اگر کافئین مصرف نکنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر کافئین مصرف نکنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

اگر فنجان قهوه تان شما را مضطرب می کند استفاده از قهوه بدون کافئین میتواند راه حل مناسبی به نظر برسد . اما با آنکه قهوه های بدون کافئین حاوی مقدار کمتری کافئین نسبت به قهوه های معمولی هستند، لزوما گزینه سالمتری نیستند . قهوه بدون کافئین شما عوارض جانبی خطرناکی دارد که ممکن است تا به حال به آن فکر نکرده باشید . بهتر است به جای قهوه ی بدون کافئین قهوه معمولی مصرف کنید. در زیر به برخی از عوارض جانبی قهوه های بدون کافئین اشاره می کنیم .

۱-خودتان را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار می دهید

دانه های قهوه  به طور طبیعی دارای کافئین هستند و حذف کردن آنها نیاز به مواد شیمیایی ای دارد که برای سلامتی شما مضر هستند . برای جدا کردن کافئین از دانه قهوه ، بسیاری از شرکتها از کلرید متیلن استفاده می کنند که یه ماده شیمیایی مضر در رنگ زداها است. وقتی کلرید متیلن وارد بدن می شود به قلب و کبد و حتی دستگاه تولید مثل شما اثر می گذارد .

۲- سطح کلسترول تان را بالا می برد

اگر فکر می کنید با مصرف قهوه بدون کافئین سطح کلسترول بدن تان را پایین می آورید ، باید به دقت به نوع دانه بکار رفته در قهوه دقت کنید. تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه بدون کافئین کلسترول بد خون تان را بالا می برد و دلیل آن نوع دانه قهوه به کار رفته است.  اکثر قهوه های بی کافئین از دانه های روبوستا تولید می شوند که چربی بیشتری داشته و کلسترول شما را بالا می برند. اگر مصمم هستید به جای قهوه معمولی قهوه بی کافئین بنوشید به دنبال برندهایی باشید که از دانه های عربیکا استفاده می کنند .

۳- خواص کامل قهوه معمولی برای بدن را دریافت نمی کنید

با آنکه نوشیدن قهوه ی زیاد خطرات زیادی دارد، اما نوشیدن مقدار مناسب آن فوایدی برای بدن دارد از جمله جوانتر شدن ظاهر و پوستی بدون جوش.  از طرفی قهوه ی بی کافئین، یک نوشیدنی به شدت فراوری شده  است که بسیاری از خواص زیست فعال خود را در فرایند کافئین زدایی از دست داده است . یکی از آنها کلروژنیک اسید است که سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و روند پیری پوست را پایین می آورد .

۴- نوشیدن مقادیر زیاد آن راحتتر است

بسیاری از زنان باردار به جای قهوه معمولی، قهوه بی کافئین مصرف می کنند تا مصرف کافئین بدنشان را پایین  بیاورند اما چون قهوه بی کافئین دارای کافئین کمتری است به این معنی نیست که نوشیدن مقادیر زیاد آن بی ضرر است. متخصصان پزشکی بر این باورند که زنان باردار میتوانند یک فنجان در روز قهوه دم کرده معمولی بنوشند اما اگر قهوه بدون کافئین می خواهید مقدار زیادی از آن را مصرف نکنید .  قهوه بدون کافئین مقداری از این ماده را داراست و با آنکه کبد شما ممکن است بتواند آن را تجزیه کند، اما ممکن است بدن جنین شما نتواند آن را تجزیه و گوارش کند . با آنکه قهوه بدون کافئین مقدار کافئین بسیار کمتری دارد ، باز هم توصیه می شود که زنان باردار بیش از یک فنجان در روز آن را مصرف نکنند .

۵- ممکن است باعث آرتروز شود

به جز سایر موارد خطر موجود، استفاده از قهوه بدون کافئین به استخوانهای شما صدمه می زند. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه بدون کافئین استفاده می کنند در معرض آرتروز مفاصل بیشتری قرار دارند تا افرادی که از این نوع قهوه ها استفاده نمی کنند .

 

خروج از نسخه موبایل