش و پوسته پوسته شدن می شود و پوسته های سفیدی روی مو باقی می گذارد. وقتی زیاد از حد موی خود را می شویید، سهوا سبوم طبیعی پوست سرتان را پاک می کنید که برای تغذیه و سلامت مو لازم است. این به نوبه خود باعث خشک شدن پوست کف سر و تولید شوره بیشتر می شود.

حتما بخوانید:   بعد از تولد نوزاد، چه تغییراتی در مغز مادر به وجود می آید؟

راه حل: گاهی اوقات یک شستشوی ساده با آب برای پاک کردن چربی اضافه و آلودگی کافی است. اگر دچار شوره سر هستید، میتوانید با شامپوی درخت چای پوست سرتان را پاکسازی کنید تا تمام شوره ها از بین بروند

  • مو خوره ی بیشتری پیدا می کنید

موخوره نتیجه فرسایش فیبر مو است که معمولا در انتهای تارها نمایان می شود. اگر موخوره دارید، باید روتین شستشوی موی خود را کم کنید. وقتی مو خیس است، زودتر آسیب می بیند. برای همین است که هر چه بیشتر موی خود را بشویید فیبرهای مو بیشتر از بین می روند.

راه حل: اگر موخوره دارید، هیچ راهی جز کوتاه کردن انتهای موها نیست. سپس در روزهایی که نمیخواهید موهای خود را خیس کنید از شامپوی خشک استفاده کنید تا چربی موهای خود را کمتر کنید.

 

  • موهایتان چربتر و کدرتر به نظر می رسد

وقتی هر روز موهای خود را می شوید غدد چربی شما ، چربی بیشتری تولید می کند تا فقدان چربی را جبران کنند. به علاوه حتی اگر موی شما چرب است، تارهای موی خود را خشک میکنید. با کمتر کردن تعداد دفعات شستشو، به غدد سر خود یاد می دهید که بیش از حد چربی تولید نکنند .

راه حل: برنامه ریزی کنید که شستن موها در چه روزهایی مناسبتر است. برای مثال در روزهایی که ورزش میکنید یا آخر هفته ها یا زمانی که با کسی قرار ملاقات دارید میتوانید دوش بگیرید

درمانهای خانگی:

  • سرکه سیب: سرکه سیب به تنظیم میزان پ هاش مو و پوست سر کمک می کند و باعث تولید کمتر یا متعادل چربی می شود. سه قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. بعد از شستن موها، محلول را روی موها ریخته و پوست سر را مالش دهید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس موهای خود را بشویید.
  • آلوئه ورا و آب لیمو. دو عنصری که برای کنترل تولید سبوم عمل می کنند باعث براقتر شدن موها می شوند. دو قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری آب لیمو را در کاسه ای مخلوط کنید. سپس یک فنجان آب اضافه کرده آنها را ترکیب کنید. این مخلوط را برای شستن موهایتان بکار ببرید.
  • روغن های معطر: روغن فلفل و درخت چای روزنه های پوست سرتان را تمیز کرده و باعث می شود مویتان کمتر چرب شود. یک یا دو قطره از این روغنها را بین شستشوی موها به آنها بمالید. مراقب باشید که نباید روغن تسویه نشده را مستقیما به پوست سر بمالید. سپس موها را در حوله پیچیده و اجازه دهید یک دقیقه بماند سپس آب بکشید یا شامپو کنید.
  • جوش شیرین : جوش شیرین یک ماده ارزان قیمت و غیرشیمیایی به جای شامپوی خشک است. جوش شیرین به پاک کردن مواد زائد روی پوست سر کمک می کند. دو تا سه قاشق جوش شیرین را در کاسه ای ریخته و با آب ترکیب کنید تا به غلظت دلخواه برسید. این ترکیب را از ریشه تا نوک موهای خیس خود بمالید. یک دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.
حتما بخوانید:   ۱۰ اتفاقی که پس از کنار گذاشتن سیگار برایتان می‌افتد

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف