اگر گوشت نخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر گوشت نخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

مردم به دلایل بسیاری تصمیم میگیرند که گیاهخوار شوند . برخی به دلایل سلامتی، و برخی به دلایل اخلاقی دست از خوردن گوشت می کشند . با آنکه رژیم گیاه خواری فواید زیادی دارد، قطع مصرف ناگهانی گوشت باعث عوارض جانبی ناخواسته و ناخوشایندی می شود. مانند هر تغییر شدید دیگری در رژیم غذایی، قطع گوشت باعث وارد شدن استرس به بدن می شود و علایمی را در بدن ایجاد می کند.

  • پوستتان خراب می شود

اگر در رویای داشتن پوستی شفاف هستید ، قطع ناگهانی مصرف گوشت میتواند تاثیرات غافلگیرکننده ای بر روی پوست تان بگذارد . گوشت قرمز سرشار از اسیدهای آمینه ای است که برای تولید کلاژن ضروری اند و نخوردن این مواد معدنی باعث کدر شدن پوست می شود. گوشت همچنین دارای زینک است و حتی گیاهخواران نیز حبوبات و لوبیا که سرشار از زینک است را زیاد مصرف می کنند . نخوردن مقدار کافی زینک ( روی ) به شیوه های بسیاری روی پوست اثر می گذارد از جمله اینکه باعث بروز آکنه می شود .

  • ممکن است به خوردن هله هوله روی بیاورید

گوشت منبع پروتیئن است و اگر ناگهان آن را از رژیم خود حذف کنید بدتان با رفتن به وضعیت ادامه بقا به آن پاسخ می دهد. وقتی اصلا گوشت نمی خورید بدنتان هر خوراکی ای که سر راهش پیدا کند را می خورد . بدنتان به کمی زمان برای انطباق با این تغییر رژیمی احتیاج دارد و اگر تصمیم گرفته اید که گیاهخوار شوید، خوراکی های سالم دم دست خود داشته باشید مانند آجیل یا میوه تا دچار وسوسه خوردن چیپس نشوید .

  • ممکن است تغییراتی را در خلق و خوی خود متوجه شوید

وقتی رژیم جدیدی می گیرید، حتی اگر در دراز مدت تغییرات خوبی را در بدنتان ایجاد کند، ابتدا دچار نوسانات احساسی می شوید. هر چیزی که میخورید تاثیر زیادی بر روی میزان استرس بدنتان دارد زیرا میکروارگانیسمهای درون معده شما انتقال دهنده های عصبی ای را آزاد می کنند  که با مغز شما ارتباط برقرار می کنند. با آنکه این عوارض جانبی ناخوشایند موقتی هستند و زمانی که بدنتان با تغییرات عادت کنند از بین می روند، برخی از کسانی که به تازگی گیاهخوار یا وگان شده اند ممکن است دچار اضطراب شوند .

  • دچار ریزش موی بیشتری می شوید

با آنکه منابع گیاهی خوبی برای زینک وجود دارد  مانند حبوبات، آجیل و مغزها، پروتیین آن به بدنتان در جذب زینک کمک می کند و گیاخواران و وگانها ممکن است در معرض ریسک عدم جذب مواد معدنی کافی باشند. وقتی مرتبا زینک کافی دریافت نکنید در دراز مدت دچار ریزش مو می شوید . اگر میخواهید دیگر گوشت مصرف نکنید، حداقل ۵۰ درصد زینک بیشتری را نسبت به مقدار توصیه شده روزانه دریافت کنید.

  • معده درد می گیرید

در حالیکه خوردن سبزیجات باعث استراحت معده شما می شود قطع ناگهانی مصرف گوشت باکتریهای مخصوص معده را ناراحت می کند. وقتی به شدت رژیم غذایی تان را تغییر می دهید، و شروع به مصرف غذاهایی می کنید که به آنها عادت ندارید، ممکن است در ابتدا دچار معده درد و مشکلات گوارشی شوید .

حتما بخوانید:   اگر هر روز پاپ کورن بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد ؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف