با انجام این فعالیت ها هوش عملی تان را تقویت کنید

با انجام این فعالیت ها هوش عملی تان را تقویت کنید
امتیاز به این post

به طور عمده سه نوع هوش مختلف وجود دارد: تجزیه تحلیلی، خلاقانه و عملی. ما در این مطلب قصد داریم روی هوش عملی متمرکز شویم. هوش عملی، جامع ترین روش برای کسب استعدادهای جدید است. با اینکه تفکر تحلیلی مغزتان را تمرین داده و تفکر خلاقانه می تواند خاصیت درمانی داشته باشد، اما هوش عملی کمک می کند تا مشکلاتی که در دنیای واقعی و در پیرامون مان با آن ها مواجه هستیم را، حل و فصل کنیم.

با اینکه هر سه نوع هوش مهم و به شدت کارآمد هستند، اما هوش عملی به عنوان روند یادگیری مادام العمر شناخته می شود. چرا که با تغییر محیط، تفکر عملی هم برای سازگاری با محیط، تغییر پیدا می کند. در ادامه راهکارهایی برای بهبود هوش عملی معرفی می کنیم.

۱_ بازی کردن: می توان به وسیله انجام بازی های مختلف از جمله بازی های کامپیوتری، هوش عملی را تقویت کرد. بازی کردن تفکرتان را، مخصوصا توانایی انجام چند کار به صورت همزمان را، تقویت می کند.

۲_ کد نویسی یاد بگیرید: گفته می شود که کدنویسی محرک عملکرد مغز است. کدنویسی نه تنها باعث می شود که در کار با کامپیوتر و فهم نحوه عملکرد آن بیشتر خبره شوید، بلکه در آنالیز و حل کردن مشکلات نیز به شما کمک می کند.

۳_ فعالیت فیزیکی: با فعال بودن، می توان هوش عملی را تقویت کرد. فعالیت فیزیکی هم برای سلامتی تان مفید است و هم توانایی حل کردن مشکلات ساده و برنامه ریزی شده را در شما بالا می برد. بدن و ذهن سالم کمک می کنند تا راحت تر روی حل مسائل تمرکز کنید.

حتما بخوانید:   دو دقیقه مراقبه در روز : چگونه خود را به مراقبه کردن تشویق کنیم

۴_ نوشتن: نوشتن به وسیله قلم و کاغذ نه تایپ کردن. می توانید متن، خاطرات یا شعری بنویسید. یک حرکت کارآمد که می توانید در حین نوشتن بزنید این است که با دست مخالف تان بنویسید. مثلا اگر راست دست هستید، با دست چپ بنویسید.

۵_ چیزی بسازید: حتی اگر نسبت به ساخت چیزی علمی ندارید، باز هم می توانید سعی کنید. ویدئوهای آموزشی بسیاری هستند که یاد می دهند چطور کاردستی های ساده، شمع یا اشیای چوبی بسازید. حتی اگر نتوانستید یا در انتها چیز خوبی از آب درنیامد، مهم نیست. چرا که به هر حال دانش و فعالیت عملی تان را تقویت کرده اید.

۶_ دل و روده چیزی را بیرون بریزید: درست به مانند ساختن، می توانید خراب هم بکنید. تفکر عملی کمک می کند تا اجزای مختلف یک چیز را از هم باز کرده و دوباره سرهم شان کنید.

۷_ چیزی بکشید: لازم نیست حتما طراحی یا نقاشی بلد باشید. فقط باید چیزی بکشید. طراحی به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چطور زاویه سازی کرده، قسمت های انحنادار کشیده و یا حتی سایه بزنید. این تمرین به مغزتان کمک می کند تا بیشتر حواسش به جزئیات باشد.

۸_ تجربه ی اتاق فرار: اتاق های فرار جدیدا خیلی باب شده اند. تجربه ی آن به این صورت است که شما در محوطه ای زندانی می شوید و با حل پازل ها یا معماهای موجود می توانید از آن خارج شوید. این بازی به شما کمک می کند تا مهارت های حل مساله تان را بهبود ببخشید، بهتر تصمیم بگیرید و حواس تان به زمان باشد. در این بازی فشار روی شما بالاست و نمی توانید از قبل برای اتفاقات پیش رو حاضر باشید. بنابراین تمرین خوبی برای حل مشکلات روزمره است.

حتما بخوانید:   بایدها و نبایدهایی که به شما در داشتن کمری باریک تر کمک می کنند

۹_ کتاب بخوانید: به منظور تقویت هوش عملی تان باید مطالعه کنید. مطالعه نه تنها آی کیوی تان را افزایش می دهد، بلکه دیدتان را نسبت به خیلی مسائل گسترده تر می کند. مطالعه تان هم نباید محدود به کتاب باشد. روزنامه، مجله و هرچیز دیگری که دم دست تان می رسد، مطالعه کنید.

 منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف