بایدها و نبایدهایی که به شما در داشتن کمری باریک تر کمک می کنند

بایدها و نبایدهایی که به شما در داشتن کمری باریک تر کمک می کنند
امتیاز به این post

محققان در دانشگاه هاروارد دریافته اند که اندازه دور کمر هر فرد نشان دهنده سلامت عمومی وی است به علاوه، هر چه کمر باریک تر باشد بر روی کیفیت زندگی فرد تاثیر گذارتر است و میتواند سطح انرژی او را بالاتر ببرد. ما نیز میتوانیم با انجام تغییراتی کوچک، شیوه های سالمی برای کاهش چربی دور کمر بیابیم . در زیر به برخی از این بایدها و نبایدها اشاره می کنیم

  • برنامه ریزی کردن برای غذا بهتر از غذا خوردن در هر زمانی است

اکثر ما این اشتباه را مرتکب می شویم و هر چه راحتتر است را میخوریم. در نتیجه  تغذیه ضعیفی داریم و انتخابهای غذای بدی انجام می دهیم. تهیه یک برنامه هفتگی غذایی در این مورد موثرتر است. شما میتوانید از قبل تعدادی تخم مرغ آب پز کنید، سبزیجات را گریل کنید و اسموتی های سالمی تهیه کنید تا مجبور به خطر انداختن سلامت خود نشوید.

  • هر روز یک نوع ورزش انجام ندهید و ورزش جدیدی را امتحان کنید

ورزش کردن طبق یک الگوی یکسان باعث می شود بدن خود را با حجم کار روزانه منطبق کند. در نتیجه تکرار کردن تمرینات ورزشی جلوی بدن شما را از ایجاد تغییرات لازم می گیرد. شما میتوانید انواع دیگر تمرینات ورزشی را انجام دهید مانند یوگا، پیلاتس، و دویدن.

  • از رژیم های سخت تبعیت نکنید – در عوض وعده های غذایی کوچک بخورید

محدودیتهای رژیمی باعث افت سرعت سوخت و سوز بدن و همچنین باعث سرگیجه، ضعف، و تاسی می شود. در نتیجه یک رژیم مناسب در بازه های زمانی کوتاه مفید است. رژیم های سخت هیچ گاه به نفع بدن نیستند.

  • با شدت ورزش نکنید بلکه در عوض ورزشهای سبکی را انجام دهید

یک برنامه ورزشی هوازی برای از دست دادن وزن موثر است. هیچ راه میان بری برای دور کردن چربی ها از این ناحیه وجود ندارد . یک برنامه ورزشی سبک و قدرتی عضلات شما را بیشتر درگیر می کند و در نتیجه چربی بیشتری می سوزاند . بنابراین تمرینات سبک به تمرینات سنگین ارجحیت دارند .

  •  از کمربندهای لاغری یا دارو استفاده نکنید. در عوض ورزش کنید

کمربندهای لاغری به جز ایجاد ناراحتی،  باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامت عمومی ما می شوند. با اینکه استفاده از کمربند لاغری یک راه حل موقت برای باریک تر کردن خط قوس کمر است، میتواند به مشکلات زیادی در سلامت ما بیانجامد. تمریناتی چون پلانک، ساید پلانک، کرانچ و دراز نشست به شما در بدست آوردن کمری باریکتر کمک می کنند.

  • به جای آنکه فقط بر روی کمر تمرکز کنید، به باسن و شانه ها نیز توجه کنید

شما بدون جلوگیری از رشد بیش از حد عضلات مورب شکمی و تمرین دادن ماهیچه عرضی شکم، نمیتوانید چربی پهلوهای خود را کم کنید.  عضله سازی در ناحیه شانه ها یا باسن باعث قوس دار دیده شدن کمر می شود .

  • به جز کاهش وزن، بر روی عضله سازی نیز تاکید کنید

زنان زیادی وجود دارند که دوست ندارند برخی از قسمتهای بدنشان حجیم دیده شود. به همین دلیل، وزنه برداری نمی کنند. اما باید دانست که یک زن بدون دریافت استرویید نمیتواند توده عضلانی قابل توجهی برای خود بسازد. عضله لین به شما همان ظاهر لاغر را می بخشد و همچنین متابولیسم شما را بالا می برد .

  •  برای کم کردن دور کمر خود با شکم نفس بکشید

با این ترفند میتوانید چند سانتی متر از دور کمر خود کم کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که با بینی دم بگیرید سپس هر مقدار هوایی را که میتوانید از طریق دهان تان بیرون بدهید. وقتی ریه هایتان خالی است نفس عمیق بکشید و به مدت ۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید.

  •  عضلات تان را کمی شل کنید

وقتی نوبت به تمرینهای قدرتی می رسد، متخصصان بدنسازی توصیه می کنند که هر روز تمرینات مشابهی را روی عضلات تان انجام ندهید. استفاده از این شیوه به بازیابی عضلات تان کمک می کند.

حتما بخوانید:   علائم ابتلا به ویروس فقر

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف